Motorsport.ee

Tanel Leok asus EMFi noortesporti kureerima (VIDEO)

Alanud aasta alguses liitus EMFi meeskonnaga Tanel Leok, kelle peamiseks haldusalaks saab olema noortesport, kuid samas osaleb ta ka täiskasvanute Team Estonia projektis.

Lisaks üldise noortespordi arendamisele on Leok ka EMFi krossikomisjoni liige, kus tema vastutusalaks on samuti noorteosa, kuid tema hindamatuid kogemusi on saanud kasutada terve komisjon juba oma aasta esimesel koosolekul.

“Kuigi eelmise hooaja teises pooles otsustasin MM-karjäärile joone alla tõmmata, olin veendunud, et jään tegema seda, mida kõige paremini oskan. Algselt arvasin, et toimetan ainult enda poistega, kuid siis tulid mängu paar EMFi inimest, kes pakkusid mulle uue ja huvitava väljakutse,” rääkis Leok. “Tööpõld saab kindlasti suur olema, kus pean end ka teiste aladega kurssi viima, kuid kuna enamus aladest saavad alguse siiski motokrossist, siis on see vast veidi lihtsam.”

Ühe esimese asjana uuendas Leok Team Estonia noortekoondise liikmete nimekirja, kuna osad sõitjad on vahetanud masinaklassi ja on lisandunud ka uusi sõitjaid, kes võiksid koondisse kuuluda. “Meil saab olema sarnaselt suurte Team Estoniaga kaks koondist A ja B, kuhu kuulumise kriteeriumid sain oma eelkäijalt ning nendega peab veel veidi vaeva nägema,” selgitas Leok. “Meie hooaja suurim võistlus saab kindlasti olema juunioride MM Kreekas, kuhu me läheme välja Team Estonia meeskonnaga. Enne seda peavad aga nii A kui B kandidaadid tublid olema ja osalema edukalt nii Euroopa meistrivõistluste regioonietappidel ja EM-finaalis. Ning otseloomulikult ka Eesti kohalikel meistrivõistlustel.”

Esimese ühistreeningu tegid noored Leokiga Adrenalin Arenal, kus osales kümme 65cc ja sama palju 85cc sõitjaid ning järgmised kokkutulekud on planeeritud kevadisele koolivaheajal või isegi varem. “Seltskond on meil positiivne ja materjali, millega täna ja tulevikus, jagub. See annab lootust, et Eesti on jätkuvalt motospordis maailmas suures pildis,“ on Leok optimistlik.

Mida huvitavat toob 2021 WRC hooaeg?

Juba vähem kui kuu aja pärast algab uus WRC rallihooaeg, mille avastart toimub jaanuaris Monte Carlos. Rallitiimidel on küll sõitmisest paus, kuid ettevalmistused ja töö käib sellegipoolest täiel hool. Garaažides käivad tööd uute autode kallal ja paika komplekteeritakse ka meeskondi. Uus hooaeg toob muudatusi nii uute riikide kui ka uute sõitjate näol. Teeme allpool väikese ülevaate peagi algaval uuel WRC hooajal toimuvast.

Huvitavad võistluspaigad

Eesti rallifännile on kõige olulisemaks kindlasti Lõuna-Eestis toimuv kodune WRC ralli, kus ka uuel aastal loodame Oti ja Martini võitu. Näeme ka eksootilist Keenia rallit ning Jaapani rallit.
Et ralli vaatamisele särtsu juurde anda, saab õnne ja teadmisi katsetada eestikasiino.com vahendusel.
Huvitav saab ka ilma panusteta olema kindlasti Soome ralli, mis sel aastal ära jäi, sest sinna voolab kohale suur hulk omade toetajaid sinimustvalgete lippudega.
Oma esimest WRC kogemust saab sel aastal ka Horvaatia, kes korraldab aprillikuus toimuva WRC Rally Croatia. Uuele ja huvitavale rallile saad oma ennustused teha Eesti kasiino teenusepakkujaid koondaval lehel. Horvaatiast sai 34. riik maailmas, kes seda autoralli tippüritust korraldab. Loodame, et koroonapuhang siiski vaibub ning võistlused saavad ilusti toimuda.

Kes on soosikud?

Üheks soosikuks võib kindlasti pidada sel aastal napilt tiitlist ilma jäänud Toyota Gazoo Racing Teami pilooti Elfyn Evansit. Kindlasti võib pidada soosikuks Evansi tiimikaaslast ja 2020 hooaja võitjat vanameister Sebastien Ogieri.
Hyundais sõitvad Ott Tänak ja Martin Järveoja saavad võimaluse vigade paranduseks ning püüda meistritiitlit uue autoga, mis loodetavasti ka edu toob.
Stabiilse sõidu korral võib tiitlile pretendeerida ka Thierry Neuville. Väiksema lootuse jätaks põhjanaabrile Kalle Rovanperäle. Kindlasti on 20-aastane Kalle üks säravamaid noori sõitjaid selles sarjas.

Uuendused rallimaailmas

Igal juhul tõotab tulla huvitav hooaeg, kus spekuleeritakse ka mõne uue meeskonna tulemisega WRC sarja. Üheks selliseks on poolakate WRC meeskond koos endise vormeliässa Robert Kubica ning Kajetan Kajetanowicziga. Võistlusauto sel tiimil on Hyundai i20 WRC.
Paljud meeskonnad on eelseisvaks hooajaks ka uued autod välja pannud. Lisaks eelpool mainitud Hyundaile saab värske auto ka Toyota. Toyota saab ka Tommi Mäkineni asemele uue tiimijuhi. Tiimi eesotsas jätkab endine ralliäss Jari-Matti Latvala. Soovime talle väärika ameti puhul edu ning loodetavasti ootab teda ees huvitav hooaeg.

Uus on ka 2021 hooaja rehvitootja. Algaval hooajal vahetab Michelini rehvid välja Itaalia tootja Pirelli. Kas ja kuidas see mõjutab rallisid, me veel ei tea. Loodetavasti ei tule kergeid kummipurunemisi, mis võivad huvitava võistluse mõne jaoks lõpetada.

Loodame, et uus hooaeg tuleb vägev ja elamusterikas. Pöidlad pihku omade toetuseks ning kui võimalik, minge rallit vaatama!