Motorsport.ee

Roland Poom – Ken Järveoja lõpetasid viimase Rootsi ralli eelse jõuproovi poodiumil

Roland Poom – Ken Järveoja. Foto: Raivo Remmelgas

Laupäeval sõideti Lätis Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp, Sarma ralli. Hooaja teise talveralli starti tuli kaheveoliste kuni 1600ccm (R2,R1,A6) klassis EMV3 ning Estonian Junior Challenge sarjas kuus võistluspaari, kelle hulgas ka Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T).

Võistluspäeva jooksul ootas võistlejaid ees kaheksa kiiruskatset ja nende jooksul läbiti 100,28 katsekilomeetrit.

Rolandi ja Keni jaoks oli see viimaseks ettevalmistuseks enne järgmisel nädalal eesootavat Rootsi MM-rallit, kus starditakse Junior WRC klassis. Lisaks Rolandile olid Lätis stardis ka tema MM-sarja konkurendid Ken Torn ja lätlane Mārtiņš Sesks.
Ralli avakatsena sõideti 11,40 km pikkune katse ning mõlema eelmainitud arvestuse parimat aega näitasid Poom – Järveoja. Järgneval kahel katsel näidati kolmandat ja teist aega ning päeva esimesele hoolduspausile saabuti liidrina. Vahe Ken Torn – Kauri Pannasega oli 6,9 sekundit.

Kui jaanuaris sõidetud Aluksne rallil olid ilma- ja rajatingimused ideaalsed, siis plusskraadid ja sula ilm olid Sarma ralli tingimused muutnud rasketeks ja seda eriti katsete korduvläbimisteks.
Peale lõunapausi sõideti hommikuste katsete korduvläbimised ning kõigil neil näitasid Poom – Järveoja teist aega. Kui päeva esimesele hoolduspausile tulid CRC meeskonna sõitjad liidrina, siis viimasele hoolduspausile saabuti teisel kohal. Liidriks tõusnud Torn – Pannasest jäädi maha 20,9 sekundiga.
Ralli kaks viimast katset sõideti õhtuhämaruses ning ka nendelt Poom – Järveojale paremusjärjestuse teine resultaat.

Sarma ralli võitsid EMV3 ja Estonian Junior Challenge arvestuses Torn – Pannas. Poom – Järveoja lõpetasid ralli teisena ning jäid kaheksa kiiruskatse kokkuvõttes võitjatest maha 39,1 sekundiga.
Kui Tornist jäi Poom ralli kokkuvõttes maha 39 sekundiga, siis Läti meistrivõistluste arvestuses osalenud ja koduteedel sõitnud Sesksist minuti ja 24 sekundiga.

„Alustasime rallit väga hea tempoga, kohe esimesel katsel saime katsevõidu ja seda umbes 10 sekundilise eduga. Kogu esimese ringi katsed sujusid ilusti ja juhtisime rallit kuni viienda katseni. Korduvkatsete olukord oli väga kehv, mille tõttu tegime seadistuse muudatuse, et autot säästa. Kahjuks muutis see sõitmise väga ebamugavaks ning sellega andsime liidripositsiooni käest ära. Viimastel katsetel olid taas väga rasked olud ning kuna püüda polnud enam midagi, siis võtsime kindla sõiduga teise koha punktid,“ võttis Poom hooaja teise talveralli kokku.

Roland Poomi ja Ken Järveoja hooaeg jätkub järgmisel nädalal Rootsi MM-ralliga, kui ees on ootamas Junior WRC sarja avaetapp.

Sarma ralli võitsid Oliver Solberg – Aaron Johnston. Georg Gross – Raigo Mõlder parimate eestlastena teised

Oliver Solberg – Aaron Robert Johnston. Foto: Ray Põder

Laupäeval sõideti Lätis, Gulbenes Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian Junior Challenge teine etapp. Sarma rallile startis kokku 71 võistluspaari ning võistluspäeva jooksul sõideti kaheksa kiiruskatset ja läbiti 100,28 katsekilomeetrit. Kui jaanuaris sõidetud Aluksne rallil valitsesid ideaalsed talvetingimused, siis Sarma rallil ootasid tänu sulale võistlejaid hooaja ühed raskemad tingimused.

Kohe avakatsest haarasid ohjad 2018.aasta Sarma ralli võitjad Nikolay Gryazin – Yaroslav Fedorov (Škoda Fabia R5). Eestlastest alustasid võistlust kõige paremini Roland Murakas – Kalle Adler (Ford Fiesta Proto). Hooaja esimese stardi teinud mehed jäid venelastest maha 15,6 sekundiga. Järgmisel nädalal Rootsi rallil MM-debüüdi tegevad Gryazin – Fedorov võitsid ka kaks järgenvat katset ning saabusid lõunapausile kindla liidrina. Nende edu Aluksne ralli võitnud Oliver Solberg – Aaron Robert Johnston (VW Polo R5) ees oli 39,9 ja poolakate Filip Nivette – Kamil Kozdroń (Škoda Fabia R5) ees 50,3 sekundit. Murakas – Adler kaotasid liidritele 53,6 sekundiga ning hoidsid endiselt neljandat kohta.

Liidrid jätkasid hästi ka peale hoolduspausi ning võitsid juba neljanda katse. Kui hommikul eksisid ralli pikimal katsel (17,24 km) ja kaotasid palju aega 2018.aasta Eesti meistrid Valerii Gorban – Sergei Larens (Mini Cooper WRC), siis teisel ringil, kui tingimused olid veelgi raskemad, oli Gryazin – Fedorovi kord. Venelased sisenesid ühte kurvi liiga kiirelt, mille järel nende Škoda Fabia R5 põrkas mööda lumevalli ja tegi spinni. Liidrid said küll jätkata, kuid pidid mõne aja pärast üle kuumenenud mootori tõttu peatuma ning lumest auto esiosas puhastama, mis oli õhuvõtu blokeerinud. Katse lõppu jõuti ligi kolme minutilise kaotusega ning üldarvestuses kukuti kaheksandaks.

Ralli liidriteks tõusid Solberg – Johnston, kelle edu oli nüüd teiseks tõusnud Murakas – Adler ees 25,3 ja uue generatsiooni Ford Fiesta WRC-ga hooaja avastardi teinud Georg Gross – Raigo Mõlder ees 32 sekundit. 

Võistluse viimane katse sõideti õhtupimeduses ning see pakkus palju draamat, millesse olid kahjuks segatud ka Eesti võistlejad. Viimasele katsele teiselt kohalt startinud Murakas – Adler ning neljandat kohta hoidnud Egon Kaur – Silver Simm (Ford Fiesta Proto) finišisse ei jõudnud. Mõlema võistluspaari autosid tabas viimasel katsel tehniline rike.

Sarma ralli 2019 võit Oliver Solberg – Aaron Robert Johnstonile. Hooaja teise ralli võitnud Solberg – Johnstoni järel lõpetasid Gross – Mõlder. Sarma ralli parimad eestlased jäid võitjatest maha minuti ja 24,9 sekundiga. Samad võistluspaarid olid parimad ka EMV1 klassis ehk absoluutarvestuses.

Georg Gross – Raigo Mõlder. Foto: Ray Põder

„Mõtlesime pikalt, et kas tulla talvel starti, a kuna talv oli seni olnud nii hea, siis otsustasime tulla. Kahjuks oli täna oli talvest asi kaugel, see ralli oli rohkem kannatamine. Ma ei teagi, kas ma oma karjääri jooksul nii rasketes tingimustes varem sõitnud olen. Enne rallit tegime veel testi, kus püsisid miinuskraadid ja lootus püsis, et ehk on nii ka Sarmas, kuid nii see polnud. Sõitsime mõistusega, et saaks teele pihta ja kuigi tingimused olid keerulised ja olukordi oli, siis liikusime ikkagi suhteliselt riskivabalt. Ma pole kunagi varem laia piikrehviga sõitnud ja sellistes oludes andis kitsas piik kindlasti kindlust juurde ja näha oli, et kes sellega sõitsid, olid ka kiiremad,“ võttis parima eestlasena Sarma ralli teisena lõpetanud Georg Gross võistluse kokku.

Kolmas koht rallil pikalt liidrikohta hoidnud Gryazin – Fedorovile, kes kaotasid lõpuks võitjatele minuti ja 51,2 sekundiga.

Solberg – Johnstonile kuulus esikoht ka EMV2 ehk N4 ja R5 arvestuses. Klassi teised olid Denis Rostilov – Georgy Troshkin (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2.29,4 ja kolmandad Radik Shaymiev – Maxim Tsvetkov (Ford Fiesta R5) +4.00,5.

EMV3 ehk kaheveoliste kuni 1600ccm (R2,R1,A6) klassis ning Estonian Junior Challenge sarjas oli oodata põnevat heitlust Ken Torni ja Roland Poomi vahel. Ja olgugi, et lätlane Mārtiņš Sesks ei osalenud Eesti meistrivõistluste arvestuses, siis jälgisid Torn ja Poom pingsalt ka tema katse aegasid, sest eeloleval nädalal on just need kolm meest Rootsis tegemas hooaja avastarti JWRC sarjas.

Mõlemas eelmainitud klassis võtsid Sarma ralli võidu Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T), kuid Mārtiņš Sesks – Krišjānis Caunest jäädi ralli kokkuvõttes maha 44,9 sekundiga.

„Sellega, et võitsin Estonian Junior Challenge arvestuses kümnest katsest üheksa võib rahule jääda, a vaadates, kui kaugele ette jäi minust Sesks, siis arenguruumi veel on. Ralli avakatsel olid mul mõned küsimused auto osas, kuid veidi ka ise magasime veel. Eks nüüd Rootsis ole näha, kui oleme kõik M-Sport poolt ettevalmistatud autodega, et kuidas siis jõuvahekorrad on,“ sõnas Ken Torn Sarma ralli kokkuvõtteks.

Kümnest katsest üheksa võitnud  Torn – Pannase järel said teise koha Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T), kes kaotasid võitjatele 39,1 sekundiga. Kolmanda koha teenis Sarma rallil, Aluksne ralli klassivõitja Robert Virves (Ford Fiesta R2T), kelle kõrval istus seekord Rasmus Vesiloo. Kaotust Torn – Pannasele kogunes neil kümne katsega minut ja 32 sekundit.

EMV4 ehk rahvusliku rühma E12 neljaveoliste autode arvestuses hõivasid kõik poodiumikohad lõunanaabrid. Klassivõit võistluspaarile Emīls Blūms – Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX). Minut 45,5 kaugusele jäid neist Ronalds Baldiņš – Māris Kulšs (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja 3.41,3 kaotasid Edgars Balodis – Lāsma Tole (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Parimate eestlastena said klassi neljanda koha Siim Liivamägi – Edvin Parisalu (Mitsubishi Lancer Evo VI).

EMV5 klassis ehk rahvusliku rühma E9 kaheveoliste kuni 1600ccm mootoriga autode arvestuses teenisid hooaja teise ralli maksimumpunktid Klim Baikov – Andrey Kleshchev (VAZ 2015). Klassi teised olid Kristo Laadre – Andres Lichtfeldt (Toyota Starlet), kes kaotasid idanaabritele 11.39,2. Rohkem võistluspaare EMV5 klassis finišisse ei jõudnud.

Kaheveoliste klassis EMV6, kus võisteldakse esiveoliste autodega, mille mootorimaht on vahemikus 1600-2000ccm, võitsid Sarma ralli Karel Tölp – Jan Nõlvak (Honda Civic Type-R). Klassi teised olid Kristo Subi – Allan Birjukov (Honda Civic Type-R), kes jäid võitjatest 16,7 sekundi kaugusele. Kolmas koht lätlastele Jānis Cielēns – Salvis Rambols (VW Golf II), kaotust minut 38,6.

EMV7 ehk tagaveoliste rahvuslikus rühmas E11, kus võisteldakse autodega, mille mootori maht on üle 2000ccm, kuulus eestlastele teist rallit järjest kolmikvõit. Sarma ralli parimad olid Lembit Soe – Kalle Ahu (Toyota Starlet), kelle edu Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3) ees oli 2.28,4 ja Kristjan Purje – Margus Jõerand (BMW Compact) ees +20.16,4.

Eesti autoralli meistrivõistlused ja Estonian Junior Challenge sari jätkuvad mais, kui 10.-11.maini sõidetakse Tallinna ralli.

4SR motovarustuse firma toetab taas Motomissivalimisi

2017 aastal esmakordselt valitud Motomissi võistlusel toimunud moevooru toetas Tšehhi motovarustuse tootja 4SR ning ka tänavu esitlevad missivõistluse finalistid sama firma riideid, mida saab ka messilt Motokaubad firma stendist ka soetada.

4SR on Tšehhi ettevõte, mis toodab funktsionaalset ja ohutut motovarustust. Toodete väljatöötamisel tehakse koostööd mitmete maailmatasemel võidusõitjatega ning mainitud firma võistluskombinesooni kasutab algaval hooajal ka meie kiireim ringrajasõitja Hannes Soomer.

Tänavusel motomissi konkursil toimub sarnaselt eelmistele aastatele kolm vooru, kus lisaks 4SR moeshow’le, mille kestel toimub ka misside tutvustus, toimub traditsiooniline elektritrialitsikli sõit ja üks jalgrattal sooritatav väike ülesanne.

Konkursi võitjat ootab „Motomiss 2019“ tiitel, 500-eurone preemia ning vastutusrikas ülesanne kaunistada oma kohaloluga käesoleva aasta Eesti suurimaid mootorrattaspordi üritusi. Teise ja kolmanda koha kaunitaridele on välja pandud 250-eurone preemia. Lisaks ootavad esikolmikut mitmed auhinnad Tallinn Motor Show koostööpartneritelt.
“Motomiss 2019” selgub 9. märtsil, messi teisel päeval toimuva võistluse järel. Tiitli pälvib žürii poolt valitud 10 finalisti seast žürii ja publiku häälte liitmisel enim punkte saanud osaleja.

Missivõistlusele saab end registeerida aadressil motomess.ee/motomiss-2019/ kuni 22.veebruarini. Finalistidega võetakse ühendust 25. veebruaril.

Autoleht on Tallinn Motor Show ametlik väljaanne

Tallinnas 8.-10. märtsil toimuva Eesti suurima motomessi tänavune ametlik meediapartner on Autoleht, kus ilmub 6. märtsil messi ametlik kava, mis jõuab ajakirja tellijate postkastidesse ja ajakirjanduslettidele üle Eesti. Lisaks saavad 2000 kiiremat messikülastajat ajakirja tasuta koos messipiletiga, teistel on võimalus ajakiri ka kohapealt osta.

Esmakordselt Pirital Eesti Näituste messikeskuses toimuv motomess on võrreldes eelmiste aastatega tublisti kasvanud ning erinevaid huvitavaid eksponente ja tegevusi lisandub messi kavasse pea iga päev.

Sarnaselt eelmiste aastate messidele on selle aasta üritusel suurt rõhku pandud lisaks uue tehnika eksponeerimisele ka motoelu teistele teemadele. Nii toimub taas Eestis ehitatud projektitsiklite konkurss, kus meie parimad tsikliehitajad panevad rahvale hindamiseks enda loomingu.
Kuna Pirita messikeskus võimaldab eelmistest aastatest suuremat ruumi, siis laiub ka sõiduala suuremal alal, kus saavad erinevaid tsikleid proovida nii noored kui vanad ning seal toimuvad ka erinevad etteasted.
Suur rõhk on endiselt ka motospordil, kus Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooni stendis saab tutvuda kõikide Eestis harrastatavate motospordialadega. Lisaks esitletakse ka uue aasta kõikide alade võistluskalendreid ja -sarju, meeskondi ning oma tulevase hooaja plaanidest räägivad Eesti motospordi tipud.
Nii suurtele kui väikestele motohuvilistele toimuvad erinevad töötoad, kus tutvustakse nii tehnilist poolt kui ka muid teemasid ning tänavu pakutakse publikule ohtralt uut ja huvitavat, kuid nende info avaldatakse lähemate nädalate jooksul eraldi.

Tallinn Motor Show korraldajate sõnul jätkatakse kindlasti kogupere ürituse jälgedes ning messil leiavad tegevust kõik pereliikmed ja seda kõigil kolmel päeval.

Lisainfot messi kohta leiab selle ametlikult kodulehelt www.motomess.ee.

Andre Park võttis Pärnust kaks väärt võitu

Laupäeval sõideti Pärnus VIA Baltica silla juures mootorrataste jäärajasõidu Eesti meistri- ja karikavõistluste teine etapp, kus mõnusates talvetingimustes käis rajal pea 190 meest ja naist. Päeva kangelaseks kerkis lõpuks Andre Park, kes saavutas etapivõidud mõlemas põhiklassis.

Eesti meistrivõistluste MX Open jääpiigi klassis heitlesid avasõidus esikohale, nagu ka avaetapil Harkus, Andre Park (Beta, RedMoto Racing) ja Taavi Laur (KTM, KTL Racing Team). Noored mehed sõitsid enamus distantsist ratas rattas ja vahetasid ka omavahel liidrikohta ning lõpus jäi peale taas Park, kes võttis napi võidu. Kolmandana ületas lõpujoone Timmo Mõts (Husqvarna, Sõmerpalu MK).
Teises sõidus pääses Park kohe liidriks ja hakkas kohe järgnevate vahet sisse sõitma. Laur heitles samal ajal teisele kohale Mõtsi ja avasõidu neljanda Aleksei Vinogradoviga (Kawasaki, Narva SK Energia) ning suutis konkurendid alistada. Vinogradov möödus sõidu keskel Mõtsist ja oli lõpus ise kindlalt kolmas.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis seega Park (50 punkti), teine oli Laur (44 p) ja kolmas tänu viimasele sõidule Vinogradov (38 p).
Jääpiigiga koos olnud MX Vabaklassis, kus võisteldakse kohalikele karikatele, moodustasid esikolmiku Karl-August Lehis (Husaberg), Sven Vetkin (Husqvarna, Vihur Motosport) ja Mait Vestel (Honda, MK Sinilind).

MX A krossinaela EMV arvestuse esimese sõidu võitis kindlalt Marko Heinmäe (Honda, Viljandi VMK) Andre Parki (Husqvarna) ja Tamur Talviku (KTM, Paikuse MK) ees. Teises sõidus pääses Park kohe esimeseks ja sõitis vaikselt konkurentidelt eest. Heinmäe aidati samal ajal konkurendi poolt rajalt välja ja sealt tagasipääsemiseks läks kaua aega ning ta pidi lõpuks 12. kohaga leppima. Sellest sõidust võttis kindla teise koha avasõidu neljas Tiit Tomp (KTM, Viljandi VMK) ja kolmas oli esimese sõidu kuues Aleksei Vinogradov (Kawasaki, Narva SK Energia).
Park (47 p) võttis ka sellest klassist seega esikoha, kus talle järgnesid Tomp (40 p) ja Talviku (38 p), kes oli teises sõidus 4.

Külgvankritel võitsid esimese sõidu kindlalt Renee Reinu/ Maurice Lina (WSP-KTM, Kohila Motospordi Klubi), kellele järgnesid sõidu keskel teiseks tõusnud Ülar Karing/ Tõnis Tuul (AYR-KTM, Sõmerpalu MK) ja Tanel Reesna/ Teet Eier (Zabel).
Teises sõidus heitlesid esikohale lisaks Reinu/ Lina ja Karing/ Tuul meeskondadele ka avasõidus teiselt kohalt tehniliste probleemide tõttu lõpuks viiendaks langenud Markus Normak/ Karl-Albert Kasesalu (AYR-KTM) ja esimeses sõidus 11. koha saanud Hannes Veski/ Madis Mälberg (AYR-KTM, Aave SK). Normak/ Kasesalu haarasid kohe liidrikoha ning pidid terve sõidu vältel konkurentide rünnakuid tõrjuma. Alguses teisel kohal sõitnud Reinu/ Lina sõitisid korraks hange, mille tulemusena sooritas Lina efektse õhulennu, kuid mehed olid peagi taas rajal ning püüdsid ka lõpuks esikolmiku kinni. Veski/ Mälberg said Karing/ Tuulest mööda ning lõpetasid kohe Normak/ Kasesalu järel teisena, Karing/ Tuul ja Reinu/ Lina tulid üle lõpujoone pea kõrvuti, kuid seekord jäid peale esimesena mainitud.
Kahe sõidu tulemusena said esikoha Reinu/ Lina (43 p), teised olid Karing/ Tuul (42 p) ja kolmandad Normak/ Kasesalu (41 p).

Quadidel ei leidunud seekord vastast Martin Adamsonile (Husqvarna, RedMoto Racing), kes võttis kummastki sõidust kindlad esikohad. Avasõidus järgnesid talle Kalev Must (Yamaha, MK K&K) ja Martin Filatov (Honda, Kagu MK), kuid viimases oli parem Filatov ja Must pidi kolmanda kohaga leppima. Etapi esikoha võttis seega Adamson (50 p) Adamsoni ja Musta (mõlemad 42 p) ees.

Quadidega koos rajal olnud ATV-d võistlesid Eesti karikaarvestuses ning seal oli mõlemas sõidus kiireim Tamur Vanker (Can-Am, Märjamaa SK). Teiseks tuli Lennart Kiivit ja kolmandaks Keijo Kraav (mõlemad Can-Am, Motodepoo Team Green), mehed kogusid võrdselt 42 punkti, kui mõlemad said sõitudes vastavalt 2. ja 3. kohad, kuid kuna viimases oli parem Kiivit, kuulus ka teine koht talle.

85cc klassi põneva avasõidu võitis sarnaselt Harku sõidule ülinapilt Karl Takk (Husqvarna, Vihur Motosport), kes möödus Joosep Pärnast (KTM, Pärnu MC) alles sõidu lõpus. Kolmandana ületas lõpujoone Aksel Pärtelpoeg (Husqvarna, Äksi MK).
Teises sõidus jätkus Takki ja Pärna duell, mis päädis seekord Pärna võiduna, sest siis kasutas Pärn ringigamahajääjaid ning surus end Takkist viimasel ringil mööda ja võttis võidu. Avasõidus teiselt kohalt kukkumise tõttu kohti kaotanud ja lõpuks 8ndaks tulnud Kennert Nurja (Husqvarna, AYR Racing Team) seekord ei vääratanud ja oli kolmas.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis tänu teisele sõidule Pärn, kes kogus Takkiga võrdselt 47 punkti, kolmas oli mõlemad sõidud neljandana lõpetanud Tristan Loob (Husqvarna, Pärnu MC, 36 p).
Noortega koos võistelnud naiste kohaliku karika arvestuses võitis kahe sõidu kokkuvõttes Teele Raja Kristin Karro (Honda, HRC Eesti Racing Team) ja Kristel Raba (BucciMoto, Viljandi VMK) ees.

Väiksematel 65cc tsiklitel ei leidunud vastast Gregor Kuusele (RedMoto Racing), kes võitis mõlemad sõidud pooleminutilise eduga konkurentide ees. Kahe sõidu kokkuvõttes sai teise koha võidukihutamised kolmandal kohal lõpetanud Karl Teesalu (KTM, RedMoto Racing) ning kolmas oli Sten-Kevin Toomela (Husqvarna, Jõelähtme Tehnikaspordiklubi), tema lõpetas sõidud vastavalt 2. ja 4. kohal.

Samuti EKV arvestusse kuulund MX Hobi klassis võitis Hannes Hansman (KTM, MX Racing Team), kes jagas sõitude 1. ja 2. kohad Peeter Volokitiniga (Yamaha, Pärnu MC), kuna viimases sõidus oli pare Hansman, siis kuulus ka etapivõit just talle. Kahe sõidu kokkuvõttes oli kolmas mõlemad sõidud kolmandana lõpetanud Jürgen Jegorov (KTM, Road Devil).

Kohalikele karikatele võistelnud Veteranide klassis sai veidi lohutust Marko Heinmäe, kes võitis sõidud kindlalt Hannes Hansmanni ees, kahe sõidu tulemusena oli kolmas Priit Laur (Kawasaki, Linnamäe Krossiklubi).
Samades sõitudes osalenud Beginner klassi parim oli Rauno Muts Ardi Oja (KTM, Pärnu MC) ja Bruuno Soosalu (Husaberg, Paikuse MK) ees.

Kõige pisematel 50cc tsiklitel võidutses Pärnus Enri Lustus (Husqvarna, Sõmerpalu MK) Theo Koltsi (KTM) ja Tauri Tiisleri (KTM) ees.

Jääraja Eesti meistri- ja karivõistlused jätkuvad juba järgmisel pühapäeval Saadjärvel Äksis, aga Pärnus sõidetakse veel üks EMV/EKV etapp, kui 24. veebruaril kihutatakse juba Pärnu kesklinna silla juures ning seal toimub ka tänavuste tiitlivõistluste suur finaal.

Eesti koondis tõusis 2018 aasta Rahvuste krossil koha võrra

Foto: Karli Saul

Täna Rahvusvahelise motoföderatsiooni (FIM) poolt saadetud pressiteates antakse teada, et ühe Itaalia sõitja tsikli kütus ei vastanud eelmisel aastal USAs Red Budis peetud Rahvuste krossil FIMi poolt kehtestatud nõuetele ja Itaalia koondise tulemus tühistati. Seoses sellega tõusis Eesti koondis kaheksandale kohale.

Pressiteates seisab, et RedBudis kontrolliti ühtekokku 8 sõitja tsikli kütust ja ainsana ei vastanud nõuetele itaallase Michele Cervellini tsiklil kasutatud kütus. Itaallased apellatsiooni ei esitanud, mistõttu otsustas FIM itaallaste tulemuse tühistada. Itaallastele oli see väga ebameeldiv uudis, kuna nad said Ameerikas teise koha.

Värskendatud tulemuste põhjal said prantslaste järel seega teise koha hollandlased ja kolmandaks tõusid britid. Team Estonia, koosseisus Tanel Leok, Hardi Roosiorg ja Harri Kullas, kerkis samuti koha võrra ja nad olid sarnaselt 2017 aastale taas kaheksandad.

2018 Red Budis kütusekontrollis käinud sõitjad: Michele Cervellin (Itaalia), Justin Barcia (USA), Jeremy Van Horebeek (Belgia), Eli Tomac (USA), Jordi Tixier (Prantsusmaa), Aaron Plessinger (USA), Hunter Lawrence (Austraalia) ja Antonio Cairoli (Itaalia).

2019 aasta Rahvuste kross sõidetakse Hollandis Assenis ning aasta hiljem kuulsal Erneé rajal Prantsusmaal.

Jääraja Eesti meistrivõistlustel osales üle 200 sportlase

Laupäeval sõideti Tallinnas Harku järvejääl mootorrataste jäärajasõidu Eesti meistri- ja karikavõistluste avaetapp, kus pea ideaalsetes talvetingimustes käis rajal teineteisest mõõtu võtmas üle 200 mehe ja naise.

Andre Park (241), Taavi Laur (66). Foto: Karli Saul

Eesti meistrivõistluste MX Open jääpiigi klassis heitlesid avasõidus esikohale Andre Park (Beta, RedMoto Racing) ja Taavi Laur (KTM, KTL Racing Team). Noored mehed kihutasid enamus sõidust ratas rattas ja vahetasid mitu korda liidrikohta ning peale seda, kui Park Laurist möödus ja viimane ringigamahajääjate taha takerdus pääses Park eest ning võttis esikoha. Kolmandana ületas lõpujoone kiire Soome sõitja Ville Mäntynen (Husqvarna).
Teises sõidus pääses Park kohe liidriks ning kuna Laur oli alguses neljas, siis meeste duell jäi seekord ära ning Park võttis kindla võidu. Alguses neljas olnud Laur võitles pikalt Mäntyneni ja teise soomlase Aslan Hasaniga (Husqvarna) ning suutis põhjanaabrid lõpuks alistada ja teisena lõpetada. Soomlaste omavahelises duellis jäi seekord peale Hasan.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis seega Park (50 punkti), teine oli Laur (44 p) ja kolmas tänu viimasele sõidule Hasan (38 p).

MX A krossinaela EMV arvestuse esimese sõidu võitis kindlalt Andre Park, kes selles klassis osales Husqvarna tsikliga. Teisele kohale heitlesid Marko Heinmäe (Honda, Viljandi VMK) ning eelmise aasta meister Timmo Mõts (Husqvarna, Sõmerpalu MK). Mõts möödus sõidu alguses Heinmäest, kuid pidi hiljem rehvipurunemise tõttu katkestama ja nii sai teise koha Heinmäe. Kolmandaks sõitis end Tamur Talviku (KTM, Paikuse MK).
Teises sõidus haaras esimese positsiooni küll Park, kuid peagi tõusis liidriks Heinmäe ja sõidu keskosas möödus Parkist ka avasõidu neljas mees Lauri Lokotar (Kawasaki, Kose AMK) ning trio kihutas sõidu lõpuni koos. Viimasel ringil suutis Park Lokotarist mööduda, kuid Heinmäe säilitas külma närvi ja kihutas esimesena ruudulise lipu alt läbi.
Tänu teisele sõidule võttis etapivõidu Heinmäe, kes kogus Parkiga võrdselt 47 punkti, kolmas oli Lokotar (38 p).
MX A klassiga koos rajal olnud Veteranid võistlesid kohalikele karikatele ning seal moodustasid esikolmiku Heinmäe, Hannes Hansman ja Rene Sapran.

EMV arvestuses võisteldakse tänavu ka külgvankritel ja quadraceritel. Külgvankritel pidasid esimeses sõidus vägeva duelli maha soomlased Jani Aronen/ Jussi Verävainen (AYR Honda) ja Renee Reinu/ Maurice Lina (WSP-KTM, Kohila Motospordi Klubi). Kui alguses kihutasid soomlased oma spetsiaalmasinal konkurentidega vahe sisse, siis vaikselt hakkasid Reinu/ Lina nendele lähenema ning sõidu lõpuosas pääsesid ka soomlastest mööda. Põhjanaabrite tempo langes seejärel veelgi, kuna tsikli tagarehv ei pidanud võimsale mootorile vastu ning kaotas hulga naaste ja pidamine kadus. Konkurentide ebaõnne kasutasid ära kohe Hannes Veski/ Madis Mälberg (AYR-KTM, Aave Spordiklubi) ja Markus Normak/ Karl-Albert Kasesalu (AYR-KTM), kes said soomlastest viimasel ringil mööda.
Teiseks sõiduks oli soomlastel aga uus tagarehv all ja nüüd konkurentidele mingit sõnaõigust ei antud ning sellest tuli kindel esikoht. Teisena ületasid lõpujoone Reinu/ Lina ja kolmandana Veski/ Mälberg.
Kahe sõidu kokkuvõttes said esikoha Reinu/ Lina (47 p), kellele järgnesid Aronen/ Verävainen (43 p) ja Veski/ Mälberg (42 p).

Quadidel võitis avasõidu kindlalt juba stardist ette saanud Marek Abras (Suzuki, MK Sinilind), teiseks sõitis end sõidu keskel Martin Adamsonist (Husqvarna, RedMoto Racing) möödunud Martin Filatov (Honda, Kagu MK).
Teises sõidus heitlesid enamus distantsist esikohale aga Adamson ja Filatov. Adamson sai stardist kõige paremini mööda, kuid peagi oli tal tuules Abrasest möödunud Filatov, kes haaras ka peagi liidriohjad. Noored mehed kihutasid seejärel ratas rattas sõidu lõpuni, kuid Filatov suutis ringigamahajääjatest veidi paremini mööda saada ja võttis võidu. Adamsoni järel sõitis uhkes üksinduses kolmandana üle lõpujoone Abras.
Etapi esikoha võttis Filatov (47 p) Abrase (45 p) ja Adamsoni (42 p) ees.

Quadidega koos rajal olnud ATV-d võistlesid Eesti karikaarvestuses ning seal oli kummaski sõidus järjekord Tamur Vanker (Can-Am, Märjamaa SK), Keijo Kraav (Can-Am, Motodepoo Team Green) ja Paavo Voogre (Can-Am).

85cc klassi põneva avasõidu võitis ülinapilt Karl Takk (Husqvarna, Vihur Motosport) Joosep Pärna (KTM, Pärnu MC) ees, kolmandana ületas lõpujoone Kenneth Nurja (Husqvarna, AYR Racing Team). Pikalt liidrina sõitnud Hugo-Brent Freimann (KTM, Vihur Motosport) eksis sõidu lõpuosas ning langes neljandaks.
Teises sõidus võttis aga kindla sõiduvõidu juba esimestel ringidel liidriks tõusnud Nurja, teiseks sõitis end sama kindlalt Takk ja kolmandaks Freimann.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis 85cc Eesti karikaarvestuses avaetapi Takk (47 p) Nurja (45 p) ja teises sõidus neljanda koha saanud Pärna (40 p) ees.
Samades sõitudes võistelnud naiste kohaliku karika arvestuses võitis Kristin Karro (Honda) Krissu Konoplitski (KTM, Sõmerpalu MK) ja Selyn Kazakova (Honda, Vihur Motosport) ees.

Väiksematel 65cc tsiklitel võitis mõlemad sõidud Gregor Kuusk (RedMoto Racing) klubikaaslase Jan-Marten Paju (mõlemad Husqvarna) ees. Kahe sõidu kokkuvõttes sai kolmanda koha sõidud 4. ja 3. kohal lõpetanud Tristen Mardo (KTM, AYR Racing Team).

Samuti EKV arvestusse kuulund MX Hobi klassis võttis kindlad sõiduvõidud Hannes Hansman (KTM, MX Racing Team), kellele järgnes kummaski Peeter Volokitin (Yamaha, Pärnu MC). Kahe sõidu kokkuvõttes oli kolmas mõlemad sõidud neljandana lõpetanud Jürgen Jegorov (KTM, Road Devil).

Kohalikele karikatele võistelnud MX Vabaklassis, mis on Eesti mõistes vägagi uus, kuid väga atraktiivne, võidutses kummaski sõidus Karl-August Lehis (Husaberg), teise koha sai kokkuvõttes Mait Vestel (Honda, MK Sinilind) ja kolmanda Sven Vetkin (Husqvarna, Vihur Motosport).

Kõige pisematel 50cc tsiklitel oli Harkus parim Kristjan-Erich Luhaäär (KTM, Pärnu MC) Enri Lustuse (Husqvarna, Sõmerpalu MK) ja Henry Järve (KTM, Äksi MK) ees.

Jääraja Eesti meistri- ja karivõistlused jätkuvad juba järgmisel laupäeval Pärnus, Pärnu jõe Via Baltica silla juures.

Hannes Soomer hakkab kasutama 4SR võistluskombinesooni

Hannes Soomer hakkab käesolevast hooajast kasutama Tšehhi tootja 4SR võistluskombinesooni.

4SR on Tšehhi ettevõte, mis toodab funktsionaalset ja ohutut motovarustust. Toodete väljatöötamisel tehakse koostööd mitmete maailmatasemel võidusõitjatega ning Hannes Soomer on tänavusest hooajast üks neist.

„Mul on väga hea meel tulevast hooajast sõita 4SR kombe ja kinnastega,“ ütles Hannes Soomer. „4SR puhul on tegu maailmas täieliku tipptegijaga, kes on samas veel piisavalt väike, et olla paindlik oma võidusõitjate ja klientide soove ja vajadusi arvestades. Kombe ise on ilmselt kõige mugavam, mis mul olnud on, ja ma juba ootan, et saaks seda mootorratta seljas proovida!“

„Meil on väga hea meel, et Hannes 4SR-i kombinesooniga sõitma hakkab,“ ütles Eestis Tšehhi tootja varustust müüva Vihur Motospordi juht Marko Rohtlaan.

Vihur Motosport kasutab 4SR-i võidusõiduvarustust ka oma meeskonnas ning on toodetega väga rahul. „4SR-i kombe oli minu karjääris esimene, mida ma ei pidanud sisse sõitma, vaid see istus kohe nagu valatult. Samuti on 4SR-iga väga rahul kõik meie tiimi sõitjad, ka need, kes rohkem kukuvad,“ rääkis Rohtlaan. Tema sõnul on 4SR-i juht ise endine võidusõitja ning teab, kuidas varustus peab töötama.

Turvalisus ja vastupidavus on 4SR-i puhul kaks olulist märksõna. Näiteks kasutatakse kriitilisemates kohtades tugevamat lehmanahka, suuremat paindlikkust vajavates piirkondades aga looma- või lambanahka. „Sama kombega võid kukkuda ka mitu korda,“ ütles Rohtlaan – mõistlikku hinnaklassi jäävate toodete puhul on see veel üks eelis.

4SR-i tooted vastavad kõige kõrgematele ohutusnõuetele ning üks eripärasid on, et nii tänavasõitjale kui MM-i võidusõitjale valmistatakse kombed samast materjalist ja sama tehnoloogiat kasutades.

Hannes Soomer osaleb ka 2019. hooajal Supersport klassi maailmameistrivõistlustel Racedays Honda meeskonnas. MM-i esimene etapp algab 23. veebruaril Austraalias.

Pages