Tsikli ostmine Rootsist

Kuidas Rootsist eraisikult (enduro)tsiklit osta. (Kirjutatud 20.12.2006)

Valid välja mõnel rootsi kuulutuslehel tsikli ja teed müüjaga kaupa.
Hinnad on uuemas otsas Saksaga sarnased, odavam ots on märksa kasinam. Valik on ka väiksem kui Saksas, kuid seeeest on sinna lihtne minna oma silmaga katsuma. Rootsimees räägib täitsa talutavalt ja meelsasti inglise keelt.

Kust otsida (minu otsingud on orienteeritud ühele kindlale mudelile):

http://www.blocket.se/li?q=450+exc&ca=1 ... s=&pe=&vt=
http://www.enduromx.com/mcs/mcsvr.asp?O ... c&OF=1&H=1
http://www.smr-mc.se/
http://hojbutiken.e-butik.se/?artnr=ktm+525+%2D03

http://www.ongrus.se/sale.asp

Enne tsikli ostmist kontrolli, kas sa tsikli arvele saad. Selleks on vaja VIN koodi ning 2004+ tsiklitel ka EEG kontrollnumbrit ehk Euroopa tüübikinnitust, mis algab minul näiteks "E1*92/xx*xxxx*xx".
Eks nõutakse ka silti raamil, kus see number on kirjas, kuid piisab, kui registridokumendis on see number sees.

Kontrolli VIN ja EEG järgi ARK-st, kas neil on selline massin registreeritav.
Pädev isik on Vello (6201250). Teised võivad teile igasugust vastukäivat infot anda kuni selleni, et sellise numbriga asja ei saa registreerida.

Kui tsikli tood, peavad sul olema Eestis ette näidata MÕLEMAD reg. tunnistuse osad. Nii sinine kui kollane A4.
Kui rootsimees väidab, et tema "vägverket" tahab passi endale, on selline soovitus: Lasku endale teha uus reg tunnistus ENNE, kui sa järele lähed. Siis saad täita seal vastavad lahtrid ning allkirjastada kohapeal. Vastasel juhul saadab ta need Eestisse allkirjastamisele. Ka on võimaliks rootsi Vägverketil küsida ARK-st Originaalregistridokumendid endale tagasi, kuid see on jube asjaajamine ning ajakulu. Numbrid tahab rootslane kohe endale jätta. Aga mis ka ei ole, sul PEAVAD mõlemad originaaltunnistuse pooled olema. Samas, minu juhtumil tehti regtunnistuse duplikaadid peale müüki - vajalik rootslasel koos numbritega arvelt maha võtmiseks. Kuna regtunnistuse ühel osal on peal ostja andmete koht ning allkiri, peab hilisemal duplikaadi tegemisel need korra eestisse saatama või lased rootslasel oma allkirja "ära teha" ;)

Mina konsulteerisin Rootsi Vägverketis järgmise härrasmehega (inglise keeles) Gunnar Dekander tel. 0243 792484. Kui see number ei päde, otsige vägverketi lehelt.
EDIT: Kasutaja "Ducatu" leidis Vägverketist eesti keelt rääkiva ametniku :)
"Juhuks kui kellelgi peaks olema vajadus Rootsi "vägverket"-iga eesti keeles asju ajada siis loodan, et ei keegi pahanda kui ma jätan siia kontaktid. Telefon +4619192515 ja e-post riina.uibo@vv.se "

Protsess on ise lihtne: täidate ostu-müügi lepingu (contract of sale) annad raha ja asi korras. Lisaks pea silmas, et kui tsikkel on alla poole aasta vana või sõitnud alla 6000km, loeb toll selle uueks ning küsib käibemaksu.

Toomine: Kõige odavam on tuua Stockholmi või Kapellskäri sadamast. Veeretad laeva ja maksad tsikli hinna. Sõita EI TOHI!
Lihtsam on, kui number küljes ja rootsi kindlustus. Hiljem saadad numbrid Rootsi tagasi. (seda tuleks veits enne uurida).
KA Stocki lähedusest pole probleemi - paar lääni jään 200km sisse ja sinna järele jõuab laeva sisenemise-väljumise ajal vabalt.
Kui "jala" minna, läheb otse Tallinki sadamast bussid päris mitmesse kohta üle Rootsi ja hinnad on imeodavad. Aga tagasi pead muidugi siis tsikliga saama ;)
Ka on võimalik rootsis teha ajutine reg. sinu nimele, kuid see on kallim ja võtab kauem aega.

Kõige lihtsam on tuua ilma numbrita kärus, kastis või kongis. Aga sel juhul arvesta transakuludele edasitagasi veel otsa. Kui kastiga sõiduautoga minna, maksab edasitagasi alla 3000kr.

Eestis sõidad ARKi, teed regeelse ülevaatuse ja kui veab (tüüpkood on olemas), saad tunniga numbri kätte. Minul läks 50 min alates ARKi jõudmisest. Kuna kodutöö oli tehtud, lahkusin sealt juba reg tsikliga.

Kui tüübikoodi pole, läheb kauem (päevi). Kui 2004+ masinal pole eurokoodi, läheb asi väga kalliks (ca 2000EUR ja soomes).

JA saadad Eesti tsikli reg tunnistiuse koopia rootslasele (tõendus, et tsikkel läks riigist välja).

Lühidalt kõik. Inglisekeelne OM leping on mul PDF-na olemas. Kel vaja, küsib.

Lisaks vaata http://www.vv.se/templates/page3____13856.aspx

Sildid: