Motorsport.ee

Sherco ST1.25 0.125 2011

Kui soovid mootorrattaga sõitmisele kulutada minimaalselt aega ja raha, kuid saada vastu võimalikult palju, on parim lahendus traiel.
Võid harjutada koduhoovis seismist ja keeramist või aia taga kivihunnikus turnida - oskused tulevad mõlemal juhul.

Vähe sõitnud ja väga heas korras traiel nii täiskasvanud algajale kui noorele.
Vajab minimaalselt hooldust, Rehvid peaaegu uued. Kaal 68kg.
Kaasa 2 tagumist porilauda. (Siiani pole vaja läinud)

Hind 1900EUR.
kontakt: info ät mootorratas.ee

Martin Leok on tänavune parim liivasõitja

Martin Leok. Foto: Rauno Kais

Pärnu lähistel asuvas Potsepa karjääris sõideti selle aasta teine suvine kestvuskrossi Eesti meistri- ja karikavõistluste etapp, kus selgus ühtlasi ka Eesti parim liivasõitja – Sandman. Kui eelmisel aastal võitis selle väärt tiitli Aigar Leok, siis tänavu oli tema venna Martini kord. Quadidel võitis Potsepal aga sarnaselt avaetapile Kevin Saar.

Hooaja esimesel etapil Vilaskis võitnud Jan Jakobson otsustas homseks Mulgikrossiks valmistuda ja seetõttu teisel etapil nüüd starti ei tulnud. Potsepal selgitasid tänavuse Sandman’i tiitli välja Vilaski teine ja kolmas mees Martin Leok (KTM, Sõmerpalu MK) ja venelane Viacheslav Golovkini (KTM). Leok tõusis sõidu liidriks võistluse esimeses osas ja suutis edu lõpuni hoida. Golovkin seevastu tõusis küll teiseks, kuid siis langes seitsmendaks ning alles sõidu viimases osas suutis Marek Künnapasest (Husqvarna, Pärnu MC) mööduda ning teisena lõpetada. Kui Leokist jäi Golovkin veidi alla poole minuti, siis Künnapas tegi head sõitu ja jäi külalisvõistlejast kestvussõidu kohta napid 7 sekundit.
Tänu Potsepa võidule kuulus Sandmani tiitel seega Martin Leokile, kes oli parim Enduro klassis, teise koha sai seal soomlane Mikael Kaipanen (KTM) ja kolmanda sarnaselt Vilaski võistlusele Ragnar Valdstein (Husqvarna, Karksi Racing Team). Golovkin võitis E-2s, kus talle järgnesid Elary Talu (KTM, Sõmerpalu MK) ja Tanel Rauk (Kawasaki, Jõhvi MK). E-1 arvestuse kiireim oli Künnapas Vilaskis sama koha saanud Kermo Uue (Yamaha, Roosna-Alliku MK) ja Allar Keerme (Kawasaki, Jõhvi MK) ees.
Veteranide 40+ klassis saavutas etapivõidu kunagine Soome krossiäss Niko Kalatie (KTM, Pärnu MC) Vilaski võitja Tarmo Jaasi-Tamme (KTM, MK K&K) ees, kolmas oli seekord Avo Ärm (Yamaha, Kohila Motospordi Klubi). Seeniorite 50+ kiireim oli sarnaselt avaetapile Toivo Nikopensius (Yamaha, Paikuse MK), teiseks sõitis end sarnaselt Vilaski võistlusele Argo Laherand (Yamaha, MK Lääne) ning kolmas oli seekord Antti Rannikko (KTM).
Hobi B klassis võitis Kalev Kriis (KTM, Sõmerpalu MK) Pärnu motoklubi sõitjate Reiko Burketi (Husqvarna) ja Siim Rotmeisteri (Honda) ees. Hobi C esikolmik oli aga Rasmus Lehter (Husqvarna, Valga MK), Rauno Saia (Yamaha, Pärnu MC) ja Urmo Limm (Kawasaki, Pärnu MC). Hobi D klassis võttis võidu Vilaski teine mees Riho Unt (Honda, Pühajõe MK), teine oli Rait Viiart (Honda, Kohila Motospordi Klubi) ja kolmas Argo Põder (Kawasaki, Pärnu MC).
Kaunima soo esikolmik oli identne Vilaski omale, kus kindla võidu võttis Kadri Ehamäe (Husqvarna, RedMoto Racing) ning talle järgnesid soomlannad Anu Nummela ja Esmeralda Vesterinen (mõlemad KTM).
Kohalikus arvestuses võistelnud Beginner klassis võitis nagu ka Vilaskis Villem Martin Roos (KTM, Tartu Enduro Klubi), teine oli Aron Voola (Kawasaki) ja kolmas Vilaski teine mees Aron Annerviek (KTM, Pärnu MC).

Quad Open võidukihutamise võitis sarnaselt Vilaski etapile ülivõimsalt 2017 ja 2018 aasta Euroopa meister Kevin Saar (Honda, Pärnu MC), kellega sama arvu ringe suutis läbida ainult Argo Abel (Yamaha, Kagu MK), kuid temagi kaotus oli Saarele juba üle 6 minuti. Kolmanda koha sai nagu ka Vilaskis Martin Toovis (KTM, Pühajõe MK). Quad Hobi arvestuses võitis avaetapi kolmas Rainer Palu (Honda, Pärnu MC), kellele järgnesid Timo Loot (Can-Am, Motohai) ja Robert Pindmaa (Suzuki).
Quadidega koos rajal olnud ATV-de klassi parim oli Taivo Kaarna (Can-Am), kes võitis sarnaselt Vilaski etapile sõidu Lennart Kiiviti (Can-Am, Motohai MK) ees, Potsepal oli kolmas Ernst Saan (Polaris, Valga MK).

Kohalikele karikatele toimunud 85cc sõidu võitis Niko Kalatie poeg Kaapo (KTM) Vilaskis võidutsenud Joosep Pärna (KTM, Pärnu MC) ees, kolmas oli seekord Tristan Loob (Husqvarna, Pärnu MC). Väiksemate 65ste klassi parim oli sarnaselt Vilaski võistlusele Gregor Kuusk (Husqvarna, RedMoto Racing), teiseks sõitis end nagu ka Vilaskis Kaspar Uibu (Yamaha, Sõmerpalu MK) ning kolmandaks tuli nüüd Jan-Marten Paju (Husqvarna, RedMoto Racing).

Kestvuskrossis tuleb Eestis küll vahe sisse ning nüüd keskenduvad kestvuskrossidel võistlnud rohkem motokrossile ja endurole ning homme ootab neid ees juba Mulgikross ja pühapäeval Enduro Tallinn GP.

Hannes Soomer katkestas Asseni MM-etapil

Hannes Soomer (MPM WILSport Racedays) katkestas täna Hollandis Assenis Supersport klassi neljanda MM-etapi kolmeteistkümnendal ringil.

Võistluspäeva alguses kattis ajaloolise Asseni ringraja asfalti härmatis. Jahe ilm tegi rehvivaliku väga raskeks. Hommikuses warm-upis ei tahtnud eile lõunal kvalifikatsioonis väga hästi töötanud pehme rehv nii hästi toimida, kuid ka rada oli sel kellaajal eilsest mitme kraadi võrra külmem. Warm-upi aeg oli Soomeril 11. Kuna lõunaks ilm soojenes jäädi siiski pehmele rehvile kindlaks ning võistlussõit näitas, et valik oli õige ja rehv töötas lõpuni.

Suurepärase, neljanda stardikoha kaotas Soomer, olles peale starti kuues ja langedes siis veel. Üheteistkümnendalt kohalt hakkas ta uuesti tõusma, olles peale üheteistkümnendat ringi kaheksas. „Nüüd tuleb ainult rahulik olla,“ püüdis meeskonna boksis crew chief Andrea Ballerini rajal olevale sõitjale sisendada. Kahjuks ei õnnestunud kättevõideldud kohta hoida, sest viis ringi enne lõppu Soomer kukkus.

Keerulises esimeses sektoris Soomer kõige kiirem, kuid ülejäänud rajal keskmiste seas. „Peaksin möödumiseks olema ringil teistest sekundi võrra kiirem,“ ütles Soomer, kuid seda kiirust ei ole praeguse mootorivõimsuse juures kuskilt võtta. „Kukkumine oli andestamatu ja ma ei ole enda esitusega sugugi rahul,“ kommenteeris Soomer. „Kõik muu, mootori ja rehvid saime me sel nädalavahetusel väga hästi tööle ja meeskond andis suurepärase panuse. Vabandan, et ei suutnud seda tulemuseks vormistada.“

„Tean, et mul tuleb sõit lõpuni sõita, kuid mul on väga raske aktsepteerida, et olles võimeline top 5 kohtadele heitlema, ei saa ma seda praegu minu käsutuses olevate tööriistadega siiski teha,“ ütles Soomer.

Asseni etapi võitis itaallane Federico Caricasulo (Bardahl Evan Bros. WorldSSP Team).

Järgmine MM-etapp toimub 12. mail Itaalias Imolas.

Tehniline ebaõnn rikkus Varik-Daidersi Hispaania MM-etapi

Läinud nädalavahetusel sõideti Hispaanias külgvankrite motokrossi maailmameistrivõistluste teine etapp, kus võistlesid ka avaetapil hea tulemuse teinud Kert Varik koos lätlase Lauris Daidersiga. Kahjuks rikkusid erinevad probleemid meeste hea tulemuse ja etapilt saadi 18. koht.

Nädalavahetus algas Eesti-Läti tiimile hästi, kui nii vabatreeningul kui eelkvalifikatsioonis näidati paremuselt kolmandat ringiaega. Kvalifikatsioonisõidus küll nii hästi ei läinud, kui enda grupi sõit lõpetati seitsmendana, aga finaalikoht oli sellegi poolest kindel.

Esimeses finaalsõidus Varik-Daidersi (WSP Husqvarna) hea hoog jätkus ning ruudulise lipu alt kihutati läbi viiendana. Kahjuks selgus peale sõitu mürakontrollis, et meeste tsikkel teeb valjemat häält, kui lubatud ja nende tulemust langetati viis koha võrra ning protokolli läks kirja seega 10. koht.
Teist sõitu alustasid Varik-Daiders samuti hästi, kuid siis purunes kuuendal kohal sõitvate meeste tsiklil tagumine amortisaator ning sõit tuli katkestada.

Kahe sõidu kokkuvõttes said Varik-Daiders 11 punktiga 18. koha. Etapi võitis Hollandi-Prantsuse tiim Koen Hermans-Nicolas Musset (WSP Zabel, 43 p), teiseks tuli hollandlane Etienne Bax koos lätlase Kaspars Stupelisega (WSP Zabel, 40 p) ja kolmandaks valitsevad maailmameistrid Marvin Vanluchene-Ben van den Bogaart (Belgia-Holland, VMC Zabel, 38 p).
Bax-Stupelis tõusid MM-liidriks ja nendel on võrdselt 80 punkti Marvin Vanluchene-Ben van den Bogaart tiimiga, kolmandad on Hermans-Musset (72 p), Varik-Daiders langesid neljandalt kohalt kaheksandaks ja nendel on koos kokku 41 punkti.

Järgmine MM-etapp sõidetakse 22. aprillil Hollandis Oldebroekis. MM-karussell külastab ka traditsiooniliselt Eestit ning tänavu toimub MM-etapp Kiviõli Motofestivali raames 9. juunil.

Jan Jakobson ja Kevin Saar võidutsesid hooaja esimesel kestvuskrossil

Jan Jakobson (770). Foto: Rauno Kais

Vilaskis anti avalöök suvisele Eesti motospordihooajale ning seda traditsioonilise kestvuskrossiga. Soolodel võitis 2-tunnise võidukihutamise sarnaselt eelmisele aastale Jan Jakobson ja quadidel oli parim Kevin Saar, kes samuti möödunud hooajal Vilaskis esimesena lõpetas.

Soolode sõitu asus juba avaringil juhtima Jan Jakobson (Kawasaki, Sõmerpalu MK), kes hakkas konkurentidega kohe vahet sisse sõitma ja kahe tunni jooksul talle enam ohustajat ei tekkinudki ning noormees võttis avaetapilt kindla võidu. Teisele kohale võistlesid sõidu alguses Martin Leok (KTM, Sõmerpalu MK) ja Viacheslav Golovkin (KTM) Venemaalt, kuid peagi sattus venelane probleemidesse ning langes esikümne lõppu. Seejärel sai Leok juba rahulikumalt võtta ja tulemuseks teine koht. Golovkin suutis sõidu edenedes oma kohti parandada ja üldarvestuses kolmandaks tõusta, kuid kaotust esimesele kahele oli juba 1 ring.
Klasside arvestuses võitis Jakobson E-2s, kus talle järgnesid Golovkin ja Tanel Rauk (Kawasaki, Jõhvi MK). Leok oli parim Enduro klassis, teise koha sai selles Riho Keerme (KTM, Jõhvi MK) ja kolmanda Ragnar Valdstein (Husqvarna, Karksi Racing Team). E-1 arvestuse kiireim oli Marek Künnapas (Husqvarna, Pärnu MC) Kermo Uue (Yamaha, Roosna-Alliku MK) ja Tarvi Remmelgase (Kawasaki, Kagu MK) ees.
Veteranide 40+ klassis saavutas etapivõidu Tarmo Jaasi-Tamm (KTM, MK K&K), kellele järgnesid Reio Engman (Yamaha, MK Lääne) ja Taimar Taaber (Kawasaki, Kagu MK), 10 aastat eakamate seeniorite kiireim oli aga Toivo Nikopensius (Yamaha, Paikuse MK), teiseks sõitis end Argo Laherand (Yamaha, MK Lääne) ja kolmandaks Andrus Kiskonen (Husqvarna).
Hobi B klassis võitis sarnaselt eelmisele aastale Rando Ilves (Yamaha, Otepää MK), kus talle seekord järgnesid Kalev Kriis (KTM, Sõmerpalu MK) ja soomlane Niko Hokkanen (TM). Hobi C esikolmik oli aga Aivar Org (KTM, Moto Works Racing Team) ning Valga MK sõitjad Raigo Pruli (KTM) ja Rasmus Lehter (Husqvarna). Hobi D arvestuses võttis võidu Raido Rekand (Yamaha, Kagu MK) Riho Unt’i (Honda, Pühajõe MK) ja Kalev Kallase (Yamaha, Türi Motosport) ees.
Kaunima soo parim oli kindlalt Kadri Ehamäe (Husqvarna, RedMoto Racing), kes oli ka paljudest meestest kiirem. Sõidu lõpus järgnesid talle soomlannad Anu Nummela ja Esmeralda Vesterinen (mõlemad KTM).
Kohalikus arvestuses võistelnud Beginner ehk maakeeli “kärnatajate” klassi esikolmiku moodustasid Vilaskis Villem Martin Roos (KTM, Tartu Enduro Klubi), Aron Annerviek (KTM, Pärnu MC) ja lätlane Martinš Jegers (Yamaha).

Kevin Saar Vilaskis. Foto: Rauno Kais

Quadide võidukihutamise võitis sarnaselt eelmisele aastale ülivõimsalt 2017 ja 2018 aasta Euroopa meister Kevin Saar (Honda, Pärnu MC), kelle start ei olnud küll kõige parem, kuid avaringi esimeses osas oli ta esimene ning enam tagasi ei vaadanud ja noormees edestas teise koha saanud Argo Abelit (Yamaha, Kagu MK) juba ringiga. Kolmanda koha sai Quad Open klassis Martin Toovis (KTM, Pühajõe MK). Quad Hobi arvestuses võtsid kaksikvõidu RedMoto klubi sõitjad Mark Saar ja Raido Viinapuu (mõlemad Kawasaki), kolmanda koha sai eelmise aasta parim Rainer Palu (Honda, Pärnu MC).
Koos quadidega võistelnud ATV-de klassi parim oli kindlalt 2018 aasta kolmas mees Taivo Kaarna (Can-Am) toona võidutsenud Lennart Kiiviti (Can-Am, Motohai MK) ja Hegri Sutt’i (Can-Am, Paikuse MK) ees.

Kohalikele karikatele toimunud 85cc sõidu võitis kindlalt Joosep Pärn (KTM, Pärnu MC) eelmise aasta 65ste kahe esimese Romeo Pikandi (KTM, Viljandi VMK) ka Mark Petersoni (KTM, Valga MK) ees. 65cc klassis võidutses aga tänavu Gregor Kuusk (Husqvarna, RedMoto Racing), teiseks sõitis end Kaspar Uibu (Yamaha, Sõmerpalu MK) ja kolmandaks, nagu ka eelmisel aastal, Karl Teesalu (KTM, RedMoto Racing).

Vilaski võistlus kuulus ka Sandman karikasarja, kus selgitatakse välja tänavune parim liivasõitja. Selle sarja teine ja viimane etapp sõidetakse järgmisel reedel, 19. aprillil Pärnu lähistel asuvas Potsepa karjääris.

Amatööride ja proffide autovõistlus “Baltic Time Attack Series” alustab osalejate taotluste vastuvõtmist

Neli nädalat enne uut autovõistluse sarja “Baltic Time Attack Series” debüütetappi Auto 24 Ring rajal, mis toimub 4. mail, on võistlussarja kodulehel avatud osalejate registreerumine. Võistlussari on eriline selle poolest, et selles saavad üheaegselt võistelda nii kogenud autosportlased kui ka autojuhid, kes on alati unistanud enda ja oma auto jõu ning kiiruse proovilepanekust võistlustrassil. See on ka ainsaks legaalseks võimaluseks oma auto katsetamiseks tingimustes, kus keegi ei heida ette riigis lubatud sõidukiiruse ületamist.

Selleks, et osaleda “Baltic Time Attack Series” võistlusel, ei pea olema erilise autospordiks ettevalmistatud auto ja täis turvavarustuse komplekti omanik. Selleks, et oma autosportlase teekonda alustada, piisab enam-vähem dünaamilisest tänavaautost, mida saavad kasutada isegi mitu sõitjat ühe võistluse käigus samaaegselt. Kui endal puudub auto, millega sooviks trassile minna, on võimalik seda üürida. Teavet autode üürimise võimalustest saab võistluse korraldajalt. Sama on ka turvakiivriga – seda on võimalik võistlustrassil üürida. Loomulikult peab iga auto olema tehniliselt korras ning enne võistlusrajale lubamist veenduvad selles tehnilised komissarid. Seepärast paluvad võistluse korraldajad kõikidel osalejatel tutvuda kodulehel avaldatud tehniliste eeskirjade ja võistluse põhimäärusega.

Standardautodega osalejad jagatakse kolme klassi vastavalt mootori töömahule – kuni 2000, kuni 3000 ja üle 3000+ kuupsentimeetrit. Tuleb arvestada, et turbiinide või kompressoritega varustatud autode puhul korrutatakse töömaht mootori tüübile vastava koefitsiendiga, seega kaheliitrise turbodiiselmootoriga auto satub sellise ümberarvestuse järel klassi kuni 3000.

Uudis sellist tüüpi võistlustel Baltimaades on “Supercar” klass, milles saavad osaleda need, kelle käsutuses on eksklusiivsed ja sportautod. Võistluste kodulehel on avaldatud nimekiri kõige sagedamini kohatavate “Supercar” autodega, kuid peab arvestama, et seda nimekirja täiendatakse regulaarselt ning mõni sellele klassile vastav automudel võib nimekirjast ka puududa.

Autospordiks ette valmistatud autod, millele on paigaldatud turvakarkassid, jagatakse sarnaselt standardautodele kolme rühma vastavalt mootori mahule – PRO2000, PRO3000 ja “Unlimited”. Viimasesse klassi kuuluvad kõik sellised autod, mille mootor asub keskel või taga, samuti elektriautod.

Võistluse korraldajad paluvad huvilistel varakult registreeruda, sest juba praegu on osalejate huvi suur ja osalejate arv on igal etapil piiratud.

Rohkem infot võistluste toimumise ja tehniliste tingimuste kohta võib leida seeriavõistluse kodulehelt www.timeattack.lv ning sotsiaalvõrgustikest, kasutades otsimisel @baltictimeattack.

Klassi poodium ja neljas koht Martin Rumpile Blancpain World Challenge Asia sarja avaetapil

Hooaja algus Blancpain GT World Challenge Asia sarjas, mida austas oma kohalviibimisega ka Malaisia kuningas, kujunes Martin Rumpile ja Audi Sport Asia Team Absolute’ile parajaks katsumuseks. Kvalifikatsioonisõitude tulemuseks teenis Rump-Tan ekipaaž võistlussõitudeks 4. ja 5. stardikoha.

Otsustati, et esimesse sõitu stardib tiimikaaslane Weiron Tan ning eestlane jätkab. Start õnnestus ja mõne ringiga tõusti teisele positsioonile, kui algas sadu. Sepang F1 ringrada on kurikuulus ootamatude vihmahoogude pärast. Tiim otsustas riskida ja kutsus oma autod vihmarehvide jaoks boksi, mille tulemusena langeti paarkümmend kohta. Risk ei tasunud ära, kuna rada kuivas kiiresti ning slikkrehvidega rajal püsinud kaasvõistlejad lõikasid kasu. Tulemuseks saadi kirja 16. koht.

Teise võistlussõitu startis Rump viiendalt kohalt. Stardist alates oli raskusi auto pidamisega. Eestlane langes peale starti seitsmendaks ning võitles seejärel kohahoidmise eesmärgil. Oli selge, et midagi oli seades valesti. Otsustati teha plaanitust varasem boksipeatus ning pärast kiireid tehnilisi muudatusi töötas nr. 12 Audi R8 GT3 märksa paremini. Weiron Tan tõi Eesti-Malaisia ekipaaži finišisse üldarvestuses 4ndana ja Silver Cup klassis 3ndana.

Martin Rump: “Raske algus hooajale, kahtlemata. Aga me oleme tiimina üks – võidame koos, kaotame koos. Seekord juhtus mitmeid asju, mida poleks pidanud. Siiski, vaatamata tehnilistele viperustele, õnnestus võtta tugev neljas koht üldarvestuses ja kolmas koht Silver Cup klassis. Head punktid, millega alustada uut hooaega. Analüüsime tiimiga, teeme korrektuurid ja oleme Buriramis valmis uueks lahinguks.”

Järgmine Blancpain GT World Challenge Asia etapp toimub Tais Buriram International ringrajal 11-12. mail.

Jetisõitja Marten Männi alustas hooaega Austraalia meistrivõistluste avaetapi kolmanda kohaga

Marten Männi. Foto: Helen Urbanik

Jetisõitja Marten Männi, kes on Rahvusvahelise Veemotoliidu UIM jooksvas edetabelis Ski Division klassis kolmandal kohal, alustas oma tänavust hooaega Austraalias. Sarnaselt eelmisele aastale keskendub ta maailmameistrivõistlustele ja Euroopa meistrivõistlustele.

Nädalavahetusel osales ta Jet Ski World meeskonna kutsel Austraalia meistrivõistluste avaetapil, mis sõideti Lake Macquarie järvel. Korraliku tasemega avaetapil oli ta nelja sõidu kokkuvõttes kolmas ja sai kirja ka ühe sõiduvõidu.

Esimeses sõidus oli Männi kolmas, teises sõidus teine, kolmanda võitis ja neljandas oli kolmas. Kokkuvõttes tähendas see kolmandat kohta, teise koha sõitjaga olid võrdsed punktid. Männi enda sõnul võis üldiselt tulemusega rahul olla, kripeldama jäi viimane sõit, mis oli tavapärasest lühem. Selle tingis ajagraafiku venimine ja kuna päike oli viimaseks sõiduks juba nii madal, et segas sõitu, siis otsustati teha lühem sõit. Kindlasti oli see hea võimalus alustada hooaega varakult vee peal ja võrrelda oma kiirust konkurentidega.

Juba pisut kui kuu aja pärast, 3.-5. mail algavad Portugalis, Penafielis tänavused Euroopa meistrivõistlused ja nädal aega hiljem sõidetakse Portugalis, Portimaos esimene tänavume jetispordi maailmameistrivõistluste etapp. Maailmameistrivõistluste etappe on sellel aastal planeeritud viis, Euroopa meistrivõistluste etappe aga kolm. Teistest sarjadest ja võistlustest, mis plaanis, on olulisem muudatus eelmise aastaga see, et kolm seni eraldi võistlust on tänavu seotud üheks sarjaks. Need on: IJSBA Euro Finals Belgias, IJSBA World Finals USA’s ja King’s Cup ehk jetispordi maailma karikavõistlused Tais. Lisaks nendele sarjadele teeb Marten kaasa Eesti meistrivõistlused.

Tanel Leok sai Itaalia MM-etapil 16. koha

Motokrossi maailmameistrivõistlused jätkusid neljanda etapiga Itaalias Pietramurata rajal. Kui meil oli nädalavahetusel kena ja kuiv kevadine ilm, siis Itaalias sadas enne võistlust maha korralik vihm, mis muutis raja alguses väga mudaseks ja raskeks. Eestlastest said Tanel Leok MXGP klassis etapi kokkuvõttes 16., Hardi Roosiorg MX2 klassis 32. ja Jörgen-Matthias Talviku EMX125 arvestuses 5. koha.

MXGP klassi kvalifikatsioonisõidus 19. koha saanud Leok (Husqvarna) võitles raskel rajal esimeses sõidus kohe punktisaajate seas ning ületas lõpujoone 15ndana. Teine sõit kulges eestlasel sarnaselt esimesele ning sellest sõidust tuli 16. koht.
Etapi võitis sloveenlane Tim Gajser (Honda), kes suutis kummaski finaalsõidus peale põnevaid duelle MM-liidri itaallase Antonio Cairoli (KTM) alistada. Mõlemad sõidu lõpetas kolmandana prantslane Gautier Paulin (Yamaha).
MM-tabelit juhib 191 punktiga Cairoli, kellele järgnevad Gajser (175 p) ja Paulin (142 p), Leok on 35 punktiga 18.

Hardi Roosiorg (KTM) sai MX2 klassi kvalifikatsioonisõidus 29. koha. Avasõidus oli Roosiorg sõidu alguses 30ndas kümnes ja ta parandas veidi oma kohta lõpetades 24ndana. Teise sõidu start ei õnnestunud noorel eestlasel kõige paremini ja sellest sõidust tuli 30. koht.
Etapi võitis mõlemas sõidus esimesena lõpetanud valitsev maailmameister hispaanlane Jorge Prado (KTM), kellele järgnes kummaski võidukihutamises noor belglane Jago Geerts (Yamaha). Kolmanda koha sai sõidud 3. ja 6. kohal lõpetanud prantslane Tom Vialle (KTM).
MM-i juhib Itaalias 5. koha saanud taanlane Thomas Kjer Olsen (Husqvarna, 170 p), Prado (150 p) tõusis teiseks ning Pietramuratas kuuendaks tulnud sakslane Henry Jacobi (Kawasaki, 147 p) langes kolmandaks.

EMX125 klassi Euroopa meistrivõistluste teisel etapil jätkus avaetapil 2. koha saanud Jörgen-Matthias Talviku (Husqvarna) tugev esitus. Enda kvalifikatsioonigrupis 7. aja välja sõitnud Talviku sai laupäevases esimeses finaalis hea stardi ja oli kohe esikümnes ning sõidu edenedes parandas oma kohti ja finišeeris kindlalt 5ndana. Pühapäevases teises finaalis tegi noormees väga hea stardi, kuid langes seejärel viiendalt kohalt esikümne lõppu. Sõidu lõpuks kerkis ta aga lõpuks 6ndaks.
Mõlemad sõidud võitis itaallane Mattia Guadagnini (Husqvarna) prantslase Tom Guyon’i (KTM) ees. Kahe sõidu kokkuvõttes sai kolmanda koha sõidud neljandana lõpetanud hollandlane Kay de Wolf (Husqvarna), Talvikule kuulus seekord 5. koht.
Euroopa meistrivõistluseid juhib Guadangini (93 p), kellele järgnevad Guyon (83 p), de Wolf (74 p) ja Talviku (73 p).

Meico Vettik (KTM) üritas EMX250 klassis finaali saada, kuid ta oli enda grupi kvalifikatsioonis 29. ning 20 kiirema seas finaali kahjuks ei pääsenud.

Maailmameistrivõistlused jätkuvad taas Itaalias, kui 12. mail toimub Mantova rajal Lombardia GP, kus on võistlemas ka EMX125 ja EMX 2t EM-klassid.

Kert Varik ja Lauris Daiders alustasid MM-hooaega neljanda kohaga

Külgvankrite motokrossi maailmameistrivõistluste esimene etapp sõideti kuulsal Lommeli krossirajal Belgias. Eelmise aasta MM-i 7ndal kohal lõpetanud Kert Varik koos lätlase Lauris Daidersiga alustasid tänavust MM-i hästi saades avaetapil kohe neljanda koha.

Kert Varik ja Lauris Daiders (WSP-Husqvarna) alustasid avaetappi Lommelis hästi, kui nad sõitsid end oma kvalifikatsioonisõidus kolmandaks ja pääsesid otse finaali.
Esimeses finaalis startis Eesti-Läti paar hästi ja nad olid kohe esikuuikus ning hoolimata sekeldustest ja isegi esikümnest välja langemisest, suutsid nad siiski oma kohta veidi parandada ja olid lõpuks 9ndad. Teise sõidu algus oli Varik-Daidersil veidi parem ning seekord oli sõit stabiilsem kui sõidu lõpuks suudeti end 9ndalt kohalt 4ndaks sõita.
Etapivõidu said eelmise aasta maailmameistrid Vanluchene ja van den Bogaart (Belgia-Holland, WMC-Zabel, 42 punkti), kes kogusid võrdse arvu punkte 10-kordse maailmameistri hollandlase Daniel Willemseniga, kellel tänavu korvis prantslane Luc Rostingt, kolmandaks tuli hollandlane Etienne Bax koos lätlase Kaspars Stupelisega (40 p). Varik-Daidersile kuulus 30 punktiga neljas koht.
Rajal oli veel üks eestlane Tanel Reesna, kes võistleb tänavu koos prantslase Alexandre Tourbieriga. Enda kvalifikatsioonisõidust mehed otse finaali ei saanud, kuid see õnnestus aga lohutussõidus, kus saadi kolmas koht. Esimeses finaalsõidus oli Eesti-Prantsusmaa tiim 17., kuid teisest sõidust tuli katkestamine. Avasõidust saadud 4 punktiga olid nad kokku 22ndad.

Külgvankrite maailmameistrivõistlused jätkuvad juba järgmisel nädalavahetusel Hispaanias Talavera de la Reina rajal. MM-karussell külastab ka traditsiooniliselt Eestit ning tänavu toimub MM-etapp Kiviõli Motofestivali raames 9. juunil.

EM-etapil kolmanda koha saanud Elary Talu: „See oli mu elu raskeim enduronädalavahetus!“

Elary Talu (Sõmerpalu MK, KTM) võitis ülirasketes tingimustes toimunud enduro Euroopa meistrivõistluste avaetapil Portugalis Goisis klassis üle 250cc 2T kolmanda koha.

Talu oli nii esimesel kui teisel päeval oma klassis kolmas. Poodiumile ta tulemustega toimunud segaduse tõttu ei pääsenud – teisest neljanda kohani oli kolmel sõitjal kahe päeva kokkuvõttes võrdne arv punkte, kuid kuna teise päeva tulemusel on suurem kaal, läks protokolli kolmanda koha omanikuna kirja siiski Talu. Klassi võitis tšehh Jiri Hadek.

„Esimesel päeval saime tohutult vihma ja rahet, ja kuigi teisel päeval enam ei sadanud, oli vesi jõgedes nii kõrge, et muda ei kadunud kusagile,“ rääkis Talu. „Rajad olid väga rasked ja ülesõidud jube kiired, keeruline oli kontrollaegadesse jõuda. Niipea, kui tegid ühe eksimuse, sattusid läbimatusse kohta, kuhu jäidki kinni.“ Talu sõnul oli see tema elu raskeim enduronädalavahetus ja täna 26-aastaseks saanud sportlasele ühtlasi ilus sünnipäevakingitus Euroopa meistrivõistluste kolmanda koha näol.

Klassis Senior osales teise eestlasena Riho Kollist (Sõmerpalu MK, KTM), kes esimesel päeval oli kaheksas, teisel päeval aga tulemust kirja ei saanudki, kuna ei jõudnud kontrollaega ja võeti teisel ringil maha.

Enduro EM-i järgmine etapp toimub 18.-19. mail Slovakkias.

Soomer kukkus ja lõpetas kolmanda MM-etapi 17. kohal

Hannes Soomer (38). Foto: Vaclav Duska Jr.

Pikalt 10. positsiooni hoidnud Hannes Soomer (MPM WILSport Racedays) sai täna Supersport klassi kolmandal MM-etapil Hispaanias Aragonis 17. koha.

Kümnendalt kohalt startinud Soomer jäi stardiga rahule. Sõidu alguses haaras ta korraks 9. koha, tegi koos Isaac Vinalesega ka riskantse möödasõidu ja käis korraks rajalt väljas, britt Kyle Smith möödus Soomerist ja eestlane jäi kindlalt hoidma 10. kohta.

„Olin grupis, mis algas kuuendast kohast. Enamik sõidust möödus sama stsenaariumi järgi – esimese kolmveerandi rajast olin teistega koos, kuid pikal sirgel kaotasin neile umbes kümme mootorrattapikkust, mille siis ülejäänud rajaga jälle tagasi tegema pidin,“ rääkis Soomer. Seda näitasid ka sektoriajad, kui ta nii teises kui kolmandas sektoris oli esimese viie seas, kuid neljandas viieteistkümnes.

Viimase ringi seitsmendas kurvis Soomer kukkus, kuid suutis võidusõitu siiski naasta ja lõpetas 17. kohal. „Pingutasin, sest tahtsin viimasel ringil olla heal positsioonil, kui keegi peaks midagi ära käperdama,“ selgitas ta. „Mõistan, et see kukkumine oli ebavajalik, kuid oma tänase ülejäänud sõiduga olen rahul.“

„Mootorrattal on umbes 10 km/h tippkiirust puudu, et esiotsas võidelda. Meeskond on teinud ebareaalse töö, et panna mootorratas juhitavuse poolest suurepäraselt sõitma. Ka rehvi suutsime täna väga hästi hoida, me ei kaotanud selles külmas tuules kvalifikatsiooniajale nii palju kui teised,“ sõnas Soomer. „Enne järgmise nädala Asseni etappi lähevad mootorrattad korraks Hollandisse stendi, loodan, et seal on võimalik ja jõuab midagi võimsuse osas paremaks muuta.“

Ülipõneva võidusõidu lõikavalt külmas tuules, kus esimesed neli vahetasid pidevalt positsioone, võitis šveitslane Randy Krumenacher (BARDAHL Evan Bros. WorldSSP Team), kes juhib ka MM-sarja. Soomer on 6 punktiga 15. kohal.

Supersport sarja järgmine, neljas etapp toimub juba tuleval nädalavahetusel Hollandis Assenis.

HONDA OFFROAD DEMOPÄEV toimub 9. aprillil Maardus

Tere armas krossirahvas!

9. aprillil alates kella 15:00-st ootame Sind Maardu motokeskusesse kus leiab aset HONDA OFFROAD DEMOPÄEV! Honda Center on kohal 2018 CRF250R ja 2019 CRF450R mudelitega.

CRF250R
“Absolut Holeshot” filosoofia, mis aitas kaasa revolutsioonile viimase põlvkonna CRF450R loomisel, rakendati ka täiesti uue CRF250R-i puhul, mis on aastate jooksul võitnud üheksa AMA Supercrossi meistritiitlit ja kaks AMA Motokrossi meistritiitlit. Uuendused on suunatud maksimaalse võimsuse saavutamisele (eriti suurel pöörlemiskiirusel) ja suurepärasele käsitlemisele.

CRF450R ,,ABSOLUTE HOLESHOT’’ – PAREM, KUI KUNAGI VAREM!
2019 aasta CRF450R on märkimisväärselt saanud juurde täiendusi võrreldes enda eelkäijaga2018 aasta mudeliga. 2019 aasta mudel on oluliselt juurde saanud tippvõimsust ja väändemomenti ning paranenud on jõudlus kõikidel pööretel, seda läbi HRC-põhise silindripea, uuenenud väljalaskesüsteemi ja muudetud PGM-FI-seadetega.

Oleme kohal nii enda mehaanikute kui ka sõitjatega, et rääkida ratastest lähemalt ja anda hüva nõu! NB! Palume meeles pidada, et rajale pääseb ratast testima vaid korrektses sõiduvarustuses!
Kui on soov teha enda rattaga lisaks trenni, tuleb tasuda rajamaks 20€. Testisõitjatele on rajakasutus tasuta! Sõiduks tuleb teha ka eelnev broneering, kirjutades e-mailile kristel.randpere@hondacenter.ee sobiv kellaaeg ja ratas, millega sõitma soovid tulla!

Kohtume rajal 15:00-19:00!

WP Pro Components BALTIC DEMO test-days!

Dear riders!

Now it is a great chance to test WP pro suspensions on 4 different motorcycles : HONDA CRF250R, HONDA CRF450R, KTM SXF250, HUSQVARNA FC350.

WP Pro Components BALTIC DEMO test-days will be held on 9th of April on MAARDU

MOTOCROSS TRACK and 10th of April on ELKŠŅU MOTOTRASE.

WP Scandinavia’s technicians and OneClick Suspension crew with some of Baltic’s fastest WP riders are on hand to advise or help any of your setup questions.

Event starts at 15:00 to 19:00.

NB: Please bring your own riding gear (incl. helmet, goggles, pants, jersey, gloves and boots)!

(If you are coming to practice with your own bike, you will have to pay the gate fee)

Pre-registration is needed. Please send your request (bike, time) to events@oneclick.com.ee

See you at the track!

Suur Võidusõit toob juuni lõpus Pärnusse ringrajatipud

Regiooni suurim autode ja mootorrataste ringrajavõistlus toob juuni viimasel nädalavahetusel aut24ringile Pärnus Põhjamaade ringrajatipud.

29.-30. juunil toimub auto24ringil juba kuuendat korda Baltimaade suurim rahvusvaheline autode ringrajavõistlus Estonian Grand Prix 2019. Tegemist on nii Põhja-Euroopa, Soome, Baltimaade kui Eesti meistrivõistluste etapiga.

Osalejaid on oodata vähemalt 8 riigist ning starti asub üle 160 võidusõitja. Võistlusele lisavad põnevust kaks motoringraja tippklassi – Superbike ja Superstock 600, kuid kindlasti pakuvad kaasaelamist ka kõige nooremad sõitjad klassis Mini GP-100.

„Tulge kindlasti Pärnusse, sest ainult üks kord aastas avaneb võimalus näha Eestis tipptasemel autode- ja mootorrataste ringrajavõistlust,“ ütles peakorraldaja Toivo Asmer.

Pealtvaatajad võivad oodata elamusi võimsatelt Lamborghinidelt, Porschedelt, BMW-delt, GT Open klassi autodelt, atraktiivsetelt Legends ja Historic vormel klassi võidusõiduautodelt. Tuntumatest nimedest asuvad stardijoonele Raimo Kulli, Ian Eric Waden, Valters Zviedris, Tõnis Vanaselja, Tommi Haru, Andre Kiil, Hannes ja Tõnu Soomer, Jesper Holm, Rain Pilve, Martin Pärtelpoeg, Raimo Niemi, Marko Rantanen, Toni Lähteenmäki jpt.

Laupäevasel lõunavaheajal selgitavad tasavägises elektrikartide võidusõidus isekeskis kiireima sõitja tuntud ajakirjanikud.

Võistlus avatakse laupäeval, 29. juunil kell 12. Kanal 12 ja Postimees online vahendusel toimub sellest rahvusvaheline ülekanne. Pilet võistlusele maksab 10 eurot.

Estonian Grand Prix toetajad on EAS, Kultuuriministeerium, AS Postimees Grupp, AS Ekspress Grupp, Husqvarna Eesti, Pärnu linn, Tallink, Henkell, Fremax, Mariine Auto – Peugeot, Pere Optika – Motopere prillipood, Jazz Pesulad, AS Toode, Cramo Eesti ja Skamet.

Lisainfo: www.estoniangrandprix.com

Jörgen-Matthias Talviku sai Hollandi EM-etapil teise koha

Lõppenud nädalavahetusel sõideti kuulsal Valkenswaardi rajal motokrossi maailmameistrivõistluste kolmanda etapi raames ka EMX125 klassi Euroopa meistrivõistluste avaetapp. Eestlaste parima tulemuse eest vastutas seekord Jörgen-Matthias Talviku, kes saavutas viimatimainitud klassis 2. koha, MM-arvestuses tegi parima tulemuse Harri Kullas.

Tänavu A1M Motorsport meeskonnaga liitunud Jörgen-Matthias Talviku (Husqvarna) alustas
EM-hooaega enda kvalifikatsioonigrupi neljanda ajaga. Laupäeval peetud esimeses finaalis sai Talviku stardist hästi minema ja oli kohe esikümnes, ning suutis raskel rajal oma hoogu hoida ja koht koha haaval positsiooni parandada ja viimasel ringil tõusis itaallase Mattia Guadagnini (Husqvarna) järel teisele kohale, kus ta ka lõpetas.
Pühapäeval peetud teises finaalis sai Talviku veelgi parema stardi ning kihutas kohe esikuuikus. Peagi tõusis ta teiseks, kuid pidi seejärel oma koha esimeses finaalis 7. koha saanud prantslasele Tom Guyonile loovutama (KTM), peale mida käis eestlasel lahing kolmandale kohale Guadagniniga, mille Talviku võitis. Sõidu võitis Guyon laupäeval 5. koha saanud hollandlase Kay de Wolfi (Husqvarna) ja Talviku ees.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis etapi Guadagnini (43 punkti), kes edestas Talvikut ainult 1 punktiga, kolmas oli Guyon (39 p).
EMX125 klassis tegi oma debüüdi ka Martin Michelis (KTM), kuid tema enda grupis 20 kiirema hulka ei pääsenud saades kirja 48. aja ja seetõttu jäi tal seekord finaaliuks suletuks.

MXGP klassi kvalifikatsioonis sai Tanel Leok (Husqvarna) 17. koha, Gert Krestinov (Kawasaki) oli 25. ning sõidu kolmas eestlane Harri Kullas (Honda) oli sunnitud sõidu katkestama.
Esimeses sõidus lõpetas Leok 14. kohal ja mõni sekund hiljem tema selja taga finišeeris Kullas, Krestinov seekord punktidele ei jõudnud lõpetades sõidu 25. kohal.
Teises finaalis oli meie omadest parim Kullas, kes ületas lõpujoone 15. kohal, tagasihoidlikuma stardi teinud Leok suutis end samuti punktidele sõita olles lõpuks 17. Krestinovil jäi aga punktiarve õige napilt avamata, kui ta oli 21.
Kahe sõidu tulemusena sai Kullas (12 p) 14. koha ning Leok (11 p) oli 15. Etapi esikoha saavutas mõlemad sõidud võitnud MM-liider Antonio Cairoli (KTM, 50 p) Itaaliast, kellele järgnesid belglane Clement Desalle (Kawasaki, 38 p) ja sloveenlane Tim Gajser (Honda, 36 p).
MM-arvestuses juhib Cairoli (147 p), teine Gajser (125 p) ja kolmas Desalle (103 p), Leok (24 p) platseerub 18. ja Kullas (18 p) 21. kohal.

MX2 klassis oli Hardi Roosiorg (KTM) kvalifikatsioonisõidus 22. Esimeses finaalis ei saanud eestlane head starti, kuid sõidu edenedes suutis ta oma kohti parandada ning tulemuseks 19. koht ja MM-il punktiarve avatud. Teine sõit kulges Roosiorul esimesega sarnaselt, aga seekord jäi punktidest napilt puudu, kui ta lõpetas 21. kohal.
Etapi võitis valitsev maailmameister hispaanlane Jorge Prado (KTM, 50 p) taanlase Thomas Kjer Olseni (Husqvarna, 42 p) ja belglase Jago Geertsi (Yamaha, 36 p) ees. MM-liider on Olsen (136 p), talle järgnevad sakslane Henry Jacobi (Kawasaki, 113) ja hollandlane Calvin Vlaanderen (Honda, 107 p), Jacobi oli Hollandis vastavalt 5. ja Vlaanderen 4.

Järgmine MM-etapp sõidetakse 7. aprillil Itaalias Pietamuratra rajal, kus EM-arvestuses võistlevad EMX125 ja EMX250 klassid, milles kummaski on ka eestlased rajal.

Peapõrutus sundis Priit Bienet enduro MM-i avaetapi katkestama

Priit Biene. Foto: MXCarro

Tänavu Yamahal meeskonnas Johansson MPE enduro maailmameistrivõistlustel osalev Priit Biene oli sunnitud Saksamaal Dahlenis toimuva esimese etapi kolmandal päeval peapõrutuse tõttu katkestama.

Reedesel 2500-pealise publiku silme ees toimunud proloogil oli tänavu ainsa eestlasena enduro MM-il osalev Biene Junior 2 klassis 18. Teise päeva esimese ekstreemkatse sõitis Biene suhteliselt hästi, olles ka oma klassis Juunior 2 punktisaajate hulgas. Kuid teisel katsel kukkus Biene ja lõi pea vastu kändu ära. „Kukkusin neli korda sel katsel, pea valutab ja kiiver on ka puruks,“ ütles Biene. Ta pingutas siiski laupäeva lõpuni sõita. Biene oli tese päeva kokkuvõttes oma klassis 17. kohal, kaotades klassi liidrile Jack Edmondsonile 6.26 minutit.

Kolmandal päeval läks Biene vaatamata sellele, et pea põrutusest tuikas, siiski starti. Esimese, lühikese katse sõitis ta hästi, olles seitsmes. Järgmine oli aga pikk katse, kus rada kulges puude vahel ning siin andis eilne vigastus end tunda – silme ees virvendas ega saanud aru, kust rada täpselt jookseb. Tänast kolmandat, krossikatset püüdis Biene veel läbida, kuid sõitis enamiku kurve otseks ning meeskonna juht andis korralduse võistlus tervise säästmiseks pooleli jätta.

Enduro MM-i järgmine etapp toimub mai esimesel nädalavahetusel Portugalis.

Tanel Leok sai Inglismaa MM-etapil 14. koha

Motokrossi maailmameistrivõistluste teine etapp sõideti sellel nädalavahetusel Inglismaal Matterley Basini krossirajal ning samas peeti ka kahe Euroopa meistrivõistluste masinaklassi esimesed etapid. Eestlaseid jagus igasse masinaklassi ning parimad tulemused tegid Tanel Leok ja Andero Lusbo.

MXGP klassis olid meie meestest võistlustules Tanel Leok (Husqvarna) ja Harri Kullas (Honda), kes kumbki avaetapil Argentiinas ei osalenud. Kvalifikatsioonis läks nendest paremini Kullasel, kes ületas lõpujoone 15. kohal. Sõidu alguses kukkunud ja viimasele kohale langenud Leok tegi tugeva sõidu ja oli lõpuks 22.
Esimese finaalsõidu alguses olid eestlased kolmandas kümnes ning hakkasid kohe oma kohti parandama. Tugeva sõidu Leok, kes tõusis 13. kohale. Ka Kullas võitles end punkidele olles lõpuks 19.
Teises sõidus tegid meie sõitjad tunduvalt paremad stardid ja nad olid juba avaringil punktimeeste seas. Leok tõusis kiiresti 13. kohale, kuid siis tuli väike ebaõnnestumine ja ta langes 22. kohale. Sõidu edenedes möödus ta konkurentidest ja lõpuks sai ta ka 15. kohal sõitnud, kuid seejärel sõiduvea tõttu paar kohta kaotanud Kullasele järgi. Viimasel ringil möödus Leok ka oma kaasmaalasest ja lõpujoone ületasid eestlased siis vastavalt 16. ja 17. kohal.

Etapivõidu saavutas MM-liider itaallane Antonio Cairoli (KTM) sloveen Tim Gajseri (Honda) ja prantslase Gautier Paulini (Yamaha) ees. Leok oli kahe sõidu kokkuvõttes 14. ja Kullas 20. Cairoli jätkab seega MM-liidrina ja tal on koos 97 punkti, talle järgnevad Gajser 89 ja Paulin 74 punktiga, Leok (13 p) on ühe etapi punktidega 19. ja Kullas (6 p) 23.

MX2 klassis sõitis ainus eestlane Hardi Roosiorg (KTM) kvalifikatsiooni alguses kaasvõistlejaga kokku ning pidi sõitu viimaste seas alustama. Avaringil tuli noormehel veel üks kukkumine ning finišisse jõudis ta 32. kohal. Mõlemas finaalsõidus sai Roosiorg 26. koha ning punktiarve jäi seekord tal avamata.
Matterley Basinis võitis taanlane Thomas Kjer Olsen (Husqvarna) sakslase Henry Jacobi (Kawasaki) ja prantslase Tom Vialle (KTM) ees, Olsen (94 p) on ka sarjas esimene, kus talle järgnevad Jacobi (78 p) ja hollandlane Calvin Vlaanderen (Honda, 71 p), kes oli Inglismaal 4.

Eelmise hooaja Euroopa meistrivõistluste EMX300 klassi asemel võisteldakse tänavu sarnases EMX2T klassis. Toona sarja neljandal kohal lõpetanud Andero Lusbo (Husqvarna) alustas ka uut hooaega tugevalt. Kvalifikatsioonis kuuenda ringiaja sõitnud eestlane oli laupäevases esimeses finaalsõidus 5. ning täna peetud võidukihutamises 7. ning kahe sõidu kokkuvõttes 5. Etapivõidu saavutas eelmise aasta EMX300 meister inglane Brad Anderson (KTM) tšehh Vaclav Kovari (GasGas) ja San Marino sõitja Andrea Gorini (Yamaha) ees.

EMX250 olid eestlastest Inglismaal rajal Meico Vettik (KTM) ja Johannes Nermann (Husqvarna). Kahjuks kummalgi noormehel ei õnnestunud oma kvalifikatsioonigrupis aega 20 esimese sekka sõita, kui Nermann näitas oma grupis 26. ja Vettik omas 32. aega. Kuna kummastki grupist sai finaali 20 kiiremat sõitjat, siis seekord jäi finaaliuks meie noortele suletuks.

Järgmine MM-etapp sõidetakse järgmisel nädalavahetusel Hollandis Valkenswaardis, kus algavad ka Euroopa meistrivõistlused klassile EMX125.