Motorsport.ee

Marten Männi stardib Eesti sünnipäeval maailma pikimal jettide kestvussõidul

Marten Männi. Foto: Simon Palfrader

Eelmise aasta Eesti parim jetisportlane Marten Männi tähistab Eesti Vabariigi 100. sünnipäeva Ameerika Ühendriikides, kui sai kutse osaleda maailma pikimal jettide endurovõistlusel Mark Hahn 300.

Nagu nimi ütleb, sõidetakse võistlusel 300 miili. Võistlus toimub Arizonas, Lake Havasus, kus sõidetakse ka IJSBA World Finals, Marten oli eelmisel aastal seal viies. Mark Hahn 300 võistluse ühe ringi pikkuseks on 10 miili. Tegu on võistkondliku võistlusega ja Marten Männi sõidukaaslased on tiimijuht Mike Klippenstein, kes on IJSBA World Finals võistluse võitnud 27. korral ja 15-aastane kohalik sõitja Theo Baumer. Kokku stardib Mark Hahn 300 võistlusele 50 võistkonda, koos lähevad rajale nii Ski kui Runabout klasside jetid.

Marteni ettevalmistus uueks hooajaks käib juba hooga, selle hulka kuulus ka eelmisel nädalavahetusel Tartu suusamaratonil startimine. Esimesel korral osaledes oli tulemuseks 1377. koht. Nüüd ootab ees pikem pingutus tuttavamates tingimustes. Marteni ja tiimikaaslaste võistlusvahendiks on spetsiaalselt selleks võistluseks ette valmistatud Kawasaki SXR 1500 “Klipper Racing Mark Hahn 300 edition”. Jetile on paigaldatud tavalisest kaks korda suurem kütusepaak ja kuna jetti tuleb ka võistluse ajal tankida, kasutatakse nn Nascar stiilis tankimissüsteemi, mis täidab 40 liitrise paagi viie sekundiga. Samuti on Marteni sõnul arvestatud sellega, et vees tuleb olla pikka aega ja nii on jetil ka jalasoojendused, mis toimivad mootori pealt tuleva sooja veega.

„On väga suur au osaleda nii nimekal ja kindlasti raskel võistlusel. See on meile suur tunnustus, et legendi staatuses tiimijuht otsustas oma tiimi minuga täiendada. Kolmest sõitjast olen mina sellel võistlusel rookie ja ei oska hetkel ka öelda, millise plaaniga sõitjate vahetuse osas peale läheme. Ilmselt jääb suurem osa minu ja Theo peale, sest Mike sõidab lisaks Ski jetile ka Runabout klassis. Täna paneme strateegia paika, nii vahetuste kui tankimise osas. Üks on kindel, läheme starti kindla plaaniga võita,“ rääkis Marten Männi päev enne starti.

Mark Hahn 300 võistluse start on kohaliku aja järgi kell 10 hommikul, Eesti aja järgi on see kell 19.00.

Võistluse ametlik kodulehekülg on www.markhahn300.com

Philip Morris jätkab Ferrari vormelitiimi suursponsorina

Sebastian Vettel (vasakul) ja Kimi Räikkönen

Philip Morris International ja Scuderia Ferrari vormelimeeskond pikendasid koostööd kuni 2021. aastani. Uus koostööleping keskendub tubakatootja plaanile asendada sigaretid kogu maailmas teaduslikult tõendatud tervist vähem kahjustavate toodetega.

„Meie eesmärk on anda 1.1 miljardile suitsetavale inimesele võimalus teha paremaid ja informeeritumaid valikuid. Kasutame kõiki meie käsutuses olevaid võimalusi, sh motospordiga seonduvat tegevusi, et tuua kaasa revolutsiooniline muudatus, mis tuleb kasuks nii suitsetajatele, tervishoiusüsteemile kui ühiskonnale laiemalt. Hindame väga, et Scuderia Ferrari toetab meid sellel teel,“ ütles Philip Morris International tegevjuht André Calantzopoulos.

Ülemaailmse teadlikkuse tõstmine innovatsiooni, teaduse ja tehnoloogia pakutavatest võimalustest sigaretivaba maailma loomiseks on olulise tähtsusega. Lisaks Philip Morrise pühendumisele, et jõutaks soovitud eesmärgini, on oluline ka koostöö valitsuste, rahvatervise ekspertide, teadusringkondade ja kodanikuühiskonnaga, et luua mõistlik regulatiivne keskkond, mis võimaldab muutusi. Inimesed, kes suitsetavad, ja inimesed, kes neist hoolivad, väärivad seda.

Scuderia Ferrari on keeruliseks väljakutseks suurepärane partner, sest neil on teedrajav ja uuenduslik lähenemine tehnoloogiasse ja innovatsiooni. Anname järgnevatel kuudel avalikkusele teada, kuidas plaanime ühise eesmärgini jõuda.

Põlev tubakas tekitab suitsu, mis viib inimorganismi enamiku kahjulikke aineid, millest tulenevad tubakatarbimisega seonduvad haigused. Philip Morris on kulutanud alates 2008. aastast 4,5 miljardit USA dollarit, et töötada välja, tõendada ja toota uusi tubakatooteid, millel puudub põlemisprotsess. Alates 2017. aastast kulutab ettevõte globaalselt 40 protsenti kommertskuludest selliste toodete tutvustamiseks.

Uute toodete tõttu on sigarettide tarvitamisest loobunud ligi viis miljonit inimest. Philip Morrise lähiaja eesmärk on, et ettevõtte iga kolmas klient loobuks sigarettide tarbimisest aastaks 2025.

Eesti meistrivõistluste esikolmikud saavad tänavu väga erilised medalid

Homme sõidetakse Pärnus jäärajavõistlus, mis on tänavusel hooajal ühtlasi motospordis Eesti meistrivõistluste esimeseks võistluseks. Seoses EV100 tähistamisega saavad kõikide Eesti spordialade tänavuste EMV esikolmikud auhinnatud spetsiaalsete EV100 medalitega.

Traditsiooniliselt 24. veebruaril peetaval Pärnu jäärajavõistlusel lähevad Eesti meistrivõistluste punkte ning seega ka rariteetseid medaleid jahtima MX-Open (jääpiik) ja MX-A (krossinael) masinaklassid, Eesti karikavõistlustel võistlevad tänavu 65cc, 85cc, MX-Hobi (krossinael), Quad (nael), ATV-Open ja külgvankrid. Kohalikele karikatele heitlevad aga Pärnu jõe jääl 50cc, MX-125 (krossinael) ja Veteranid 40+(krossinael).

Treeningsõidud algavad Pärnu kesklinna silla juures kell 9:05 ning esimene start antakse 12:00, kui rajale kihutavad 65cc masinaklassi noored sõitjad.

Seoses Eesti Vabariigi sünnipäeva tähistamisega paluvad võistluse organisaatorid kõikidel sõitjatel, nende taustajõududel ja kaasaelajatel kaasa võtta sinimustvalged lipud ja muu sümboolika, et siis üheskoos võistluspaik kodumaa suure juubeli vääriliseks muuta.

EV100 medalid antakse kõikide distsipliinide esikolmikutele üle EMFi hooaja lõpupeol.

Lisainfo võistluse kohta www.msport.ee/events/jaaraja-emv-i-etapp-2018/

Hannes Soomer alustab MM-hooaega Austraalias

Hannes Soomer Austraalias. Foto: Václav Duška Jr.

Eeloleval nädalavahetusel antakse Austraalias hooaja avastart tänavusele mootorrataste ringrajasõidu klassi Supersport MM-hooajale. 23.-25.veebruarini Phillip Island ringrajal sõidetavale avaetapil on startimas ka Hannes Soomer.

Möödunud hooaja European Supersport esikohakarika võitnud eestlane teeb tänavu kaasa kogu MM-hooaja. 19.aastane eestlane jätkab WIL Sport Racedays meeskonnas.

„Rada on väga keeruline ja ma arvan, et üks kõige raskemaid kohti kus ilma infota alustada. Testis kindlasti sellist hoogu ja mootorratast ei leidnud millega rahul olla. Nüüd on veidi aega mõelda ja infot analüüsida, et reedel esimeseks trenniks valmis olla,“ võttis Austraalias esimesed ringid Phillip Island ringrajal kirja saanud Soomer eesootava kokku.

Patrick Pals võistleb profimeeskonna ridades Euroopa meistrivõistlustel

Patrick Pals. Foto: Rauno Kais

Patrick Pals võistleb 2018 aastal kõikidel S2 klassi Euroopa meistrivõistluste etappidel mitte enam kui erasõitja, vaid kui sõitja täielikus profitiimis. Tegemeist on Itaalia Degasoline Motorsport tiimiga, kelle esisõitjaks on hetkel maailma üks kiiremaid SuperMoto sõitjaid tšehh Pavel Keijmar.

TM tsikleid kasutav Degasoline Motorsport meeskond on pärit Itaaliast ja hetkel ka üks hinnatumaid meeskondi ametliku TM tehasetiimi kõrval. Patrick Palsil saavad olema täiesti omad mootori- ja amordimehaanikud ning kokk ja näppe enam õliseks teha ei lubata, nagu Patrick kommenteeris. Juba märtsi esimesel nädalavahetusel alustab Patrick treeninguid Itaalias.

Eestlasel on plaanis osaleda kõigil 6 EM-etapil ning kui kalendrid vähegi sobivad, siis ka võtta osa Itaalia meistrivõistluste etappidest. Kindlasti kuulub Patricku plaanidesse ka osavõtt Sivitrans Eesti meistrivõistlustest SuperMotos, kuna tal on ju siiani Eesti meistritiitel puudu, teist karva medaleid on tal aga hulgim. Küll aga kuulub Patricku auhinnakappi Soome meistritiitel, mis on samuti väga ihaldusväärne igale SuperMoto sõitjale siin regioonis, kuna Soome tase on väga kõva. On ju põhjanaabritel ette näidata nii maailma kui ka Euroopa meistritiitlid.

Sivitrans Eesti meistrivõistlused toimuvad sel aasatal 6 etapilisena ja esimene osavõistlus toimub 13. mail koos Soome meistrivõistluste avaetapiga Tabasalu kardirajal. Edasi liigub SuperMoto karavan Lätti Madonasse, kus toimuvad 16-17 juuni EMV 2. ja 3. etapp, siis sõidetakse 21-22 juulil Aravetel EMV 4. ja 5. etapp ning Eesti meistrivõistluste finaaletapp saab toimuma koos Euroopa meistrivõistluste etapiga 4-5 augustil Tabasalu kardirajal. Euroopa meistrivõistluste etapp on väljakutse meie perspektiivikatele noortele, kellest mitmed plaanivad sel hoojala osaleda ka teistel etappidel.

Täpsemalt saad vaada Eesti SuperMoto uudiseid www.msport.ee/supermoto lehelt.

Motomessil esitletakse maailma esimest kodukasutajale mõeldud võidusõidusimulaatorit (VIDEO)

Virtualracing.ee on maailma esimene ja ainuke „kaubanduslikult kättesaadav” liikumissimulaator automängude jaoks ning eestlastel on võimalik sellega esmatutvust teha 9-11 märtsil toimuval motomessil Tallinn Motor Show.

Virtualracing.ee simulaator on väga lihtsasti ühendatav nii arvuti, PlayStation’i kui ka Xbox’iga ning simulaatorit saab kasutada virtuaalprillidega (PSVR, Oculus Rift, HTC Vive). Mängimiseks sobivad 99% saadaval olevatest automängudest ehk siis valik on lausa väga lai.

Tallinn Motor Show messil on kohapeal näidisplatvorm, kus kõik huvilised saavad proovisõitu teha ning ainulaadset virtuaalset võidusõitu kogeda!

Loe lähemalt www.virtualracing.ee.

Tallinn Motor Show’l saab esmakordselt uusi autosid proovida

9-11. märtsil Saku Suurhallis toimuva motomessi Tallinn Motor Show raames saab esimest korda messi ajaloos uute autodega proovisõite teha. Hetkeseisuga on huvilistel võimalus proovida vähemalt kaheksat eri automarki.

Tallinn Motor Show eestvedaja Rauno Kais sõnul tundsid autofirmad juba eelmisel aastal messi vastu suurt huvi ning tänavu ongi väljapaneku üheks osaks autode proovisõidud, kus oma uusi mudeleid esitlevad Mercedes-Benz, Mitsubishi, Peugeot, Nissan, Citroen, Honda, Renault, Dacia ja USA autotootjate toodangu toob kohale Ameerika Auto. “Lisaks sellele, et enamustel motoinimestel on aastaringseks liiklemiseks auto, siis on ka paljudel veel eraldi masinad, millega annab tsikleid kas võistlustele või pikkadele reisidele transportida,” rääkis Kais. “Nii ongi Saku Suurhalli ees lisaks proovisõiduautodele välja pandud erinevad autod, kus tsiklid sees või peal.”

“Autode kaasamise mõttega tuli meile appi portaal Wroomer.ee ja nende autoentusiastist toimetaja Raiko Ausmees aitab meil seda poolt korraldada,” lisas Kais. “Ja mine tea, ehk kasvab sellest järgmisteks aastateks midagi suuremat välja.”

Proovisõiduautod hakkavad messi ajal paiknema Saku Suurhalli ja Rocca Al Mare vahelises parklas ning proovisõidud toimuvad kõigil kolmel päeval.

Esitlusele ja proovimisele tulevate autode ning üldise messiinfo leiab ürituse ametlikult veebilehelt www.motomess.ee.

Tehniline ebaõnn rikkus Andre Parki Soome jääraja MV etapi

Andre Park (vasakul) ja Hanno Velt

Orivesil peetud Soome meistrivõistlustel jäärarajasõidus rikkus tehniline viga muidu head hoogu näidanud Andre Parki võistluse.

Ebaõnn tabas kiireimas A450 klassis võistelnud Andre Parki kohe kvalifikatsioonis, kus ta tsiklil murdus käiguvahetuspedaal kahjuks juba esimesel ringil ja nii pidi noormees kolmanda käiguga üritama aega sõita. Paraku kõrgetele kohtadele selle tehnilise veaga pole võimalik sõita ning Park pidi oma kvalifikatsiooni 16nda ajaga startima B-finaalis, kusjuures A-finaalist jäi Parki lahutama ainult 0,035 sekundit. Kuna A450 klassi A-finaalis stardivad kvalifikatsiooni 15 kiiremat, siis üldarvestuses kõrgemale kui 16 koht Parkil tõusta polnud võimalik. B-finaalis oli Park stardis neljas, kuid tuli avaringilt juba liidrina ja võttis kindla võidu, kuid kahjuks päris õiget pilti see tulemus A450 võistlusklassis ei andnud.
Andre Park: “Kahju on muidugi, et ma sinna A-finaali sõitu ei saanud, aga mis teha, tehnikasport. Võtsin vähemalt sellest B-finaalsõidust võidu ja jäin oma kiirusega väga rahule.”

Võistluse teine eestlane Hanno Velt startis B450 klassis 5ndalt kohalt ja tema start õnnestus üle ootuste paremini, kui senised. Teisel ringil ohustas neljandal kohal sõitnud Velt juba kolmandal kohal olevat kaasvõistlejat, kui sõit katkestati punase lipuga tagapool sõitnud kaasvõistlejate tõsise kukkumise tõttu. Kordusstart aga Veldil nii hästi taas ei õnnestunud ja ta alustas oma sõitu sisuliselt viimaselt kohalt, tõustes 5 ringiga 8ndale kohale. Sellise pundi taga sõites oli nähtavus lumetolmu tõttu juba väga halb ja see pärssis omakorda võimalusi heaks tulemuseks. “Jäärajasõidus heaks tulemuseks on stardi õnnestumise tähtsus 65%, kus peamine on jõuda esimesse kurvi 1-5 kohal ning sealt on võimalik veel 7-ringilise sõiduga vast kaks-kolm kohta ülespoole tõusta, sest tase on Soomes ühtlaselt võrdne. Sama sekundi sisse ringide lõikes suudavad sõita 7-9 sõitjat,” rääkis Velt, kes startis ka päeva viimases sõidus Sprint 450 klassis, milles osalesid sõitjad nii A450, kui B450 klassidest, ehk segaklass kus mõlemast klassist kokku stardis korraga 25 sõitjat. Taaskord läks Veldil start paremini ja 5-ringiline sprindisõidus õnnestus tal mitmeid möödumisi teha, jättes seljataha nii mõnegi A-klassi sõitja. Tulemuseks korralik 6s koht.

Eeloleval nädalavahetusel 24.02 on mõlemad mehed stardis aga Pärnus toimuval Eesti jääraja meistrivõistluste avaetapil.

Tanel Leok saavutas Itaalia meistrivõistlustel neljanda koha

Tanel Leok (7), Antonio Cairoli (222)

Mantova krossirajal sõideti Itaalia lahtiste meistrivõistluste viimane etapp, kus olid taas stardis kõik A1M Husqvarna Motorsport meeskonna sõitjad Tanel Leok, Andero Lusbo ja Henry Vesilind ning lisaks nendele hooaja avastardi teinud Karel Kutsar ja Egert Pihlak.

MX1 klassis osalenud Tanel Leok näitas kvalifikatsioonis viiendat aega, tänavu Estonian Express Racing tiimiga liitunud Kutsar (KTM) sai kirja 14. ja Lusbo 24. aja. Kiireim oli meistrivõistluste liider Antonio Cairoli (KTM) belglase Jeremy Van Horebeeki (Yamaha) ja sloveel Tim Gajseri (Honda) ees.
MX1 võistlussõitu alustas Leok hästi olles kohe esikuuiku piirimail ning sõidu edenedes kerkis ta viiendaks ning kui Gajser kolmandalt kohalt kukkus ja katkestas, oli Leok neljas ja samal kohal ta ka sõidu lõpetas. Tugeva esituse tegi ka Kutsar, kes ületas lõpujoone 9ndana, Lusbo oli 23.
Sõidu võitis taas Cairoli Van Horebeeki ees, kolmas oli belglase tiimikaaslane prantslane Romain Febvre.
Cairoli võitis 340 punktiga meistrivõistlused, teise koha sai Febvre ja kolmanda Van Horebeek, kes kogusid võrdselt 260 punkti. Leok (174 p) kerkis Mantova võistlusega lõpuks neljandaks. Lusbo (75 p) oli 13. ning ainult ühel etapil võistelnud Kutsar (40 p) 22.

Superfinaali, kus osalesid MX1 ja MX2 20 paremat, pääsesid sõitma Leok ja Kutsar. Esimesena nimetatu sai väga hea stardi olles alguses Cairoli järel teine, kuid mõne aja pärast möödusid temast Febvre ja Van Horebeek ning eestlane pidi taas neljanda kohaga leppima. Kutsar oli lõpuks 26.
Superfinaalide tiitli võitis samuti Cairoli (240 p), kellele järgnesid Febvre (200 p) ja Van Horebeek (145 p). Leok oli 120 punktiga neljas ning kahel etapil superfinaali pääsenud Lusbo (20 p) 27.

125cc kvalifikatsioonis oli Henry Vesilind enda grupis 12., mis tagas talle koha põhisõitu. Egert Pihlak oli oma grupis 13. ja jäi napilt A finaalist ning pidi B grupi sõidus võistlema.
Vesilinnu etapp ei läinud noormehel aga plaanipäraselt, kui avasõidust tuli sõidu alguses juba katkestamine ning teises sõidus oli ta 32. Vesilind kogus teise sõidu eest 49 punkti ja oli 38. Mantova esikolmiku moodustasid itaallane Mattia Guadagnini (Husqvarna, 420 p), austerlane Rene Hofer (KTM, 390 p) ja hollandlane Rick Elzinga (Yamaha, 250 p). B sõidus osalenud Pihlak katkestas avasõidu, kuid teises oli 14. ning sai seal 24.
Itaalia meistriks tuli Guadagnini (1380 p), hõbeda sai Mantova 10. itaallane Emilio Scuteri (1057 p) ja pronksi tänane 8. itaallane Alberto Barcella (695 p), Vesilind kogus kolme etapiga 315 punkti, mis andis talle 19. koha.

Jan Jakobson võitis motohooaja avavõistluse

Jan Jakobson. Foto: Rauno Kais

Eesti motospordi talvised tiitlivõistlused said alguse Pärnu lennuvälja motopargis, kus sõideti ideaalsetes talvistes tingimustes selle aasta esimene talvine kestvuskross. Soolotsiklitel osutus päeva lõpuks parimaks Jan Jakobson ja quadidel Martin Filatov.

Sooloklasside sõitu asus juhtima Priit Biene (Husqvarna, RedMoto Racing), kuid peagi haaras liidrikoha Jan Jakobson (Kawasaki, Sõmerpalu MK), kes möödus Biene järel teisel kohal sõitnud Hendrik Talvikust (KTM, Paikuse MK). Jakobson kasvatas konkurentidega iga ringiga vahet ja võttis lõpuks kindla võidu. Teiseks sõitis end esmakordselt Beta marki tsikliga võistelnud Jüri Triisa (RedMoto Racing), kes oli sõidu esimeses pooles möödunud Bienest ja Talvikust. Neljandaks tuli stardis ebaõnnestunud ja konkurentidest kaugele maha jäänud, kuid seejärel head tempot teinud Timmo Mõts (Yamaha, Sõmerpalu MK). Talviku langes peale tankimispeatust viiendaks ning esikuuiku lõpetas Rain Koch (Yamaha, Aave SK).
Klasside arvestuses võitis Jakobson E-2, kus talle järgnesid Mõts ja Talviku, E-1 parimaks osutus Koch ja teine oli Mikk Luik (Yamaha, Tihemetsa MK), Enduro klassis võidutses Triisa Biene ees, kolmanda koha sai Mati Nuut (KTM, Pärnu MK). Veteran 40+ arvestuses sõitsid end esikolmikusse Jüri Makarov (Honda, Pärnu MK), Reio Engman (Yamaha, Lääne MK) ja Aivo Rabbi (KTM, Paikuse MK). Hobi B-s võtsid kaksikvõidu Pärnu Motoclub sõitjad Siim Rotmeister (Honda) ja Aimar Platais (Kawasaki) ning kolmas oli Tanel Turro (Honda, HRC Eesti Racing Team). Hobi C-s sõitsid end esikolmikusse Urmo Limm (Kawasaki, Pärnu MK) ning RedMoto klubi sõitjad Riko Muttik (Kawasaki) ja Dan Murumets (Husqvarna). Noorte 85cc klassis võitis Pärnu Motoclub sõitja Aron Annerviek oma klubikaaslase Ken-Marti Kogeri (mõlemad KTM) ees ning sõidus osales ka vapper neiu Agnes Võsanurm (KTM, Pärnu MK), kes oli seega parim naiste arvestuses.

Martin Filatov (30). Foto: Rauno Kais

Päeva teises sõidus asusid starti quadid ja ATV-d, kus peetakse alates tänavusest aastast meeskondliku võistluse asemel sarnaselt soolodele individuualset arvestust ja sõidu kestvuseks on 1 tund. Quadidel haaras avaringil liidrikoha stardis rahulikult võtnud valitsev Euroopa meister Kevin Saar (Honda, Pärnu MK), kes kadus kohe konkurentidelt eest. Kahjuks hakkas tema võistlusmasin aga tõrkuma ja tal tuli poole distantsi peal sõit pooleli jätta. Seejärel tõusis esimeseks eelmisel sügisel Rahvuste krossil väga raske avarii üle elanud Martin Filatov (Honda, Kagu MK), kelle selja taga võitlesid terve sõidu Kaido Saarmann (Honda, Pärnu MK) ja Janek Vernik (Yamaha, Motodepoo). Paistis, et olukord jääbki nii, kuid paar ringi enne lõppu läks Filatov tankima ning Saarmann ja Vernik pääsesid temast mööda ning vahetasid ka kohe omavahel kohad. Vernik sai liidrina sõita suhteliselt vähe, kuna Filatov võttis oma koha tagasi, aga Saarmann läks seevastu riskile ja loobus tankimisest ning pidi oma võistluse kütuse lõppemise tõttu sõidu lõpuosas katkestama. Selle järel tõusis Filatovi ja Verniku järel kolmandaks Tomi Erens (Yamaha) ning antud järjestuses ka sõit lõpetati.
ATV-de klassis võitis terve sõidu esimesena sõitnud Hendrik Laur (Can-Am, Motohai), kelle järel sai lõpuks teise koha Ernst Saan (Can-Am, Valga MK) ja kolmanda Lauri Juhanson (Can-Am).

Talvised tiitlivõistlused jätkuvad samuti Pärnus, kui 24. veebruaril sõidetakse Pärnu jõe vana silla kõrval Eesti jääraja meistri- ja karikavõistluste esimene etapp.

Tallinna motomessil loositakse efektne uus Harley-Davidson mootorratas

9.-11. märtsil Saku Suurhallis toimuvalt Tallinn Motor Show motomessilt on võimalik taas ühel õnnelikul Harley-Davidsoniga koju sõita.

Efektse matt-musta Harley-Davidsoni Sportster XL1200CX Roadster tsikli loosis osalemiseks tuleb messil Harley-Davidsoni boksist soetada spetsiaalne loosipilet või ka mitu, et oma võidu tõenäosust suurendada. Mootorratta loosimine toimub messi viimasel päeva teises pooles.
Lisaks paarikümne uue tsikli eksponeerimisele toob Ameerika kuulsaim tsiklifirma Suurhalli ka suure valiku sõiduvarustust ja riideid, mida kõike saab samuti kohapealt osta.
Toetamaks Eesti tsikliehitajate tegevust paneb Harley-Davidson õla alla ka messil toimuvale projektitsiklite konkursile, kus Maarjamaa parimad esitlevad enda loodud või taastatud tsikleid ning Harley-Davidson annab “Custom” kategooria parimale auhinnaks kinkekaardid.

9.-11. märtsil jagub Saku Suurhallis kuhjaga tegevust, kuna kõik suuremad mootorrataste, mopeedide ja ATV-de tootjad ning lisavarustuse müüjad toovad ühe katuse all välja oma parima mudelivaliku. Mootorrattamessi programm on kõikidel päevadel kavandatud selliselt, et huvitavat vaatamist jagub nii täiskasvanutele, noortele kui ka lastele. Nii selguvad taas parim projektitsiklid, valitaks “Motomiss” ning avatakse esmakordselt kasutatud tsiklite ala, kus kõik soovijad saavad oma tsikleid müüa.

Tallinn Motor Show on parim koht, kust hankida endale algavaks hooajaks mootorratas või täiendada varustust, see on suurepärane võimalus sõprade kohtumiseks, uute sidemete sõlmimiseks või oma mootorrattaseikluse alustamiseks.

Tallinn Motor Show korraldajaks on MTÜ Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon. Lisainfo messi kohta www.motomess.ee.

Pärnus algab talvine motospordihooaeg

Homme, 17. veebruaril, sõidetakse Pärnu lennuvälja motopargis, kus suvel peetakse motokrossivõistluseid, talvise kestvuskrossi Eesti karikavõistluste esimene etapp.

Pärnu rajal, mis kulgeb krossirajal ja selle ümbruses, lähevad Eesti karikavõistluste punkte jahtima sooloklassidest E-1, E-2, Enduro, Veteran 40+, Hobi B, Hobi C, 85cc ja Naised ning neljarattalistest Quad ja ATV masinaklassid, kus viimastele ei peeta enam meeskondlikku arvestust, vaid nüüd toimub ka seal individuaalne võistlus ja sõidu pikkus taandus 1 tunnile.

Võistluspäev algab Pärnus homme kell 11:30, kui rajale kihutavad sooloklassid, kes võistlevad samuti 1 tunni. Neljarattalised masinad lastakse rajale kell 13:30.

Pealtvaatajatele on võistluse jälgimine tasuta!

Täpsema info ja eelregistreerunud võistlejad leiab EMFi lehelt:
www.msport.ee/events/talvise-kestvuskrossi-ekv-etapp-2018/

Benelli legendaarse tsikli uus tulek

Motokaubad toob pealinna motomessile Tallinn Motor Show häid uudiseid Itaaliast, kui firma esitleb messil kolme uut mootorratta mudelit legendaarse tsiklitootja BENELLI valikust.

Ka neid uudismudeleid iseloomustab parim Itaalia disain, väljapeetus ja lihtsus. Benelli mootorrattad on pilkupüüdvad, lihtsasti käsitletavad ja pakuvad sõiduelamust igaühele – oled sa algaja või kogenud sõitja. Benelli mootorrataste hinnatase ei ole kõrge, vaid on vägagi kliendisõbralik, seega taskukohane enamusele, kel plaanis kaherattaline sõiduvahend soetada või vana uue vastu välja vahetada .

Benelli TNT Tornado

Uudismudeleid on jagunud erinevatesse motovaldkondadesse:
– Eeskätt noortele suunitletud 125cc atraktiivne linnaratas TNT Tornado, mis on oma olemuselt mitmekülgne ja erinevate kasutusvõimalustega nn. „FunBike“

– Pikemaid vahemaid ja matku harrastavatele motosõpradele on pakkuda Touring-Enduro TRK502, millega sõites ei tundu ükski vahemaa liiga pikk, ega ükski roadtrip liiga väsitav. Selle ratta märksõnadeks on sõidumugavus, turvalisus, praktilisus.

Benelli TRK502

– Kõige suurem ja olulisem uudismudel on Benelli legendaarse 1950. aastatest pärineva LEONCINO comeback. See Scrambler tüüpi klassikaline mootorratas ei jäta külmaks kedagi, kes imetleb tema peensusteni lihvitud maitsekat disaini ja suurepärast sõiduvõimekust nii linna-, kui ka maaoludes. See on mootorratas, mille sadulas Sulle meeldiks end näha!

Loomulikult tutvustab Motokaubad ka Eestis järjest suuremat populaarsust koguvaid elektrijalgrattaid Benelli E-Bike. Värskeid uudiseid jagub ka motorolleri huvilistele uute euro 4 mudelite näol.

Tehnika kõrval presenteerib ja pakub Motokaubad sõiduvarustust mootoratta rõivabrändidelt SHIMA ja 4SR.

Shima riided

Honda tuleb motomessile rohkete uudistega

Honda tuleb tänavusele Tallinn Motor Show (9-11 märts) motomessile suure eksponaadialaga – väljapanekus on lausa 30 eksponaati, millest enamik on kas täiesti uued või hiljuti uuenenud mudelid.

Üllatusi on palju – Honda eelmise aasta enimmüüdud mudel Baltikumis – Africa Twin CRF1000L on kohal oma uhiuue veelgi võimekama erimudeliga Africa Twin Adventure Sports, mida esmakordselt Baltikumis just Tallinn Motor Show’l näha saab!
Lisaks on paljudel mudelitel kampaaniapakkumised just messikülaliste jaoks.

Messiväljapanekuga tutvustab Honda ka oma kõige uuemat edasimüüjat – Doohan OÜ-d. Tegemist on motoentusiastidega, kes varem tegelesid vaid Honda krossitsiklite ja ATV-dega HRC Eesti nime all. Äsja avatud uues esinduses on aga esindatud kogu Honda mootorrataste valik ning lisaks müüakse ja hooldatakse veel Honda Power Equipment ja Marine tooteid.
Uus Honda Center asub Peetris, Tuleviku tee 2.

Honda Center uus keskus

Andre Park võidutses Soomes

Andre Park

Seinäjokil algasid Soome mootorrataste jäärajasõidu meistrivõistlused, kus olid eestlastest stardis Andre Park, Hanno Velt ja Kaarel Kuik, kes võistlesid kõik B450 klassis.

Kuna Soomes kohe 450 A klassi võistlema ei lasta ja sinna saamiseks peab end esmalt 450 B klassis tõestama, siis määratigi kõik kolm eestlast viimasesse klassi.

Kvalifikatsioonis sai meie omadest kõige parema tulemuse kirja Andre Park, kes oligi 450 B klassi ajasõidu kiireim, Hanno Velt sai kirja 4nda ja Kaarel Kuik 22nda aja. Aegade 16 kiiremat pääsesid A-finaali ja 17st edasi osalesid B-finaalis.

A-finaalis sai Park kohe võistlejaterivi etteotsa ja hakkas peagi järgnevatega vahet sisse sõitma ning peale paari esimest ringi oli edu juba piisav, et võistlust kontrollida ja esikoht võtta. “Sõitsin renditsikliga, mille vedrustus oli mulle liiga toekas ja pidurdada oli sellega päris keeruline, kuna tsikkel tahtis koguaeg alt ära minna. Kindluse mõttes ei hakanud hullu panema ja sõitsin kindla peale,” rääkis Park. “Kuna Soomes ei lasta ühtegi meest kohe A gruppi ja pead end esmalt B grupis tõestama, siis tuligi mulle just e-kiri, et ma pean tuleval nädalavahetusel A gruppi edasi kolima, kus ootavad mind ees kõik Soome ringrajastaarid eesotsas Mika Kallioga. Seal saab juba väga raske olema!”

Hanno Velt kihutas terve A-finaali sõidu esikümnes ja ületas lõpujoone kuuendana. B-finaalis osalenud Kaarel Kuik oli oma sõidus 7.

Soome MV järgmine etapp sõidetakse nädala pärast Orivedel.

Tanel Leok Itaalia MV teisel etapil viies

(vasakult) Henry Vesilind, Andero Lusbo ja Tanel Leok

Noto krossirajal jätkusid Itaalia lahtised meistrivõistlused, kus Eesti sõitjatest tegid kaasa kõik A1M Motorsport liikmed Tanel Leok, Andero Lusbo ja Henry Vesilind, kes olid stardis ka avaetapil.

MX1 klassis võistelnud Leok sai kvalifikatsioonis kirja 6nda ja Lusbo (mõlemad Husqvarna) 13nda aja.
Esimeses sõidus tegi Leok hea stardi ja oli neljas ning hoolimata väiksest apsust ja langemisest 7ndaks, suutis ta lõpuks end ikka viiendaks tõusta. Lusbo tegi samuti hea sõidu ja oli 11. Sõidu esikolmiku moodustasid prantslane Romain Febvre (Yamaha), avaetapi võitnud valitsev maailmameister itaallane Antonio Cairoli (KTM) ja belglane Jeremy Van Horebeek (Yamaha).

Kahe etapi järel on Leok MX1 klassis 110 punktiga neljandal ja Lusbo 57ga 13 kohal, meistrivõistluste liider on Cairoli (220 p), kellele järgnevad Febvre (180 p) ja Van Horebeek (160 p).

Superfinaalis, kus osalesid MX1 ja MX2 parimad, ületas Leok lõpujoone 7. ja Lusbo 21. kohal, sõidu võitis kindlalt Cairoli Van Horebeeki ja Febvre ees. Superfinaalide tabelis on Leok peale kahte etappi 100 punktiga viiendal ja Lusbo (39 p) 19. kohal, arvestuse liider on Cairoli (240 p).

Noorte 125cc klassi ajasõidus oli Henry Vesilind 11. Esimeses sõidus kihutas ta terve aeg esikümne piirimail ja oli lõpuks 11., teises sõidus pidi ta aga 16nda kohaga leppima. Kahe sõidu kokkuvõttes oli eestlane (143 p) 13., etapi esikolmiku moodustasid mõlemad sõidud võitnud itaallane Mattia Guadagnini (Husqvarna), kellele järgnesid kaasmaalased Emilio Scuteri ja Alessandro Facca (mõlemad KTM). Sarja liider on Guadagnini (960 p), teine on Scuteri (880 p) ja kolmas Facca (490 p), Vesilind hoiab 266 punktiga 16ndat kohta.

Pages