Motorsport.ee

Sherco ST1.25 0.125 2011

Kui soovid mootorrattaga sõitmisele kulutada minimaalselt aega ja raha, kuid saada vastu võimalikult palju, on parim lahendus traiel.
Võid harjutada koduhoovis seismist ja keeramist või aia taga kivihunnikus turnida - oskused tulevad mõlemal juhul.

Vähe sõitnud ja väga heas korras traiel nii täiskasvanud algajale kui noorele.
Vajab minimaalselt hooldust, Rehvid peaaegu uued. Kaal 68kg.
Kaasa 2 tagumist porilauda. (Siiani pole vaja läinud)

Hind 1900EUR.
kontakt: info ät mootorratas.ee

Soomer: „Tegin täna elu viletsaima stardi!“

Hannes Soomer. Foto: Vaclav Duska Jr.

Hannes Soomer (MPM WILSport Racedays) lõpetas väga halva stardi tõttu Supersport klassi maailmameistrivõistluste kuuenda etapi Hispaanias Jerezis 11. kohal.

„Tegin täna elu viletsaima stardi – kuidagi liiga tagaratta peale läks tsikkel,“ ütles Soomer – ta langes 12. stardikohalt alles 17ndaks, kaotas esimese ringi lõpus liidritele veidi üle 4 sekundi ja sealt tagant oli väga raske kõrgemale tõusta.

Tasapisi Soomeri koht siiski paranes. Kui sõita oli jäänud veel 15 ringi, oli ta 11. kohal. Üheteistkümnendal ringil möödus temast korraks Ayrton Badovini, kuid kui itaallase rehv ära kulus, sõitis Soomer temast uuesti mööda ja lõpetaski 11ndana, teenides 5 MM-punkti.

„Tsikkel töötas, kuid tunda andis see, et aega seadistamiseks jäi väheks. Ka ei olnud mul seekord võidusõidus ühtegi väga head ringi, kuid halba samuti mitte. Kokkuvõttes võib öelda, et selle nädalavahetuse kohta oli täna hea päev,“ ütles Soomer. Ta on realist ja tunnistab, et koht esikümne piirimail on hetkel see, mida tehnika võimaldab.

Kahe nädala pärast Misanos toimuvale seitsmendale MM-etapile loodab ta peale tänast minna tehnika osas paremini ette valmistunult.

Ülipõneva võidusõidu, kus liidrikohta hoidis neli erinevat sõitjat, võitis lõpuks itaallane Federico Caricasulo (BARDAHL Evan Bros. WorldSSP Team). Hannes Soomeri kaotus talle oli 26,792 sekundit.
MM-sarja juhib 135 punktiga Caricasulo meeskonnakaaslane Randy Krummenacher (Šveits), Soomer on 18 punktiga 15. kohal.

Gordejev ja Kivaste said Kiviõli MM-etapil 10. koha, tehniline rike röövis Varikult ja Daidersilt kõrge koha

Gert Gordejev ja Keit Kivaste Kiviõlis. Foto: Rauno Kais

Külgvankrite motokrossi maailmameistrivõistluste etapp toimus sel nädalavahetusel Kiviõlis. Kert Varik ja Lauris Daiders pidid tehnilise rikke tõttu etapil 11. kohaga leppima. Meie parimad olid Gert Gordejev ja Keit Kivaste, kes said kümnenda koha.

Eilses kvalfikatsioonis said Varik ja Daiders oma grupis neljanda koha ja see andis neile tänaseks seitsmenda stardikoha. Avasõidus tegid mehed fännide rõõmuks suurepärase stardi ning avakurvis olid nad hetkeks lause esimesel/teisel kohal. Järgnevate kurvidega andis mehed mõned kohad ära ning sisse võeti viies positsioon. Seal sõitsid Varik ja Daiders seni kuni nendest möödusid eelmise aasta maailmameistrid Marvin Vanluchene ja Ben Van Den Bogaart (Belgia/Holland). Sõidu teises pooles olid meie meeste ees viiendal kohal Davy Sanders ja Lari Kunnas (Belgia/Soome), kuid möödumisvõimalust Varikul ja Daidersil ei tekkinud ja nii lepiti avasõidus kuuenda kohaga, mis on üks parimaid mis Kiviõlis on õnnestunud teha. Sõidu võitsid ülekaalukalt Koen Hermans ja Nicolas Musset (Holland/Prantsusmaa). Teise koha teenisid Etienne Bax ja Kaspars Stupelis (Holland/Läti) ja kolmanda koha Marvin Vanluchene ja Ben Van Den Bogaart. Eestlastest mahtusid punktidele veel Igor Rodionov ja Muarice Lina, kes olid kümnendad. Gert Gordejev ja Keit Kivaste lõpetasid sõidu kaheteistkümnendal kohal ning Markus Normak ja Karl-Albert Kasesalu 15. kohal.

Teine sõit algas Varikul ja Daidersil taas väga hästi, nad võtsid stardi järel sisse viienda koha. Sellel positsioonil sõitsid meie mehed pool sõitu, seejärel möödusid neist Bax ja Stupelis. Kuues koht aga näis väga kindel ning tulemas oli karjääri parim tulemus koduselt MM-etapilt. Natukene enne sõidu lõppu tabas aga mehi tõeline ebaõnn, tsikli esiotsa kinni hoidev polt pooleks murdus ning hooga enam sõita ei olnud võimalik. Finišisse jõudsid mehed lõpuks 19. kohal. Sarnaselt avasõidule näitasid rajal kiireimat sõitu Koen Herman ja Nicolas Musset. Teisena tulid finishisse Marvin Vanluchene ja Ben Van Den Bogaart ning kolmandana Arne Dierckens ja Robbie Bax (Belgia/Holland). Meie parimad olid Gert Gordejev ja Keit Kivaste, kes sai 12. koha. Normak ja Kasesalu olid neljateistkümnendand ning Reesna ja Eier kaheksateistkümnendad.

Etapi kokkuvõttes teenis esikoha 50 punktiga Koen Herman ja Nicolas Musset. Teise koha said 42 punktiga Marvin Vanluchene ja Ben Van Den Bogaart ning kolmandana koha 40 punktiga Etienne Bax ja Kaspars Stupelis. Varik ja Daiders said 17 punktiga 11. koha. Eestlastest parimad olid 18 punktiga kümnenda koha teeninud Gordejev ja Kivaste. Normak/ Kasesalu (13 p) olid 14., Rodionov/ Lina (11 p) 16. ja teises sõidus punktidele jõudnud Tanel Reesna/ Teet Eier (3 p) 22.

MM-liidrid on Bax/ Stupelis (294 p), kellele järgnevad Vanluchene/ Van Den Bogaart (269 p) ja Hermans/ Musset (256 p), Varik/ Daiders hoiavad 164 punktiga 8ndat kohta.

Tanel Leok sai Venemaa MM-etapil 20. koha

Tanel Leok. Foto: MX July

Motokrossi maailmameistrivõistluste kaheksas etapp toimus sellel nädalavahetusel Venemaal Orlyonikis. Kiirel ja kõva pinnasega rajal eestlased ennast kõige paremini ei tundnud. MXGP klassis tuli A1M Motorsport meeskonna sõitja Tanel Leok 20. kohale. WZ Racing KTM meeskonnas sõitev Hardi Roosiorg oli MX2 klassis kahekümneesimene.

Juba eilne ajasõit ja kvalifikatsioon näitasid, et Venemaa rada Tanel Leoki lemmikute hulka kindlasti ei kuulu. Kvalifikatsioonis 19. koha saanud Leok alustas tänast esimest sõitu punktikoha piiril. Esimese poole sõidust püsis Tanel 22. kohal. Paari konkurendi ebaõnn ning viimase ringi möödasõit venelasest Vsevolod Brylyakovist tõstsid Leoki sõidu lõpuks 18. kohale. Esikoha teenis viimastel etappidel võite noppinud Tim Gajser (Honda, Sloveenia). Teisena lõpetas sõidu Arnaud Tonus (Yamaha, Šveits) ning kolmandana Romain Febvre (Yamaha, Prantsusmaa). Oma tänavuse hooaja esimese MM-etapi kaasa teinud valitsev maailmameister Jeffrey Herlings (KTM, Holland) lõpetas sõidu neljandana. Sarja senine liider Antonio Cairoli (KTM, Itaalia) oli alles kaheteistkümnes.
Ka teises sõidus pidi Tanel Leok kõvasti võitlema, et punktikohale jõuda. Sõidu esimese poole sõitis ta 21. kohal. Sõidu keskel õnnestus tal taas mööduda Brylyakovist ning tasuks 20. koht ja üks punkt. Taaskord ei suutnud keegi vastu saada Tim Gajserile. Kaks järgnevat kohta kuulusid šveitslastele, teisena lõpetas sõidu Arnaud Tonus ja kolmandana Jeremy Seewer (Yamaha, Šveits). Cairoli oli finišis neljas, Herlings seitsmes.

Etapi kokkuvõttes oli Tanel Leok nelja punktiga kahekümnes. Võidu võttis 50 punktiga Tim Gajser, teine oli 44 punktiga Aranud Tonus ja kolmas 36 punktiga Jeremy Seewer. Kaheksanda etapi järel on Leok 69 punktiga 19. kohal. Liidriks tõusis tänase etapi järel Tim Gajser (351 punkti). Antonio Cairolil teisena on 338 punkti.

MX2 klassis jõudis Hardi Roosiorg finišisse vaid esimeses sõidus. Avasõidus hoidis Hardi stardi järel pikalt kahekümnendat kohta. Sõidu keskel langes ta mõneks ringiks punktikohalt välja, kuid lõpuks õnnestus siiski 20. kohal lõpetada ja 1 punkt teenida. Teises sõidus sai Hardi rajal olla vaid mõned ringid misjärel tema sõit pooleli jäi. Etapi kokkuvõttes teenis Roosiorg ühe punktiga 21. koha. MX2 klassi üldarvestuses on ta tänase etapi järel 8 punktiga 34. kohal. Venemaa etapi võitis 50 punktiga Jorge Prado (KTM, Hispaania), teine oli 44 punktiga Thomas Kjer Olsen (Husqvarna, Taani) ja kolmas 40 punktiga Jago Geerts (Yamaha, Belgia). Venemaa etapi järel on sarja liider 347 punktiga Prado.

Andero Lusbo teenis Venemaal EMX2T klassis 3. koha

Andero Lusbo. Foto: MXGP

Venemaal Orlyonoki krossirajal toimus sel nädalavahetusel EMX2T klassi Euroopa meistrivõistluste neljas etapp. Tänavuse hooaja parima tulemuse tegi seal A1M Motorsport Husqvarna meeskonna sõitja Andero Lusbo, kes saavutas etapi kokkuvõttes kolmanda koha.

Ajasõidus esikoha teeninud Lusbo võttis eile toimunud avasõidu alguses sisse kolmanda koha. Teisel ringil möödus ta hollandlasest Mike Krasist ning tõusis teiseks. Kogu ülejäänud sõidu sõitiski Andero teisel kohal ja kuigi esikoht oli pidevalt käeulatuses, siis finišis oli meie mees ikkagi teisena. Sõidu võitis Todd Kellet (Yamaha, Suurbritannia), kolmas oli sarja liider Brad Anderson (KTM, Suurbritannia).

Täna toimunud teises sõidus asus Lusbo stardi järel taas kolmandale kohale. Liidrikoha võttis enda kätte Anderson, teine oli Kellet. Esikolmik püsis muutumatuna kogu sõidu vältel. Anderson tuligi finišisse esimesena, Kellet lõpetas sõidu teisena ja Lusbo kolmandana.

Etapi kokkuvõttes teenis Andero Lusbo 42 punktiga kolmanda koha, see on tema tänavuse hooaja esimeseks poodiumikohaks. Võidu võttis 47 punktiga Todd Kellet, teise koha sai 45 punktiga Brad Anderson. Nelja etapi järel hoiab Lusbo 124 punktiga viiendat kohta. Sarja liider on 163 punktiga Anderson.

Kevin Saar võitis EM etapi Kiviõlis!

Kevin Saar Kiviõlis. Foto: Rauno Kais

Quadide Euroopa meistrivõistluste teine etapp toimus sel nädalavahetusel Kiviõli krossirajal. Kodupubliku rõõmuks võttis kindla etapivõidu Kevin Saar. Kahe etapi järel hoiab Saar maksimaalsete punktidega liidrikohta.

Quadidel näitas Kevin Saar juba eilses kvalifikatsioonis, et väga raske on kellegil talle vastu saada. Avasõidus võttiski Saar stardivõidu ja kellegil teisel enam liidrikohale seejärel asja ei olnudki. Saar suurendas iga ringiga edumaad ning võttis lõpuks kindla võidu. Algul teisel kohal sõitnud Patric Turrinist (Itaalia) möödus peagi Mike Van Grisven (Holland), kes sõidu ka teisena lõpetas. Turrini tuli finishisse kolmandana. Eestlastest suutsid ainsana veel punktikohale tulla Olari Saarme ja Sander Lakiza, kes lõpetasid sõidu 19. kohal ja 20. kohal. Esikümne koha eest võidelnud Martin Filatov pidi sõidu tehnilise rikke tõttu katkestama.

Ka teises sõidus tegi Kevin väga hea stardi ja ta asus taas sõidu liidriks. Sarnaselt esimesele sõidule hakkas ta kohe konkurentidega vahet kasvatama. Võidust võis teda ilma jätta vaid tehniline rike, kuid seda õnneks ei juhtunud ja Saar võitis ka teise sõidu. Sarnaselt avasõidule tuli teisena finišisse Mike Van Grisven. Kolmanda koha võttis Roman Gwiazda (Poola). Meie meestest olid punktikohal veel Sander Lakiza (17. koht), Indrek Uusmaa (19.koht) ja Indrek Pukk (20.koht).

Etapi kokkuvõttes teenis esikoha 50 punktiga Kevin Saar. Teise koha sai 44 punktiga Mike Van Grisven ning kolmanda koha 38 punktiga Patric Turrini.

Gert Krestinov võitis viimase Kiviõli öökrossi

Gert Krestinov Kiviõlis. Foto: Rauno Kais

Tänavu viimast korda peetava Kiviõli motofestivali raames sõideti laupäeva õhtul soolode showkross, kus võistlesid mitmed kiired Eesti ja naaberriikide sõitjad. Kuna tegemist oli viimase Kiviõlis peetava öökrossiga, siis oli seekord esikoht veidi erilisem, kui tavaliselt ning heitlus tiitlile väga intensiivne.

Õhtupoolikul toimunud kvalifikatsioonisõidu võitis üpris kindlalt Gert Krestinov (Kawasaki) venelase Viacheslav Golovkini ees, kolmandana ületas lõpujoone Hans Priidel (mõlemad KTM).

Foto: Rauno Kais

Esimeses õhtuses finaalis sai parima stardi Golovkin, kelle sabas kihutas Krestinov. Noored mehed võitlesid ratas rattas terve sõidu ning Krestinov sai oma tahtmise sõidu keskel, kui suutis konkurendist mööduda. Kaksik kihutas teistelt eest ning edestas lõpuks kolmandaks tulnud Aleksei Vinogradovit (KTM) 10 sekundiga.
Teine sõit kulges sarnaselt esimesele, kuid selle erinevusega, et Krestinov möödus Golovkinist alles sõidu viimases faasis. Vinogradov võttis sellest sõidust taas kolmanda koha.
Viimases sõidus startis jälle kõige paremini Golovkin, kuid seekord Krestinovi rünnakud ebaõnnestusid ja eestlane pidi teise kohaga leppima. Kolmanda koha pealt erilisi üllatusi ei tulnud, kui sellel kohal vuhises üle lõpujoone Vinogradov.
Kolme sõidu kokkuvõttes saavutas viimase Kiviõli öökrossi esikoha Krestinov (72 punkti) Golovkini (69 p) ja Vinogradovi (60 p) ees. Esikuuikusse rahva ette lavale astusid lisaks esikolmikule ka Priidel (53 p), Kairo Katkosilt (48 p) ja Daniil Balandin (45 p) Venemaalt.
“Stardid mul seekord hästi välja ei tulnud ja pidin vaeva nägema, et esimeseks tulla, kuna Golovkin sõitis väga hästi. Viimases sõidus ma ei hakanud liigseid riske võtma, kuna õues oli juba üpris pime ning mulle piisas võiduks ka teisest kohast,” kommenteeris oma edukat õhtut Krestinov.

Täna sõidetakse Kiviõlis juba finaalsõidud ning esimene start antakse kell 11:45, kui rajale kihutavad quadid. Kohale tasub aga tulla juba tunduvalt varem, sest kell 10:50 toimub staaride autogrammisessioon ja võistluste pidulik avamine.

Detailne info võistlusest ja ajakavast on leitav lehelt www.motokross.ee.

Kevin Saar võitis Kiviõli EM-etapi kvalifikatsiooni

Kevin Saar Kiviõlis. Foto: Rauno Kais

Täna sõideti kaheteistkümnendat aastat toimuva Kiviõli Motofestivali raames selle aasta külgvankrite MM- ja quadracerite EM-etappide kvalifikatsioonid, kus Eesti sõitjad tegid head tulemused kummaski masinaklassis. Kevin Saar võitis ülivõimsalt quadide sõidu ning Kert Varik ja Lauris Daiders olid külgvanktritel enda sõidu neljandad.

Quadide kvalifikatsioonisõidus haaras valitsev Euroopa meister ning tänavuse hooaja liider Kevin Saar (Honda) juba avaringil liidrikoha ning kadus peagi konkurentidelt eest ja lõpujoonel edestas eestlane kunagi Kiviõlis võidutsenud ning samal aastal ka EM-tiitli võitnud hollandlast Mike Van Grinsveni (Honda) enam kui 20 sekundiga. Kolmandana ületas lõpujoone poolakas Roman Gwiadza (Yamaha), kes sõitis end Kiviõlis poodiumile eelmisel aastal. Rohkem eestlaseid seekord esikümnesse ei mahtunud, kui Martin Filatov (Honda) oli 14., Argo Abel 19., Sander Lakiza (mõlemad Yamaha) 20., Olari Saarme (Hysqvarna) 22., Indrek Uusmaa (Yamaha) 25. ja Indrek Pukk (Honda) 26.

Kert Varik/ Lauris Daiders Kiviõlis. Foto: Rauno Kais

Külgvankritel võitsid A grupi kvalifikatsioonisõidu hollandlane Koen Hermans ja prantslane Nicolas Musset (WSP Zabel) Hollandi-Läti meeskonna Etienne Bax/ Kaspars Stupelise (WSP Zabel) ja Arne Dierckens/ Robbie Bax (Belgia/Holland, WSP Zabel) ees. Eestlastest tegid tubli sõidu Gert Gordejev/ Keit Kivaste (WSP Husqvarna), kes ületasid lõpujoone kindlalt kuuendana. Ülejäänud eestlastest olid Tanel Reesna/ Teet Eier (VMC Zabel) 13. ja Argo Põldsaar/ Ruslan Talf (VMC KTM) 15.
B sõidus oli teistest selgelt parem Prantsuse/ Sakse meeskond Valentin Giraud/ Andres Haller (WHT Mega), kellele järgnesid belglane Davy Sanders ja soomlane Lari Kunnas (WSP Zabel) ning valitsev maailmameistermeeskond Marvin Vanluchene/ Ben Van Den Bogaart (Belgia/ Holland, VMC Zabel), kes möödusid sõidu viimases kolmandikus Kert Varikust ja Lauris Daidersist (WSP Husqvarna). Venelane Igor Rodionov, kellel korvimeheks eestlane Maurice Lina (WSP Zabel) tegid väga hea stardi ja olid sõidu esikolmikus, kuid sõidu edenedes langesid kuuendaks. Esikümnesse sõitsid end ka kaheksandana lõpetanud Markus Normak/ Karl-Albert Kasesalu (WSP Zabel), Ahto Kurg/ Sander Parts (WSP KTM) said kirja 12. ja Ülar Karing/ Tõnis Tuul (WHT KTM) 13. koha. Nii A kui B sõidust said kõik eestlased ka homsetesse finaalidesse.

Homme sõidetakse Kiviõlis juba finaalsõidud ning esimene start antakse kell 11:45, kui rajale kihutavad quadid. Kohale tasub aga tulla juba tunduvalt varem, sest kell 10:50 toimub staaride autogrammisessioon ja võistluste pidulik avamine.

Detailne info võistlusest ja ajakavast on leitav lehelt www.motokross.ee.

Elfyn Evans ja Scott Martin toovad esmakordselt M-Sport meeskonna Ford Fiesta WRC Shell Helix Rally Estonia starti

Elfyn Evans ja Scott Martin. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Elfyn Evans ja Scott Martin M-Sport meeskonnast stardivad tänavusel Shell Helix Rally Estonial, mis sõidetakse 12.-14. juulil Lõuna-Eestis. Evans ja Martin, kes tulevad Rally Estoniale Ford Fiesta WRC autoga, on hetkel maailmameistrivõistlustel neljandal kohal.

Elfyn Evansi parim tulemus WRC sarjas on 2017. aasta Wales Rally GB võit koos Dan Barrittiga. Kokku on ta WRC sarjas poodiumile tõusnud üheksal korral. Elfyn Evans ja Scott Martin on kolmandad WRC sarja tippsõitjad Andreas Mikkelseni ja Anders Jaeger-Amlandi ning Esapekka Lappi ja Janne Fermi kõrval, kes on teatanud oma osalemisest Shell Helix Rally Estonial, mis on esimest korda korraldatav ametlik WRC promotsiooniralli.

Kui Elfyn Evansi jaoks on Eestis startimine esmakordne, siis tema kaardilugeja Scott Martin osaleb Rally Estonial kolmandat korda. Koos Craig Breeniga startides sai ta eelmisel aastal kolmanda koha. M-Sport meeskonna jaoks on see samuti esimene kord osaleda Shell Helix Rally Estonial. Eesti teed on neile aga tuttavad, kui aastal 2017 tegid nad Eestis mitmepäevase testi. Elfyn Evani sõnul on tal sellest head mälestused ja tänavust võistlust ootab ta suure põnevusega.

Elfyn Evans: “Osalemine tänavusel Rally Estonial on midagi sellist, mida juba ootan. Ma pole siin varem osalnud, aga olen kuulnud selle ralli kohta palju head ja tahan juba seda ise kogeda. Eesti teed pole mulle võõrad, 2017. aastal testisime siin M-Sport meeskonnaga ja ma saan kinnitada, et need katsed olid muljetavaldavad. Need on väga kiired ja see saab olema meile perfektseks võimaluseks saada kiirus peale suvepausi WRC’s üles enne kui läheme Soome WRC etapi eelsele testile.”

Elfyn Evans. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

M-Sport meeskonna juhi Richard Milleneri sõnul on Rally Estonia WRC maailmas väga tuntud sündmus, seda eelkõige ralli populaarsuse tõttu Eestis, kuid samuti hea korralduse ja tugeva konkurentsi tõttu. M-Sport meeskond tuleb esimest korda Eestisse võistlema suurte ootustega.

Richard Millener, M-Sport meeskonna juht: “Rally Estoniast on saanud sündmus, kuhu kõik tahavad minna. Paljud M-Spordi kliendid on siin osalenud ja meie jaoks on Elfyni ja Scotti osalemine Ford Fiesta WRC’ga Rally Estonial väga oluline. Eesti fännid on WRC sarjas kuulsad ja kui kohal on nelja WRC tehasemeeskonna autod, on kohapealne atmosfäär kindlasti fantastiline. Õnneks saame Eestis ise seda kõike juba varsti kogeda. Rally Estonia tuleb kindlasti võimas ja samas meie jaoks oluline, et meie sõitjad saaksid enne Soome MM-ralli teste hea hoo üles.”

Kui 2018. aastal olid Shell Helix Rally Estonial esindatud Hyundai, Toyota ja Citroen, siis M-Sport meeskonna ja Ford Fiesta WRC esindatus tänavusel aastal on taas samm edasi.
Urmo Aava, Shell Helix Rally Estonia direktor: “See, et oleme suutnud luua Eestis sündmuse, mis on WRC sarja inimeste, meeskondade ja sõitjate silmis kõrgel kohal, on meile suur tunnustus. M-Sport meeskonna ja Elfyn Evansi ning Scott Martini startimine Rally Estonial on märgiline, sest nad on siin esimest korda. Siin ei saa alahinnata 2017. aastal toimunud testi Eestis, kust nad said esmase ettekujutuse meie katsetest. M-Sport meeskond on teinud palju tööd Ford Fiesta WRC autoga ja olen kindel, et Rally Estonia kiired ja trampliinidega katsed sobivad Elfynile ja Scottile ning Ford Fiesta WRC autole hästi ja ootan juba huviga, millist kiirust nad siin näitavad.”

Rallipassid on müügil Circle K jaamades üle Eesti ning rallyestonia.ee rallipoes hinnaga 29€.

Kõigil, kes plaanivad tulla tänavusele Shell Helix Rally Estoniale, aga pole veel kas majutust leidnud või välja valinud, soovitame kindlasti tutvuda Rally Estonia kodulehel oleva valikuga, kust leiab erinevaid võimalusi alustades kodumajutusest ja lõpetades hotellidega.

Samuti on võimalik kõigil soovijatel pakkuda kodumajutust läbi Rally Estonia kodulehel oleva lihtsa platvormi, kuhu oma majutuse lisamine on lihtne: www.rallyestonia.ee/pealtvaatajale/majutus/

Shell Helix Rally Estonia 2019 sõidetakse 12.-14. juulil Tartu, Otepää, Elva, Kanepi ja Kambja teedel ning see on FIA European Rally Trophy ning Eesti ja Läti meistrivõistluste etapp ja WRC ametlik promotsiooniralli.

Kiviõli motofestival toimub eeloleval nädalavahetusel viimast korda

Foto: Rauno Kais

8. ja 9. juunil sõidetakse Kiviõli motofestivali raames kaheteistkümnendat korda külgkorvide MM-etapp, quadidel jagatakse Euroopa meistrivõistluste punkte ning samas toimub ka mäkketõusu EMV etapp ja kihutatakse efektne soolode öökross. Samas on see aga viimaseks aastaks, kui Kiviõlis motofestivali peetakse.

Nädalavahetusel on starti tulemas korvide ja quadide kõik tippsõitjad pea 20 riigist ning tänavu on eestlastel ka kummalgi alal põhjust kõvasti kaasa elama tulla, kuna külgvankritel on startimas Kert Varik koos lätlase Lauris Daidersiga ning quadidel stardib valitsev Euroopa meister Kevin Saar, kes on ka tänavu EM-sarja liider.

Tänu eelmisel aastal muudetud kvalifikatsiooni formaadile toimuvad ka reaalsed võistlussõidud juba laupäeval, kui kvalifikatsioonisõitude tulemusena selgub pühapäevane stardijärjekord, mis tähendab, et põnevaid võidukihutamisi jagub mõlemaks päevaks.

Lisaks rahvusvahelistele tippvõistlustele on Kiviõlis laupäeval stardis ka mäkketõusjad, kes jahivad krossiraja kõrval asuval järsul mäenõlval Eesti meistrivõistluste punkte ning õhtupimeduses toimub valgustatud rajal soolode öökross, mis lõpeb traditsiooniliselt vägeva ilutulestikuga.

Pealtvaatajatele on traditsiooniliselt püsitatud ka suur peotelk, kus laupäeva õhtul vastutavad muusikaliste etteastete eest üle 7 aasta Kiviõli Motofestivaliks kokku tulev Ansambel Kala ja enne neid esinev Traffic.
Pühapäev on aga ainult korvide ja quadide päralt, kuna siis toimuvad mõlema distsipliini finaalsõidud.

Kummalgi päeval saavad kõik motofestivali külalised oma perega krossisõitude vahepeal juba sel laupäeval avatava Eesti suurima kogupere elamuspargi 15 erinevat atraktsiooni nautida.

Detailne info võistlusest ja ajakavast on leitav veebilehelt www.motokross.ee.

Seikluskeskuse elamuspargi koduleht www.seikluskeskus.ee/tegevus/elamuspark/

Külgkorvide MM-etapi toimumist Kiviõlis toetab Integratsiooni Sihtasutus.

Täna möödub 15 aastat Pirita ringraja rekordi püstitamisest

Hanno Velt 2019 aastal Pirital. Foto: Rauno Kais

Tänavu sügisel, 20. septembril täitub 60 aastat päevast, mil toimus esimene Kalevi Suursõit. Selle tähtpäevaga seoses on paslik meenutada, et 5. juunil täitub 15 aastat päevast, mil Hanno Velt püstitas absoluutse Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringraja rekordi.

2004 aastal kell 16:28:53.122 püstitas 43ndat korda toimunud Kalevi Suursõit – Eesti TT-l Superbike ja Supersport 600 ühissõidus võidutsenud Hanno Velt Pirita-Kose Kloostrimetsa rajarekordi, mida ei sõidetud üle ka paaril järgmisel aastal peetud Kalevi Suurõitudel, kuna siis valitsesid rajal märjad ilmastikuolud. Velt pidas toona duelli aasta varem ringirekordiks 2.09 sõitnud Soome legendi Harri Maikolaga ning lisaks revanšile sõitis teisel ringil välja ka uue rekordi – 2.08,832 (167,7 km/h).

Velt on võitnud Kalevi Suursõidu kuuel korral, kõige edukam sportlane Kalevi Suursõidul on aga Lembit Teesalu, kes on Pirital võidutsenud kokku 17 korda, nendest 15 korral tsiklil ja kahel aastal vormelil, kusjuures 15 esikohta tsiklitel on ka Jüri Raudsikul. Naiste edukaim oli legendaarne Luule Tull, kes on võidupärja kaela saanud kümnel korral.

Hanno Velt 2004 aasta Kalevi Suursõidul. Foto: Karli Saul

Pärnus toimus esmakordselt enduro meistrivõistluste etapp

Priit Biene. Foto: Helen Urbanik

Eile Pärnu Lennuvälja motopargis toimunud esmakordse Pärnu enduro võitis üldarvestuses Priit Biene.

Pärnu Motoclubile oli enduro korraldamine esmakordne kogemus ning Eesti meistri- ja karikavõistluste kolmanda etapi 6,5 kilomeetrise katse ja 4,5 kilomeetrise ülesõidu rajamiseks Lennuvälja motoparki nägi klubi mitu nädalat vaeva. Ainuüksi tokke raja tähistamiseks kulus kaugelt üle 1000. Rada hõlmas nii traditsioonilist krossirada, kuid selle lähedusse rajati ka kividest, rehvidest, paneelidest, palkidest jpm koosnevaid takistusi.

„Rajal oli kõike ja tööd sai kõvasti teha,“ leidis Veteran 50+ klassi kiireim Toivo Nikopensius (Yamaha, Paikuse MK) – sarnane oli ka 85 osaleja arvamus üldiselt, kes rajaga väga rahule jäid.

„Väga mõnus rada,“ pakatas ka ajaga 01:02.23,9 üldarvestuse parim Priit Biene (Yamaha, RedMoto Racing) peale 6 ringist võidusõitu positiivsusest. Üldarvestuses järgnesid E-2 klassi võitjale Bienele Elary Talu (KTM, Sõmerpalu MK) ja Petri Pohjamo (TM, Soome).

Korraldaja lisaklassina pakuti väljaspool Eesti meistri- ja karikavõistluste arvestust MX Open klassis enduroga tutvumisvõimalust ka krossisõitjatele, sest kinnisel territooriumil asuvale rajale sai minna ilma tulede jm registreerimiseks vajaliku atribuutikata mootorrattaga. Lisaks Talvikule käisid uut ala katsetamas ka näiteks Karl Saat ja Henri Roosiorg, kes enne võistlust takistuste ületamiseks MM-il osalevalt Priit Bienelt näpunäiteid said ja ring-ringilt tulemust märgatavalt parandasid.

Just MX Open klassi võitis ning üldkokkuvõttes nii päeva kiireima ringiaja 10.14,1 kui koguaja 01:02.17 sõitis välja Hendrik Talviku (KTM, Paikuse MK). Peamiselt krossiradadelt tuttav noormees ütles, et tänasel päeval lihtsalt klappis kõik ja hoolimata ühest kukkumisest eelviimasel ringil edestas ta Bienet 4,9 sekundiga.

Pärnu enduro klassivõitjad: E-1 Mikael Miettinen (Husqvarna, Soome); E-2 Priit Biene; E-3 Elary Talu (KTM, Sõmerpalu MK); E-Junior Kristian Aatsinki (Husqvarna, Soome); E-40+ Petri Pohjamo (TM, Soome); E-B Endrik Raal (Yamaha, Paikuse MK); E-C Remmi Uibupuu (Sherco, Kohila MK), V-50+ Toivo Nikopensius; E-Women Hanna Anton (KTM, RedMoto Racing); E-Rookie Virko Noor (Husqvarna, Motoklubi AEX); Kärnataja 4T Karl Saat (Pärnu Motoclub); Kärnataja 2T Ivar Pärnik (KTM, Paikuse MK); V-60+ Reijo Kivelä (Yamaha, Soome); MX Open Hendrik Talviku.

Enduro Eesti meistri- ja karikavõistluste järgmine, neljas etapp toimub 10. augustil Jõesuus.

Vennad Palsid võtsid SuperMoto avaetapilt kaksikvõidu

Prants Pals (10), Patrick Pals (22). Foto: Rauno Kais

Eile sõideti esmakordselt SuperMoto meistrivõistluste etapp eelmisel aastal avatud Lange motokeskuse kardirajal. Ainulaadne oli etapp ka selles mõttes, et võistlus toimus ainult raja asfaltiosal, kuna seal rajal puudub nn SuperMotole omane lahtise pinnasega rajalõik.

Kiireimas S1 klassis peeti maha kaks ülipõnevat võidusõitu. Esimeses sõidus asus liidriks Soomes elav eestlane Eero Madisson (KTM), kelle taga kihutasid Prants Pals (TM, Vihur Motosport), soomlane Sami Salstola (TM) ja Patrick Pals (TM, Vihur Motosport). Viimasena mainitu suutis sõidu keskpaigaks Salstolast ja vend Prantsust mööduda ning jõudis ka Madissonile järgi ning ratas rattas sõideti sõidu lõpuni. Pals sai küll Madissonile mitmel korral kõrvale, kuid liider ei eksinud ja võitis sõidu 0,1 sekundilise eduga Palsi ees. Salstola ületas lõpujone kolmandana ja Prants Pals neljandana.
Teise sõidu algus õnnestus kõige paremini Prants Palsil, kelle taga kihutasid avasõidu viies soomlane Sami Uutela (Yamaha) ja Salstola. Madisson seevastu kukkus ja langes võistlejaterivi lõppu. Tagasihoidliku stardi teinud Patrick Pals möödus esmalt Salstolast ja seejärel Uutelast ning püüdis ka venna kinni. Sõbralikult kihutasid vennad ratas rattas ka üle lõpujoone. Summuti tagaosa kaotanud Salstola möödus vahepeal Uutelast ja hoolimata viimase püüdlustest säilitas kolmanda koha. Madisson tegi terve sõidu meeletut tempot, kuid pidi siiski viienda kohaga leppima.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis etapi eelmise aasta Eesti meister Patrick Pals (44 punkti) 1 punktilise eduga vend Prantsu ees, kolmas oli 41 punkti kogunud Madisson, kes omakorda edestas Salstolat 1 punktiga, Uutelale (34 p) kuulus viies koht. Esikuuikusse mahtus ka Alex Vetkin (Husqvarna, Vihur Motosport), kes oli ka sõitudes 6.

Madisson sai veidi palsamit haavadele võites kindlalt mõlemad sõidud S4 klassis, kus talle järgnesid kummaski võidukihutamises Alex Vetkin ja ukrainlane Maksym Kovalov (Husqvarna).

SM85 klassis ei leidunud vastast venelasele Kirill Masterovile (KTM, 50 punkti), kes võitis selge vahega mõlemad sõidud. Kahe sõidu kokkuvõttes sai teise koha avasõidus 2. ja viimases 3. koha saanud Aksel Pärtelpoeg (Husqvarna, Äksi39Team, 42 p). Kolmas koht kuulus Maksym Kovalovile (40 p), kes avasõidus kukkus ja sõitis end tagant neljandaks ning oli teises sõidus teine.

Väikseimas meistrivõistluste klassis SM65 võitis aga mõlemad võidukihutamised kindlalt vapper Venemaa tüdruk Alena Petrishina (Husqvarna, 50 p). Kolmikvõidu Venemaale kindlustasid Leonid Balaberin (Husqvarna) ja Gleb Alekseev (KTM), kes jagasid mõlemas sõidus teised ja kolmandad kohad, kuid tänu viimase sõidu teisele kohale kuulus võrdsete punktidega (42 p) Balaberinile kõrgem koht. Parima eestlasena sai Karro Robert Jäärats (KTM, Vihur Motosport, 34 p) neljanda koha.

SuperQuad avasõidu võitis kindlalt Reimo Kerdt (Polaris, Estonian SuperMoto Racing), teise koha saanud Raul Kirt (KTM, Flameko Racing) sai valelähte eest 15 sekundilise karistuse, kuid edestas hoolimata sellest kolmandaks tulnud Viljar Väratit (Honda, Estonian SuperMoto Racing). Teises sõidus oli aga Kerdt’i kord valelähe teha ning 15 sekundiline trahv saada. Mees suutis Kirtist mööduda ja hakkas vahet suurendama, kuid lõpujoonel oli kahe mehe vahe 12 sekundit, mis tähendas, et sõidu võit kuulus 3 sekundilise vahega Kirt’ile. Kolmas oli taas Värat.
Tänu teise sõidu võidule kuulus ka etapi esikoht Kirt’ile, kes kogus Kerdt’iga võrdselt 47 punkti, Värat sai 40 punktiga kolmanda koha.

Eesti karikavõistluste arvestuses võitis koos S1 klassiga rajal olnud Open masinaklassi venelane Semen Buchin (KTM), poodiumi kaks madalamat astet kuulusid soomlastele Tero Kolehmainenile (TM) ja Tuomas Harhalale (Yamaha). SM50 arvestuses võitis etapi Läti poiss Andzejs Smulkevics (Husqvarna) Vihur Motosport sõitjate Caspar Vetkini (Husqvarna) ja Travis Siilaku (KTM) ees. Samades sõitudes, kuid kohalikele karikatele võistelnud PW50 arvestuses oli aga esimene vapper tüdruk Meribel Kask (Husqvarna, Vihur Motosport), kellele järgnesid Steven Eugen Tintso (KTM, AYR Racing Team) ja Kenneth Simulask (Husqvarna, Vihur Motosport). Klassis “StreetMoto” võitis Peep Nork, kes oli selles klassis ainus osaleja.

Järgmised Eesti meistri- ja karikavõistluste etapid sõidetakse 22.-23. juunil Aravete kardirajal, kus kummalgi päeval toimub eraldi etapp ja suure tõenäosusega sõidetakse ka teisel päeval rada eelmisele vastupidises suunas.

Lange etapi tulemused: https://speedhive.mylaps.com/Events/1667886

Eesti noored näitasid Lätis head kiirust

Mikk-Martin Lõhmus. Foto: Motostart Photography

Läinud nädalavahetusel sõideti Lätis Gulbenes motokrossi Euroopa meistrivõistluste kirderegiooni eelviimane etapp, kus meie noored võistlesid tublilt ja sõitudes suudeti ka esikolmikusse tulla.

85cc klassis oli heas hoos Mikk-Martin Lõhmus (KTM), kes lõpetas kvalifikatsioonisõidu lätlase Karlis Alberts Reisulise (KTM) järel teisena. Esimeses finaalsõidus suutsid meie noortest esikümnesse sõita aga Romeo Pikand ja Richard Paat (mõlemad KTM), kes olid vastavalt 5. ja 9. Lõhmuse tsikkel sai eeskukkunud sõitja tsikliga pihta, mille tulemusena purunes eestlase masinal sidurivoolik ning terve sõit tuli ilma sidurita sõita ning noormees ületas finišijoone lõpuks13ndal kohal. Sõidu neljas eestlane Mark Peterson suutis end samuti punktidele sõita olles 16.
Teises sõidus sujus Lõhmuse sõit viperusteta ja tulemuseks taas teine koht Reisulise järel, esikümnesse mahtus ka 10nda koha saanud Pikand. Paat oli seekord 12. ja Peterson 15.
Kahe sõidu kokkuvõttes saavutas etapivõidu Reisulis (50 punkti) kaasmaalaste Roberts Lusise (42 p) ja Martins Platkevicsi (36 p) ees. Lõhmusele (30 p) kuulus 5., Pikandile (27 p) 8., Paadile (21 p) 11. ja Petersonile (11 p) 15. koht.
Kirderegiooni liider on Lusis 113 punktiga, Paat (65 p) on parima eestlasena 8., vigastuse tõttu Lätist puudunud Joosep Pärn (61 p) langes 10ndale kohale ja avaetapilt puudunud Lõhmus (57 p) kerkis aga 11ndale kohale. Pikand (38 p) ja Peterson (35 p) on vastavalt 15. ja 16.

Gregor Kuusk. Foto: Motostart Photography

65ste klassis tegi tubli võistluse Gregor Kuusk (Husqvarna), kes alustas etappi kvalifikatsioonisõidu 5nda kohaga. Esimeses finaalis oli Kuusk taas 5.ja teisest sõidust tuli 4. koht ning kokku oli eestlane (34 p) lätlase Janis Martins Reisulise (50 p) ning võrdselt 42 punkti kogunud leeduka Marius Adomaitise ja venelase Semen Rybakovi (kõik KTM) järel neljas. Kaspar Uibu (Yamaha) oli sõitudes 17. ja 14. ning kokku 11 punktiga 15. Punktidele jõudsid eestlastest ka Jan-Marten Paju (Husqvarna, 5 p, 17. koht) ja Karl Teesalu (KTM, 3 p, 22.). Ülejäänud eestlased Bert Matteo Laas, Tõnu Kaspar Teesalu ja Timo Tjorven Teesalu (kõik KTM) punktidele seekord ei pääsenud.
Kirderegiooni juhib Reisulis (133 p), Kuusk (75 p) on 9., Uibu (26 p) 15., Paju (9 p) 24., Karl Teesalu (3 p) 27. ja Timo Tjorven Teesalu (2 p) 28.

Gulbenes võistlesid ka nn rahvuslikud klassid, kus eestlastest võitis Aston Allas 50cc, Lucas Leok oli selles 3., Sebastian Johannes Klooren 4., Krevol Marken Nõmme 5., Enri Lustus 8. ja Mattias Tamekant 19. Karl Hunt võidutses klassis 85cc jun ja Marten Raud 65cc jun arvestuses, kus Frankie Lvovs oli 4. Juss Maidla oli aga võidukas pitbike MiniMX klassis.

EMX65/85 finaaletapp sõidetakse 29-30.juunil Valga külje all asuvas Jaanikese motokeskuses. EM-finaal toimub aga koos MM-etapiga 27.-28. juulil Tšehhis Loketis. EM finaali saab iga nelja Euroopa regiooni 10 paremat.

Kert Varik ja Lauris Daiders tulid MM-etapil Prantsusmaal 6. kohale

Kert Varik/Lauris Daiders. Fotod: WSC

Külgvankritega mootorrataste maailmameistrivõistlused jätkusid väga palavates oludes  6.etapiga  Prantsusmaal, Plomionis, kus punktide eest hakkasid võistlema 38 ekipaaži.  Kert Varik / Lauris Daiders (Eesti/Läti)  saavutasid etapi kokkuvõttes 28 punktiga kuuenda koha.

Laupäevases A-grupi kvalifikatsioonisõidus tõusid Kert Varik / Lauris Daiders esikümne lõpust head kiirust näidates neljandale kohale. Sõidu võitsid algusest lõpuni juhtinud Koen Hermans / Nicolas Musset (Holland/Prantsusmaa). Võistlussõitudeks tagas see õiguse seitsmendana stardipuu taga koht valida.

Esimeses võistlussõidus tulid Varik-Daiders esimeselt ringilt üheteistkümnendal kohal. Sõitu asusid juhtima üldarvestuses  punktitabelis meie meestest paar kohta eespool olevad Arne Dierckens / Robbie Bax ( Belgia/Holland). Meie esipaar suutis teha sõidu esimeses pooles mõned möödumised, jätkates sõitu üheksandal kohal. Vahepeal sõidu liidriks tõusnud Koen Hermans / Nicolas Musset katkestasid, Varik-Daiders tegid veel ühe möödasõidu ja tulid finišisse seitsmendana. Kodupubliku suureks rõõmuks võitles ennast esimeseks Valentin Giraud / Andres Haller ( Prantsusmaa/Saksamaa ), teisena tulid üle lõpujoone Arne Dierckens / Robbie Bax, kolmandana nägid ruudulippu valitsevad maailmameistrid Marvin Vanluchene  / Ben Van Den Bogaart ( Belgia / Holland ).

Teise sõidu esimeselt ringilt tulid Varik/Daiders tagasi 21.kohal, järgmise ringiga suudeti mööduda neljast konkurendist ning kolmandal ringil suudeti tõusta veel koha võrra, kuueteistkümnendaks. Stardist said kõige parema lähte Valentin Giraud / Andres Haller, nende järel pidasid tulist võistlust Marvin Vanluchene  / Ben Van Den Bogaart  ja maail-mamestrivõistluste hetke liider Etienne Bax / Kaspars Stupelis (Holland / Läti ). Peagi tõusid Bax/Stupelis võistlejaterivi ette ja sõitsid teistel eest ära. Varik/Daiders sõitsid ring-ringilt ettepoole, peale poolt sõiduaega tõusti juba kümnendale kohale. Kaheksandast kohast lahutas neid sel hetkel kümme sekundit, üheksas koht oli kohe käeulatuses. Kiirelt mööduti sveitslastest ja 3 ringi enne lõppu jõuti järgi ka langevas tempos sõitnud kaheksandale kohale, kellest kiirelt ka mööduti. Ülejäänud ekipaažid olid juba eest ära sõitnud, kuid veidi enne lõppu langesid esikolmikus sõitnud Marvin Vanluchene  / Ben Van Den Bogaart tehnilise probleemi tõttu võistlejaterivi lõppu. Seega Varikule ja Daidersile teises sõidus kehvalt positsioonilt alustades lõpuks korralik 7.koht. Esikoha said Etienne Bax / Kaspars Stupelis, teised olid Koen Hermans / Nicolas Musset ja kolmandad Valentin Giraud / Andres Haller.

Prantsusmaa etappi kokkuvõttes saavutaisd Ket Varik ja Lauris Daiders 28 punktiga 6.koha. Esikoha võitsid koduseinte toel 45 punktiga Valentin Giraud / Andres Haller, teise koha 43 punktiga Etienne Bax / Kaspars Stupelis ja kolmanda koha 40 punktiga Arne Dierckens / Robbie Bax.

Maailmameistrivõistluste üldarvestuses on Varik ja Daiders peale kuuendat etappi 147 punktiga kaheksandal kohal.

Maailmameistrivõistluste üldseis:
1.Etienne Bax / Kaspars Stupelis 254 punkti
2.Marvin Vanluchene  / Ben Van Den Bogaart 229 p
3.Koen Hermans / Nicolas Musset 206 p
4.Davy Sanders / Lari Kunnas 184 p
5.Arne Dierckens / Robbie Bax 170 p
6.Valentin Giraud / Andres Haller 162
7.Stuart Brown / Josh Chamberlain 148 p
8.Kert Varik / Lauris Daiders 147 p

Seitsmes etapp toimub juba järgmisel nädalavahetusel 8.-9.juunil  Kiviõlis.

Indrek Mägi võidutses Aravete motokrossil

Indrek Mägi. Foto: Motostart Photography

Aravete krossirajal sõideti TOP200 karikavõistluste kolmas etapp, kus kiireimas MX A masinaklassis saavutas teise etapvõidu järjest Indrek Mägi, harrastajate nobedaim oli samuti eelmisel etapil esikoha saanud Taavi Laur.

Eesti karikavõistluste arvestusse kuuluvas MX Open A klassis ei leidunud Aravetel vastast Indrek Mägile (Kawasaki, Mägi Racing), kes haaras sarnaselt eelmisele etapile Türil mõlemas sõidus liidrikoha juba alguses ning sõitis vaikselt konkurentidelt eest. Esimeses sõidus sai teise koha enamus distantsist samal kohal sõitnud venelane Viacheslav Golovkin (KTM) ning kolmas oli Jan Jakobson (Kawasaki, Sõmerpalu MK). Golovkin sõitis ka teises sõidus uhkes üksinduses end teiseks, kuid seekord oli kolmas avasõidu neljas mees Jüri Triisa (Honda, RedMoto Racing).
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis Mägi (50 punkti) Golovkini (44 p) ja Triisa (38 p) ees.

Harrastajate TOP200 kiireimas arvestuses MX Open B võidutses sõidud 1. ja 3. kohal lõpetanud Taavi Laur (KTM, KTL Racing), teine oli sõitudes 4. ja 2. koha saanud venelane Erik Mosin (Husqvarna) ning poodiumi madalaimale astmele tõusis Sander Luik (Husqvarna, Pärnu MC), tema oli sõitudes vastavalt 2. ja 5. MX Open C parim oli Marken Pavel (Kawasaki, Kose AMK)
Janis Kaljase (Honda, Kohila Motospordi Klubi) ja Simmo Kikase (KTM, Kagu MK) ees. Kaur Lillevälja (Kawasaki, Roosna-Alliku MK) võitis MX Open D klassis, teise koha sai Otto Mattias Rootalu (KTM, Motoextreme) ja kolmanda Alari Jüriöö (KTM, Star Racing). MX Open E arvestuses, kus startis lausa 54 sõitjat, võitis Jaanus Haab (Yamaha, Kohila Motospordi Klubi) Joel Kelderi (Husqvarna, Jõhvi MK) ja Janar Ilvese (Kawasaki, Kagu MK) ees.

Eesti karikavõistluste arvestusse kuuluva Veteranide 40+ seas oli esikolmik täpselt sama, mis eelmisel etapil Türil, kui ka Aravetel osutus kiireimaks Tarmo Jaasi-Tamm (KTM, MK K&K), teise koha sai Avo Ärm (Yamaha, Kohila Motospordi Klubi) ja kolmanda Erki Privoi (Honda, Sõmeru Racing). Eakamate seeniorite 50+ parim oli aga venelane Maksim Bublikom (Husqvarna), kellele järgnesid Andrus Kiskonen (Husqvarna, Kohila Motospordi Klubi) ja Jaan Tang (KTM, RedMoto Racing).
Koos veteranide ja seenioritega võistelnud naiste seas võidutses Kadri Ehamäe (Husqvarna, RedMoto Racing) Teele Raja (Honda, HRC Racing Team) ja Karleen Randveri (Honda, Otepää MK) ees.

Kohalikele karikatele võistelnud külgvankritel saavutasid esikoha Markus Normak/ Karl-Albert Kasesalu (WSP Zabel, MK GasGas), teise koha said Gert Gordejev/ Keit Kivaste (Husqvarna, RedMoto Racing) ja kolmanda Robert Lihtsa/ Markus Lina (AYR-KTM, Kagu MK). Korvide 55+ esikolmik oli aga Sergei Ivanov/ Marko Normak (AYR-KTM, Saku MK), Tõnu Suurkuusk/ Ralf Kütt (KTM, MK D&T) ja Tarvo Vaska/ Henrik Lepp ( AYR-KTM, MK D&T).

TOP200 sari jätkub 13. juulil Karksi-Nuias.

Aravete tulemused: https://speedhive.mylaps.com/Events/1669372

Ansambel Kala tuleb üle 7 aasta kokku Kiviõli Motofestivaliks!

Kalasõbrad rõõmustagem! Nagu tekitab elevust vana mootorratta garaažist välja ajamine, päevi näinud, tolmunud pasunale hääle sisse puhumine või lihtsalt millegi vana ja hea taasleidmine on kõikidel ansambel Kala fännidel võimalus kohtuda taas õige pea.
7 aastat pole Kala sõbrad saanud oma lemmikrooga maitsta. Nüüd on kasinuse ajad möödas ja ansambel Kala on oma come back’iga veelgi maitsvamana tulemas. Delikatessi pakutakse 8. juunil Kiviõli Motofestivali esimese päeva hilisõhtul – „Kala omas mahlas“.

Kellel on juba meelest läinud, neile teadmiseks, et ansamblis mängivad:
Laul – Sepo Seeman
Kitarr ja möla – Venno Loosaar
Laul ja flööt – Priit Valkna
Kitarr – Ain Varts
Bass – Andrus Uutsalu
Trummid – Meelis Kasepalu
Tromboon – Ivar Kiiv
Trompet – Simmu Vasar
Heli – Marek Ellermaa

Toetudes suurte kalasõprade Lenny Kravitzi, AC/DC ja Onu Tik-Taki loomingule ning tegemistele on ansambel Kala valmis saanud uue loo „Kala tee“.

Vihje uuest loo videost: https://vimeo.com/339323998

Enne Kala astub Kiviõlis lavale ansambel Traffic.

Kiviõli motofestivali koduleht www.motokross.ee.

Pages