Tsikli mootoriõli valik

päris täpselt on õlivaliku protsessi kirjeldatud Nowhere kodukal


>Erik soovitas hooldustööde nimekirjas teha õlivahetuse käigus ka mootori sisepesu. Jutt täitsa õige, aga mida kasutada?

Olen neljal tsiklil kasutanud korduvalt Valvoline Engine Flush-i. Kõik tsiklid on olnud märgsiduriga, ühelgi pole probleeme tekkinud.
Usutavasti pole sisepesu oluliselt tarvis, kui kasutada täissünt-õli, see pesevat ise kõik kanalid puhtaks, st. mootoripesuaine on samade omadustega.

Mootori pesuks on väike 200-300 grammine pudelike ainet, mis valatakse vahetult enne õlivahetust vanale õlile hulka, (NB!) täiesti soojaks sõidetud (15-20 min) mootorisse! Seejärel käivitatakse ja lastakse kohapeal tühikäigul käia 5 min. Siis lastakse kogu õli välja, pannakse uus õlifilter ja uus õli.

Pudel maksab 60 kr ringis. Vaata poes, näit. Valvoline Engine Flush on ühe toote nimi.

>Manuaalis soovitatakse SAE 10W/40,10W/50,20W/40,20W/50 SE or SF class(minimum).

Tänapäeval leiad kerge vaevaga ka SG ja SJ klassi õli.

>tuleks kasutada täissünteetilist õli,

Mis tsiklil? Kui vanal? Üldiselt vanemad mootorid lepivad hästi ka poolsündiga (Synthetic Blend). Vaheta õli ainult õigel ajal, iga 5000 km (3000 miili) tagant. Ja tee mootorile aeg-ajalt ka sisepesu!

>"saunas naised rääkisid", et täissünteetilisega sõites pidi sidur mitte kõige paremast küljest end näitama.

See pole jutt ega miski! Olen ise sõitnud täissündiga, sidur ei hakka libisema, kui kasutad täissünteetilist MOOTORRATTAÕLI! Need kes selliseid jutte ajavad, on ilmselt kasutanud automootori õlisid, nondega keerad küll siduri tuksi. Sellist juttu ajavate käest _ärge_ ostke tsikleid!

>Mis firma õli soovitate ning kas 10W/40,10W/50,20W/40,20W/50 SE or SF class?

Vesijahutusega mootorile 10W40 ja õhkjahutusega 20W50. Pane mingi tuntuma margi õli, ise olen kasutanud edukalt mõningaid aastaid Valvoline-i. Muide, täissünteetiline õli on kallis! Õlivahetus koos filtriga maksab kergesti 600 kr. ja rohkemgi. Kui sa ei kavatse sõita nagu võistlusrajal, siis saad asja aetud väga hästi ka poolsünteetilise õliga. Ajaviiteks võid lugeda ka Nowhere League kodukal tehnilise abi lehekülge.

>>Vesijahutusega mootorile 10W40 ja õhkjahutusega 20W50
>Kui kindel reegel see muidu on? Ise olen ikka õhkjahutusega ka 10W40-t pannud. Seda soovitab manuaal ja õlikorgil isegi kirjas.

Olulisem on selle asja juures, et 20W50 õli "tööriba" on nihutatud kõrgemate temperatuuride suunas võrreldes 10W40-ga. Vahe tuleb sisse tõeliselt kuumal suvepäeval, kuigi see väljastpoolt moorit ehk kohe ei paistagi. 10W40 õli läheb reeglina kiiremini kõrbema kui 20W50. Kuna õhkjahutusega mootor käib kõrgematel temperatuuridel, siis on minu arust asjakohane kasutada ka kõrgemaid temperatuure taluvat õli. Kindlasti on õliradikaga süsteemidel selles asjas suur eelis, nendega ehk saab paremini ka madalama leektäpiga õliga hakkama.

Milles on siis vahe vesi- ja õhkjahutusega mootoritel? Toetudes A. Palu laialdastele teadmistele, võrdlus mootori detailide maksimaalselt lubatavate temperatuuride kohta:

Õhkjahutus/Vesijahutus (C kraadid):
--------------------------------------
Silindripea: 260/150
Silindrikeha: 180/110
Kolvipõhi: 400/250
Klapipead:
- väljalase: 800/600
- sisselase: 400/300

Nagu näha, erinevad temperatuurid päris olulisel määral. Minu arust täiesti arvestatav põhjus kasutada õhkjahutusega mootoril kõrgema leektäpiga õli.

>Castrol pakub 20W õli ainult mineraalina, mis sa arvad kas peaksin siiski edaspidi seda panema? Ise tahaks seda va poolsünti ikka valada,

Vaheta marki?

>Jutt oli täpselt selline: Selle ratta kohta päris kindlalt ei oska öelda aga vanematel ratastel tikub sidur täissündiga libisema.

No KUI vana see ratas siis peab olema? Tsikli märgsidur ei ole tehniliselt päris mitukümmend aastat olulisi muudatusi läbi teinud, nii
et see jutt on küll bullshit. Väsinud sidurivedrud või kulunud kettad võivad olla pigem sellise ilmingu tekitajaks.

>Poolsünt on kindlam. Ja jutt oli raudselt 4 taktilise MOOTORRATTA õlist!

Täissünt määrib kindlasti paremini, kui mootor just väga lahedaks pole kulunud. Üldiselt täissünt tekitab õhema õlikile, mis kulunud mootoris ei pruugi olla piisav. Sel juhul peaks kasutama hoopis nn. mineraalipõhjalisi õlisid, mis tekitavad paksema õlikile. Kõrgete
pööretega ja suurte erivõimsustega mootorites peaks ikkagi eelistama täissünti selle paremate temperatuuri- ja koormustaluvuse omaduste tõttu.

Kasutasin Magnal (millel teadupoolest on küllaltki suurte pööretega ja suure erivõimsusega mootor) nii poolsünti kui täissünti, nii võrdluse mõttes. Igapäevasel sõidul ei tundnud täissündiga küll mingit võimsuse juurdekasvu, samas õli vahetades täissünt oli tunduvalt puhtam. Siit järeldaksin, et täissünt-õli tööresurss on suurem kui poolsündil. Sidur EI libisenud kummagi õliga, kuigi sõidetud sai pikkigi otsi maksimaalse koormusega, 2*100 kg matsi+träni+140 km/h. Tsikkel oli tol hetkel 14 aastat vana, mootor ilmselt remonti polnud näinud. Kas see tsikkel oli nüüd siis piisavalt "vana" selleks, et täissünti mitte kasutada?

Erik
1982 GL1100i Fat Lady
privat: erik@starline.ee


Vaadake see 20w asi pole teile oluline, küll aga võib olla 50 st. 20w näitab, et külmas on paks ja määrib halvasti, aga palju teist ikka -10 külmaga sõidab? See 50 aga näitab, et õli ei kaota määrimisomadusi ka kõrgetel temperatuuridel nii 170 kraadi kandis. Sündis ei ole 20w-d sellepärast, et sünt on nii vedel, et ei hangu juba sel ajal ja see on hea.

Vähe konarlik sai, aga ehk on abiks.

Sildid: