Motorsport.ee

Sherco ST1.25 0.125 2011

Kui soovid mootorrattaga sõitmisele kulutada minimaalselt aega ja raha, kuid saada vastu võimalikult palju, on parim lahendus traiel.
Võid harjutada koduhoovis seismist ja keeramist või aia taga kivihunnikus turnida - oskused tulevad mõlemal juhul.

Vähe sõitnud ja väga heas korras traiel nii täiskasvanud algajale kui noorele.
Vajab minimaalselt hooldust, Rehvid peaaegu uued. Kaal 68kg.
Kaasa 2 tagumist porilauda. (Siiani pole vaja läinud)

Hind 1900EUR.
kontakt: info ät mootorratas.ee

52. Saaremaa ralli stardirivi avavad Georg Gross – Raigo Mõlder

Georg Gross – Raigo Mõlder. Foto: Raivo Remmelgas

Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Saaremaal Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian Junior Challenge hooaja viimane etapp. Järjekorras 11.-12.oktroobrini toimuvale 52. Saaremaa rallile on startimas 161 võistluspaari kuuest riigist.

Kui algselt pidid võistlusele numbri all 1 startima tänavused EMV2 (4WD – N4,R5) klassi Eesti meistrid Oliver Solberg – Aaron Johnston, siis möödunud nädalavahetusel Walesis MM-debüüdi teinud mehed siiski sel korral Saaremaa ralli starti ei tule.

Tänavuse Saaremaa ralli stardirivi avavad selle võistluse kahekordsed võitjad Georg Gross – Raigo Mõlder, kelle Ford Fiesta WRC kannab võistlusnumbrit 2. Mehed hoiavad enne hooaja viimast etappi EMV1 ehk absoluutarvestuse kolmandat koht ning soovivad kindlasti lisaks ralli võidule lõpetada hooaja ka eelnimetatud klassi meistritena.
Numbri all 3 saab rajale 2015. aasta Saaremaa ralli võitja Egon Kaur, kelle Ford Fiesta Proto auto kõrvalistmel võtab koha sisse Silver Simm. Lisaks Kaur – Simmile on veel Ford Fiesta Protol rallile startimas Roland Murakas – Kalle Adler.

Eesti meistrivõistluste lõppvaatusele on Eesti võistluspaaridest starti tulemas R5 autodega neli võistluspaari. Esimesed neist on tänavu ERC Junior meistrivõistlustel kolm etappi võitud saare oma mehed Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R5). Kohe nende järel saavad stardi Priit Koik – Alari-Uku Heldna (Ford Fiesta R5) ja numbri all 7 uue Škoda Fabia R5 autoga Raul Jeets – Andrus Toom.
Ford Fiesta R5 autoga, mis kandmas numbrit 15 on 4WD debüüti tegemas tänavused Junior WRC sarja kuuendad mehed Roland Poom – Ken Järveoja. Üldse on Saaremaal kokku startimas 12 R5 autot. Esimesed väliskülalised leiab stardirivist numbri alt 8, kelleks on Martynas Samsonas – Ervinas Snitkas (Ford Fiesta).

Sarnaselt EMV2 klassiga on enne Saaremaa rallit meistrid selgunud ka EMV3 (2WD – R2,R1,A6) klassis ja Estonian Junior Challenge arvestuses. Nii EMV3 meistritiitli, kui Estonian Junior Callenge 90 000 eurose peaauhinna võitsid Ken Torn – Kauri Pannas. Hoolimata sellest, et nii Torn, kui Poom võistlevad Saaremaal R5 autodega, siis sellegipoolest on nendes arvestusetes oodata põnevat lahingut. Soosikutena lähevad 10 võistluspaari hulgast starti Lõuna-Eesti rallil klassivõidu võtnud ja mõlemas arvestuses teist kohta hoidvad Robert Virves – Sander Pruul (Ford Fiesta R2T).

EMV4 (4WD-E12) ehk neljaveoliste autode rahvuslikus klassis on Saaremaal starti tulemas 19 võistluspaari, kelle hulgas ka tänavused meistrid Edijs Bergmanis – Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX). Sarnaselt EMV4 klassiga on hooaja viimasel kodusel rallil 19 autot starti tulemas ka EMV5 (2WD – E9). Klassi meistrina saavad numbri all 90 stardi 2019. aasta meistrid Klim Baikov – Andrey Kleshchev (VAZ 2105).

Ka esiveoliste EMV6 (2WD – R3,A7,N3,E10) arvestuses on enne Saaremaad tänavused meistrid selgunud ja nendeks on Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R). Võimalus meistritiitlile oli veel ka võistluspaaril Karel Tölp – Martin Vihmann, kuid nemad Saaremaal ei stardi. Kokku on EMV6 klassis Subidele konkurentsi pakkumas 34 võistluspaari.

Kui eelpool mainitud Eesti meistrivõistluste klassidest oli meister veel selgumata vaid EMV1 klassis, siis kõige põnevam heitlus meistritiitlile saab Saaremaal olema klassis EMV7 (EMV7 2WD – E11 RWD), kus meistritiitli võimalus veel kolmel võistluspaaril. Liidrina tulevad hooaja viimase etapi starti Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW M3), kelle edu Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3) ees on 7 ja Ott Mesikäpp – Raiko Lille (BMW M3) ees 20 punkti. Kokku on selles arvestuses Saaremaal starti tulemas 26 võistluspaari.

Kuigi veoautode klassis EMV8 (2WD – E13) on tänavused meistrid selgunud, kelleks on Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A), siis veokate arvestuses on starti tulemas viimaste hooaegade rekordarv võistluspaare, milleks on 22.

52. Saaremaa ralli start antakse reedel 11.oktoobril, algusega 17:00 Auriga keskuse parklas. Võistluse avapäeval sõidetakse kolm kiiruskatset, millest esimene on traditsioonile Kõljala-Kaali katse, mis tänavu kannab nime Salavere. Päeva pikima kruusakatsena läbitakse Peederga (12,99 km), mis möödunud aastaga võrreldes läbitakse teises suunas. Saaremaa ralli avapäeva lõpetab traditsiooniline Kuressaare linnakatse.
Laupäeval, 12. oktoobril sõidetakse Saaremaa rallil kümme kiiruskatset, mille hulgas ka Saaremaa ralli klassikud Kaugatoma, mis tänavu kannab nime Salme, ja Undva, mille nimeks Kurevere. 2019.aasta Saaremaa ralli kavas on üle aastate tagasi Oriküla paarisraja katse, mida pole selle võistluse ralli raames sõidetud alates aastast 2008. Kui möödunud aastal oli uue katsena kavas Metsküla, siis tänavusel rallil sõidetakse uue katsena Kehila. Selle 5,17 km pikkuse katse teine läbimine lõpetab tänavuse Saaremaa ralli ning on ühtlasi ka hooaja viimaseks punktikatseks.
Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul 13 kiiruskatset ja 117,23 katsekilomeetrit.

Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised, v.a reedeõhtune publikukatse Kuressaare linnas. Rallipass ja ralli meened on müügil rallipoes, mis asub Auriga keskuses. Rallipass hinnaga 15 eurot tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele. Rallipass noorukile vanuses 12-18, maksab 10 eurot. Pileteid konkreetsele katsele saab soetada katsetel: lisakatse hinnaks on 5 eurot, õpilaspiletiga (vanuses 12-18 aastat) 3 eurot. Alla 12-aastased lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta.

Saaremaa ralliajakiri, kus seest leiab võistluskava, katsetekaardid, huvitavaid artikleid jne.., on võimalik soetada (hinnaga 5 eurot) Rallipoest ning reedel ka Virtsu sadamas.

Ralliraadio on raadio Kadi, mis levib Saaremaal sagedustel 90,5 ja 98,6 MHz. Stuudios võtavad koha sisse Marek Lindmaa ja Erki Berends

52.Saaremaa rallit on võimalik jälgida ka Postimees.ee vahendusel. Reedel tuuakse rallifännideni otsepildis stardipoodium ning Kuressaare linnakatse (SS3) ning laupäeval näeb Salme katse mõlemat läbimist (SS7 ja 11) ning lõpupoodiumit. Ülekandeid kommenteerib Margus Kiiver

52.Saaremaa ralli stardijärjekorraga saab tutvuda: https://saaremaarally.eu/voistlejale/?contestant_1275

Eestlane Harold Valdma krooniti Ida-Euroopa drifti tšempioniks

5. oktoobril toimus Valgevenes, Raubichi olümpia laskesuusastaadionil Ida-Euroopa drifti meistrivõistluste finaalvõistlus #EEDC2019, kus osales 40 tipp-pilooti Eestist, Valgevenest, Leedust, Poolast, Venemaalt, Ukrainast ja Soomest, kellest peale kvalifikatsioonisõite jäi järele 24 parimat.

Juba eelsõitudest oli aru saada, et konkurents saab olema väga tihe ning heitlus finaalikohtade eest veel tihedam.
Kvalifikatsioonisõidu esikoha võttis Ukraina meister Aleksei Golovnya, kui saavutas maksimum 100 punktist 96,67 punkti. Eesti drifti endine meister Harold Valdma kogus kvalifikatsioonis 94,33 punkti, mis tähendas kolmandat kohta.

Veerandfinaalidesse jõudmiseks pidi Valdma alistama Valgevene meistri Andrey Piskarevi. Duellist, kus mõlema võistleja autod oli ehitanud HGK Racing meeskond, väljus kindla võitjana eestlane.
Järgmises ringis ehk veerandfinaalis sai tänavune Eesti drifti meister endale vastaseks Leedu meistri ning 2017.aastal Euroopa teise koha saanud, Andrius Vasilauskase. Eestlane võitis ka selle duelli ning oli seega end sõitnud poolfinaali.
Poolfinaalides läksid vastamisi oma riikide endised ja praegused meistrid ning kus võistlejad sõitsid oma võimete piiril. Mõlemad sõidud ei möödunud kokkupõrgeteta ning uks-ukses sõitudega pakuti pealtvaatajatele väga põnevat vaatemängu.

Kõige pingelisem ja võidujanulisem võistlus ootas ees aga finaalis, kus kohtusid Eesti piloot Harold Valdma ja ukrainlane Aleksei Golovnya, kes hetkel juhib Venemaa meistrivõistlusi.
Võitja selgitamiseks tuli teha kordussõit, kust väljus kindla Ida-Euroopa meistrina eestlane Harold Valdma. Poodiumi teine aste kuulus Golovnyale ja kolmas Vasiliauskasele.

Harold Valdma: „Võistlustel oli imeline atmosfäär ja võistlejad olid väga kõrgetasemelised. Publik, kes elas hingest kaasa, oli imeline ning andsid võistlejatele kõrge motivatsiooni, kes neid tänasid emotsioonide rohkete sõitudega. Rada oli väga tehniline, mis sobis mulle ja autole väga hästi.
Esimesel päeval kohale jõudes hindasin, mis seade kõige paremini meile sobib, ning tiim pani seade täpselt soovide järgi paika. Sõitsime ilma ühegi tehnilise viperuseta kuni poodiumi kõrgeima astmeni.
Ida-Euroopa meistrivõistluste tiitel on mulle väga suureks auks, kuna kui ma 2011.aastal driftiga alustasin, olid kaks minu Lätist pärit treenerit ning tiimikaaslast, varalahkunud Gatis Lapans Ida-Euroopa teine ning Janis Eglite Ida-Euroopa meister. Vaatasin neile 16-aastaselt alt üles ning minu üks suurtest unistustest oli sama saavutusega hakkama saada. Nüüd see mul õnnestus!“

Eesti noortekoondis Euroopa Rahvuste krossil 12.

Team Estonia Poolas.

Lõppenud nädalavahetusel peeti Euroopas kaks noorte meeskondlikku mõõduvõtmist, millest üks oli Poolas toimuv Euroopa Rahvuste kross ja Belgias sõidetud kuulus Coupe de l’Avenir. Kui eile said noored mõlemas kohas nautida mõnusat krossiilma, siis täna “nauditi” vihma ja muda nii Poolas kui Belgias.

Gdanskis toimuvale Euroopa Rahvuste krossile läksid Eestit esindama 85cc klassis Hugo Nork ja Tristan Loob, 125 2T arvestuses Martin Michelis ning 250 4T klassis Jörgen-Matthias Talviku.

125 ja 250 esimeses ühissõidus tegi sarnaselt eilsele hea sõidu Jörgen-Matthias Talviku (Husqvarna), kes lõpetas sõidu viiendal kohal. Martin Michelis (KTM) sai ka kenasti lõpuni ja oli lõpuks 26. (enda 125cc klassis 12). Teine sõit kahjuks meie poistel nii hästi ei läinud, kui Talviku oli 11. ja Michelis sai kirja 29. tulemuse (125cc 14..

85cc klassi avasõidus oli Tristan Loob (Husqvarna) 32. ja Hugo Nork (KTM) 36. Teine sõit läks eestlastel veidi paremini, kui Loob sai kirja 29. ja Nork 33. tulemuse.

Kui nõrgim tulemus maha arvatud, oli Eestil koos 165 punkti, mis andis päeva kokkuvõttes 12. koha. Euroopa Rahvuste krossi võitsid itaallased 44 punktiga, kes edestasid hispaanlasi ainult 1 punktiga, poodiumi madalaim aste kuulus tänavu 57 punkti kogunud tšehhidele.

Team Estonia Belgias.

Belgiast üks 8. ja kaks 11. kohta

Coupe de l’Aveniri meeskonnas osalesid 65cc klassis Jan-Marten Paju, Enriko Peilman ja Sander Pihlakas; masinaklassis 85cc Romeo Pikand, Mark Peterson ja Richard Paat ning Openis Romeo Karu, Meico Vettik ja Hans Priidel.

Open klassi esimeses sõidus oli parim eestlane Meico Vettik, kes sai 14. koha. Romeo Karu ületas lõpujoone 29. ja Hans Priidel (kõik KTM) 33. kohal. Teises sõidus jõudis meie omadest esimesena ruudulipu alt läbi 15ndana lõpetanud Priidel, Karu oli seekord 28. ja Vettik 33. Viimases sõidus sai Priidel taas 15. koha, kelle taga lõpetas Vettik, Karu parandas taas oma tulemust, kui finišeeris 25. kohal.
Kolme sõidu kokkuvõttes sai Eesti (142 p) 8. koha, võistluse võitsid norrakad (37 p) rootslaste (44 p) ja belglaste (61 p) ees.

85cc avasõidu parim eestlane oli 18. kohal lõpetanud Mark Peterson, Romeo Pikand sai kirja 31. ja Richard Paat (kõik KTM) 36. tulemuse. Järgmises võidukihutamises tegi hea etteaste 14. kohal lõpetanud Pikand, Peterson ja Paat lõpetasid sõidu järjest 30. ja 31. kohal. Kolmandas võidukihutamises oli aga parim eestlane 25. kohal lõpetanud Paat, Pikand sai kirja 28. ja Peterson 35. tulemuse.
Kokkuvõttes kuulus Eestile 177 punktiga 11. koht. Võitjaks osutusid kindlalt peoperemehed (24 p), kellele järgnesid rootslased (49 p) ja portugaallased (70 p).

Kõige väiksemas klassis võistelnud eestlased võitlesid samuti vapralt, kui Enriko Peilman (KTM) lõpetas sõidud 23. ja 30. kohal, Sander Pihlakas (Husqvarna) oli nendes vastavalt 28. ja 32. ning Jan-Marten Paju (Husqvarna) 33. ja 29.
Eesti kogus 142 punkti ja oli 11., võistluse võitis Belgia (32 p) Läti (39 p) ja Prantsusmaa (47 p) ees.

​Külgkorvikoondis saavutas Rahvuste krossil teise koha!

Eesti korvikoondis fännidega Saksamaal.

Selle aasta külgkorvide ja quadide Rahvuste kross sõideti sellel nädalavahetusel Saksamaal, kuhu Eesti läks välja koondistega mõlemas distsipliinis. Väga tubli tulemuse tegid meie korvisõitjad, kes tõid aasta tähtsaimalt võistluselt ära teise koha, quadisõitjate hea tulemuse nurjas tõrkuv tehnika ja nemad olid üheteistkümnendad.

Esimeses külgkorvide sõidus tulid Schwedt’is rajale A ja B grupi sõitjad, kus eestlastest startisid Kert Varik/Lauris Daiders (WSP Husqvarna) ja Markus Normak/Karl-Albert Kasesalu (WSP Zabel), kellest viimased tegid tugeva sõidu alguse ning kihutasid sõidu esimeses pooles kohta esiviisikus. Sõidu edenedes hakkasid ettepoole tõusma ka Varik ja Daiders, kes võidukihutamise teises pooles püüdsid kinni ka värsked maailmameistrid Etienne Baxi ja Kaspars Stupelise (WSP Zabel, Holland). Eestlased said maailmameistritele ka mitmel korral peaaegu kõrvale, kuid mööda ei saanud ning mehed lõpetasid neljandana. Tubli sõidu tegid ka Normak ja Kasesalu, kes langesid vahepeal kümnendaks, kuid olid lõpuks ikkagi kaheksandad. Sõidu võitis Belgia meeskond Marvin Vanluchene/Ben Van Den Bogaart (VMC Zabel) inglaste Jake Brown/Joe Millard (WSP Zabel) ja Bax/Stupelise ees.
Sõidu järel diskvalifitseeriti aga mõlemad Belgia meeskonnad stardikohtade vahetamise pärast, mille tulemusena meie meeskonnad tõusid koha võrra ette poole ning Eesti oli avasõidu järel kolmas.

Teises sõidus võistlesid B ja C grupi sõitjad ning eestlastest olid rajal Normak/Kasesalu ja Gert Gordejev/Keit Kivaste (WSP Husqvarna). Kahjuks algas sõit eestlaste jaoks halvasti, kuna avakurvi ummikusse jäid toppama mõlemad meie korvpaarid ja minema saadi alles viimaste hulgas. Sõidu edenedes tegid meie meeskonnad aga head sõitu, kui Normak/Kasesalu ületasid lõpujoone kümnendal ja Gordejev/Kivaste kaheteistkümnendal kohal. Sõidu võitis Hollandi tiim Koen Hermans/Lari Kunnas (SWP Zabel), kellele järgnes Belgia meeskond Arne Dierckens/Robbie Bax (Wsp Zabel) ja Gert Van Werven/Kenny Van Gaalen (SWP TM) Hollandist. Peale otsustavat sõitu jätkasid eestlased Hollandi ja Suurbritannia järel kolmandal kohal.

Kolmandas sõidus said nii Varik/Daiders kui Gordejev/Kivaste väga hea stardid ning mõlemad tiimid olid kohe esikuuiku piirimail. Varik/Daiders tegid head tempot ja tõusid peagi kolmandale kohale, kuid pidid hiljem ühe koha 2018 aasta maailmameistritele Vanluchene/Van Den Bogaartile loovutama ja said neljanda koha. Head tempot tegid ka Gordejev/Kivaste, kes pidid aga viimasel ringil lahti tulnud kütusevooliku tõttu viimasel ringil katkestama. Esimeseks sõitsid end Bax/Stupelis, teised olid Vanluchene/Van Den Bogaart ja kolmandad Hermans/Kunnas.

Kui igal meeskonnal nõrgim tulemus maha arvatud, võitis Rahvuste krossi kindlalt Holland (10 punkti), teiseks tuli Eesti (36 p) ja kolmandaks Suurbritannia (41 p).

Quadide esimeses sõidus võistlesid meie meestest Kevin Saar (Husqvarna) ja Martin Filatov (Honda). Kahjuks ei pidanud kolmel viimasel aastal Euroopa meistriks tulnud Saare tehnika sarnaselt eilsele vastu ja noormees pidi sõidu pooleli jätma. Filatov suutis sõidu lõpetada kui oli lõpuks 17. Sõidu võitis ameeriklane Thomas Brown meeskonnakaaslase Chad Wieneni ja hollandlase Joe Maesseni ees (kõik Yamaha).

Teises sõidus olid rajal eestlastest Filatov ja Priit Järvloo, kes tegi esireast startinuna väga hea stardi olles avaringi järel neljandal kohal, kuid sõidu edenes tuli tal mõned kohad ära anda ja finišis oli ta 8. Filatovi sõit oli sarnane esimesele ja ka sellest sõidust tuli 17. koht. Ameeriklased võtsid ka sellest võidukihutamisest kaksikvõidu, kui esimesena kihutas ruudulise lipu alt läbi Joel Hetrick (Honda) ja teine oli Brown, kolmandana lõpetas hollandlane Mike Van Grinsven (CRQF).

Viimases quadide sõidus sai esireast startinud Järvloo taas väga hea stardi ning oli avaringi järel esikuuikus, kuid seejärel kaotas ta kõvasti positsioone ning langes teise kümne keskele. Teisest reast varutsiklil startinud võistelnud Saar hakkas jõudsalt ette poole rühkima, kuid sõidu keskel sõitis ta kokku Wieniniga ja eestlasel kulus tsikli käivitamisega palju aega. Sõidu lõpus tõusis noormees taas ette poole, kuid ka selles sõidus lõpetas tal tsikkel töölepingu ja sõit jäi katki. Järvloo sõit sujus sõidu teises pooles seevastu paremini ja ta oli lõpuks 12. Hetrick tõi USA-le ka sellest sõidust esikoha, kus talle järgnesid Van Grinsven ja Wienen, kelle tulemus aga peale sõitu tühistati ja nii kerkis kolmandaks britt Harry Walker (Yamaha).

Ülekaaluka võidu võtsid ameeriklased, kes kogusid 7 punkti, teised oli hollandlased (28 p) ja poodiumi madalaimale tõusid stabiilseid kohti saanud iirlased (40 p). Eestile kuulus 83 punktiga 11. koht.

Aruküla enduro üldvõitja Gints Filipsons: „Kolmeaastase pingutamise järel olen üldarvestuses esimene!“

Gints Filipsons. Foto: Helen Urbanik

Täna lõppenud Aruküla enduro võitis kahe päeva kokkuvõttes lätlane Gints Filipsons, kellele see oli esimene üldarvestuse esikoht peale kolm aastat kestnud proovimist.

„Eilne päev läks väga hästi, eriti arvestades, et tavaliselt ei ole mul esimene päev hea, kuna mul ei õnnestu end nii kiiresti leida,“ rääkis ka E-1 klassis esikoha saanud Filipsons (KTM, CEC. IS. Racing). „Eile tuli võit väga napilt, vist 0,1 sekundiga. Kukkusin eile kaks korda, aga täna sõitsin puhtalt. Rada meeldis mulle väga ja ma olen selle võidu üle tõesti väga õnnelik. Ka karistusest, mis paljud sõitjad valesti sõitmise eest said, õnnestus mul pääseda – nägin seda kohtunikku, kes filmis ja sõitsin lihtsalt õigesti lintide vahelt.“

Arukülas sõidetud enduro oli tänavuste Eesti meistrivõistluste finaaletapp, kuid samal võistlusel sai punkte ka Balti, Läti ja Leedu meistrivõistluste arvestuses. Algselt välja kuulutatud kolmest kiiruskatsest üks, ekstreemkatse tuli korraldajatel viimasel hetkel kavast välja jätta, kuna katse territoorium oli pidevas igapäevases kasutuses ning selle rajamiseks oleks jäänud vaid päev, kuid sellest ajaliselt ei piisanud. Kuid ka krossikatse võistluskeskuse kõrval koristatud põllul ning endurokatse Aruküla krossiraja naabruses, mis oli eriti märg ja libe, pakkusid parajat pusimist, nagu ka 40 km pikkune ülesõit Aruküla vahel ja ümberkaudsetel teedel.

Elary Talu. Foto: Helen Urbanik

Laupäeva hommikul tervitas peale öökülma esimesele ringile minejaid rajal kerge lumi, kuid üldiselt oli ilm kõigile soodne, kuna sadas hooti vaid pisut ja eriti laupäeval paistis pigem päike.

Laupäeval osutasid Filipsonsile tõsist vastupanu E-2 klassi liider Arunas Gelažninkas (KTM, Leedu) ja E-3 klassi võitja Elary Talu (KTM, Sõmerpalu MK). Vahed esikolmikus olid peale 9 kiiruskatset vaid 0,1 sekundit: Filipsons võitis ajaga 37.54,3 minutit, teine oli Gelažninkas 37.55,5 ja kolmas Talu 37.56,4. Päeva esimeses pooles püsis konkurentsis ka peale pooleaastast pausi taas enduro kaasa teinud Toomas Triisa (Husqvarna, RedMoto Racing), kes ühel katsel oli kiirem ka oma konkurendist E-3 klassis, Elary Talust, kuid päeva teises pooles andis tempos järele. „Juba teisel endurokatsel tundsin, kuidas käed hakkasid krampi minema,“ rääkis Triisa, kelle viimane enduro oli hooaja avavõistlus. Tallinn GP.

Priit Biene (Yamaha, RedMoto Racing) naasis nädala alguses viimaselt MM-etapilt Prantsusmaal ning kurtis esimesel päeval juba Prantsusmaal vaevanud väsimuse üle. Klassis E-2 võttis ta laupäeval kolmanda koha Gelažninkase ja Andris Grinfeldsi (Läti) järel, olles võitjast ligi minuti aeglasem. Pühapäeval leidis Biene aga hoopis uue tempo ning napsas oma klassi esikoha ja selle päeva üldarvestuse teise koha Filipsonsi järel ning Talu ees.

Priit Biene. Foto: Helen Urbanik

Kahe päeva kokkuvõttes oli kiireim niisiis Filipsons (01:06.40,7), teine Talu (01:07.02,4) ja kolmas Biene (01:07.56,8). Filipsons võitis E-1 klassis ka Eesti meistritiitli. Klassis E-2 on 2019. hooaja Eesti meister Priit Biene, E-3 Elary Talu, E-40+ klassis Arukülas teise kohaga leppima pidanud Rene Jerbach (Husqvarna/Beta, RedMoto Racing) ning E-Junior klassis Kristian Aatsinki (Husqvarna, Soome).

Arukülas selgitati Eesti meistrid ka meeskondlikus arvestuses ning järjestus oli RedMoto 1 meeskond (Priit Biene, Toomas Triisa, Rene Jerbach, Samuli Puhakainen); CEC. IS. Racing (Filipsons, Andris Grinfelds, Janis Rasmanis, Kaspars Bondars) ja RedMoto 2 võistkond (Hanna Anton, Ain-Gustav Bartels, Tino Nuuttinen, Andres Kukk).

Klasside võitjad Aruküla endurol lisaks eelnimetatutele: E-40+ Einars Vinters (KTM, Läti); E-B Jarkko Tyni (TM, Soome); E-Junior Samuli Puhakainen (TM, RedMoto Racing); Šarunas Kirlys (KTM, Leedu); V-50+ Janne Tammi (KTM, Soome); E-Rookie Rando Välimets (Husqvarna, RedMoto Racing); E-Women Hanna Anton (Husqvarna, RedMoto Racing); V-60+ Ricardas Duonelacicius (KTM, Leedu); Kärnataja 4T Rain Lipson (KTM, RedMoto Racing); Kärnataja 2T Aho Aunapuu (Beta, Pärnu SLIK).

Võistluse täpsemad tulemused:
https://enduro.ee/results/index.php?class=34&lang=est

Eesti meistri- ja karikavõistluste punktiarvestus: https://enduro.ee/results/standings.php?class=0&lang=est

Eesti noortekoondis sai Euroopa Rahvuste krossi kvalifikatsioonis 13. koha

(vasakult) meeskonna juht Raido Kiisk, Jörgen-Matthias Talviku, Martin Michelis, Hugo Nork ja Tristan Loob.

Käesoleval nädalavahetusel peetakse Euroopas kaks noorte meeskondlikku mõõduvõtmist, millest üks on Poolas toimuv Euroopa Rahvuste kross ja Belgias sõidetav kuulus Coupe de l’Avenir.

Algselt pidi Euroopa Rahvuste kross toimuma Inglismaal ja Coupe de l’Aveniri võistlusest erineval ajal, kuid kuna britid loobusid, siis tulid poolakad appi ja võtsid Euroopa rahvuste krossi organiseerimise enda peale. Kahjuks toimub võistlus aga täpselt samal ajal, kui Coupe de l’Avenir Motocross, kus eestlased juba pikki aastaid edukalt käinud. Kuna mõlemad võistlused on meie noorsportlastele väga olulised, sõitsid Eestist välja kaks meeskonda.

Gdanskis toimuvale Euroopa Rahvuste krossile läksid Eestit esindama 85cc klassis Hugo Nork ja Tristan Loob, 125 2T arvestuses Martin Michelis ja 250 4T klassis Jörgen-Matthias Talviku.
125 ja 250 ühissõidus said Talviku 4. ja Michelis 27. (enda klassis 12.) koha, Nork oli 85stes 31. ja Loob 37. Kui nõrgim tulemus maha arvatud, sai Eesti 13. koha, päeva esikolmik oli Itaalia, Taani ja Hispaania.

Võistluse ametlik leht www.mxoen2019.pl. Live tulemused: https://live.motoresults.pl/

Coupe de l’Aveniri meeskonnas osalevad 65cc klassis Jan-Marten Paju, Enriko Peilman ja Sander Pihlakas; masinaklassis 85cc sõidavad eestlastest Romeo Pikand, Mark Peterson ja Richard Paat ning Openis Romeo Karu, Meico Vettik ja Hans Priidel.
Open klassi kvalifikatsioonis olid Priidel 8., Vettik 11. ja Karu 28. Paat ületas 85cc klassis lõpujoone 13., Pikand 21. ja Peterson 36. kohal. Kõige väiksemate 65cc klassi sõidus olid Paju 24., Peilman 34. ja Pihlakas 36.

Võistluse ametlikud tulemused: https://speedhive.mylaps.com/Events/1735704

Külgkorvikoondis Rahvuste krossi kvalifikatsioonis neljas

(vasakult) Kert Varik, Karl-Albert Kasesalu, Gert Gordejev ja Keit Kivaste. Foto: Aare Noormaa

2019 aasta Rahvuste kross külgkorvidele ja quadidele toimub tänavu sellel nädalavahetusel Saksamaal, Schwedt’i krossirajal, kuhu Eesti läks välja koondistega mõlemas distsipliinis. Laupäevastes kvalifikatsioonides läks paremini korvimeestel, kes said neljanda koha, tehnikamuresid kogenud quadisõitjad olid 8.

Kolme-aastase vaheaja järel on eestlased ka külgkorvide stardis ning tänavusse koondisse kuuluvad selle aasta MM-i kuues meeskond Kert Varik/Lauris Daiders, selle aasta Eesti meistrivõistluste hõbedamehed Markus Normak/Karl-Albert Kasesalu ja pronksid Gert Gordejev/Keit Kivaste.
A grupis osalenud Varik/Daiders lõpetasid oma sõidu 5. kohal, järgmises sõidus kihutasid Normak/Kasesalu vapralt ja tulemuseks 4. koht. Gordejev/Kivaste lõid aga kaasmaalaste tulemused üle saades enda sõidus kolmanda koha. Kvalifikatsiooni võitsid belglased hollandlaste, prantslaste ja eestlaste ees.

Quad Team Estonia ridades esindavad Eestit seekord viimase kolme aasta Quadide Euroopa meister ja selle aasta Eesti meister Kevin Saar ning tänavused Eesti hõbe ja pronks Martin Filatov ja Priit Järvloo.Esimesena sõitnud Saar pidi sõidu kolmandal kohal sõites tehnilise vea tõttu katkestama. B grupis osalenud Filatov sai kenasti lõpuni ja oli 9. ning viimases sõidus tõi Järvloo eestlaste kastanid tulest olles 4. ning tänu millele tõusis Eesti kvalifikatsioonis kaheksandaks. Quadide esikolmik oli USA, Holland ja Poola.

Täna sõidetakse Saksamaal juba finaalsõidud ning selguvad selle aasta parimad korvi- ja quadimaad.

Võistluse amtelik leht: www.motorsportclub-schwedt.de

Tulemused ja live ülekanne: www.fimsidecarcross.com või www.sqmxon.live.

Kümnekordne motokrossi maailmameistrer tuleb homme Eesti noori õpetama

Pühapäeval sõidetakse Holstre-Nõmme rajal kestussõiduvõistlus “Mulgi 100”, kuid homme käib samal rajal usin toimetamine, mille hulgas toimub ka avatud treening, kuhu võistluse korraldajad kutsusid õpetussõnu jagama kümnekordse maailmameistri belglase Stefan Evertsi.

Homme on Holstre-Nõmme krossirajal perepäev, mille raames toimub suur motolaat, kus kõik saavad oma kasutatud varustust ja tsikleid müüa. Lastele on avatud puhvet ja batuut ning väikestel on ka võimalus oma esimene sõit mootorrattaga teha. Lisaks on kohal KTM ja Husqvarna oma 2020 aasta tsiklitega, mida saab samuti proovida. Krossirajal toimub aga samal ajal treening, mida viivad läbi lisaks Evertsile ka Tanel ja Aigar Leok.

Pühapäeval sõidetakse aga samal rajal MULGI 100 kestussõit, mille eesmärk on 5 tunni jooksul läbida 100 ringi. Nende läbimiseks võib kasutada 1-3 sõitjat ja nii mitut mootorrattast, kui palju on sõitjaid. Sõita võivad kõik, kellel on soovi, ehk siis nii profid, EHKK, TOP200 kui ka MMM-i sõitjad. Võistluste vältel on lubatud puhata, remontida, süüa jne. Sõita tohib mootorratastega, mille kubatuur on alates 85cc ja edasi. Osaleda võivad ainult kaherattalised.
Kõige kiiremale kolmele meeskonnale 100 ringi läbijale auhinnad. Paremusjärjestus jaguneb järgmiselt:
KULDMEDAL – kõik kes läbivad 100 – ja rohkem ringi
HÕBEMEDAL – kõik kes läbivad 85 – 99 ringi
PRONKSMEDAL – kõik kes läbivad 70 – 84 ringi
Lisaks selgitatakse välja Eesti parim Offroad maakond.

Hommikupoolikul toimub aga neli sprinti masinaklassidele 50cc ja 65cc.

Pealtvaatajatele on üritus mõlemal päeval TASUTA!

Ajakava:

5. oktoober
11:00 Avatud rada
11:50 Iga grupp oma sektorisse
12:00 Trenn 1
12:30 Paus, grupi vahetus
13:45 Trenn 2
14:15 Paus, grupi vahetus
14:30 Trenn 3
15:00 Paus, grupi vahetus
15:15 Trenn 4
15:45 Paus, grupi vahetus
16:00 Trenn 5
16:30 Paus, grupi vahetus
16:45 Trenn 6
17:00 Avatud rada
18:15 Raja korrastamine

6. oktoober
7:30 – 9.30 Registreerimine ja numbrite jagamine
9:00 50cc prooviringid (2 ringi)
9:10 50cc start (8min +2 ringi)
9:25 65cc prooviringid (2 ringi)
9:35 65cc start (12min+2 ringi)
10:00 50cc start (8min+2 ringi)
10:15 65cc start (12min+2 ringi)
10:45 Autasustamine
11:20 Koosolek 100 ringi
12:00 100 ringi võidusõit 5h

17:30 Autasustamine

Registreerimine avatud EMF-kodulehel:
https://msport.ee/events/100-ringi/

Tabasalus selgusid Speedway Eesti meistrid

Nikita Zubarev (keskel). Foto: Margus Almers

29. septembril toimus Tabasalus, Ranna Speedway mototrekil Speedway Eesti Meistrivõistlused 500cc mootorratastele, millega lõpetati ka käesolev speedway hooaeg. Lisaks tublidele Eesti noortele sõitjatele olis kohal võistlejad Soomest, Lätist ning Venemaalt ning võistlustulle astus kokku 17 võistlejat.

Võistlusel osalesid Eesti noored speedway-sõitjad – Markus Maximus Lill, Oskar Kelt, Gert Heinvee ja Aadam Seermaa, Allan Angelstok kahjuks vigastuse tõttu võistelda ei saanud. Nimekaimateks välissõitjateks olid Jesse Mustonen Soomest, Artjoms Trofimovs ja Ernests Matjusonoks Lätist ning Nikita Zubarev Venemaalt.

Juba kuuendas eelsõidus kohtusid nimetatud neli favoriiti ja pingelisest heitlusest väljus võitjana Mustonen. Soomlane domineeris lisaks kõikides eelsõitudes, kogudes maksimumpunktid. Poolfinaalis kaotas ta oma esimese punkti Trofimovs’ile, kuid kindlustas sellegipoolest omale koha finaalis.
Nii nagu ennustatud, jõudsid samad neli võistlejat ka finaali. Kohe esimesel ringil läks Mustonen juhtima, kuid kahjuks kukkus ta teises kurvis ning kordusstarti ei pääsenud. Sellest tingituna tuli ta kokkuvõttes sportlasele kõige halvemale kohale ehk neljandaks.
Kordusstardis sai Trofimovs küll parema stardi, aga Zubarev ei jätnud midagi juhuse hooleks ning asus sõitu juhtima. Võitlus Eesti meistritiitlile käis Nikita ja Artjomsi vahel kuni viimaste meetriteni ning seekord tuli sealt meistrina välja Nikita Zubarev.
Parima eestlasena tuli kümnendale kohale Markus Maximus Lill Jõelähtme Tehnikaspordiklubist.

Eesti Meistrivõistlused 2019
1. Nikita Zubarev (Venemaa)
2. Artjoms Trofimovs (Läti)
3. Ernests Matjusonoks (Läti)

10. Markus Maximus Lill
12. Aadam Seermaa
14. Oskar Kelt
17. Gert Heinvee

MK Ranna Speedway tänab kõiki osalejaid, pealtvaatajaid ja toetajaid (Harku vald, Strantum, maroli.ee, JustAsk OÜ, Medserv Grupp, Kuldkotkas OÜ, EMF, #gsh457).

Võistluse tulemused:
https://msport.ee/wp-content/uploads/2019/10/EMV-29.09-OFFICIAL-RESULTS.pdf

Viidas lõpetas Nürburgringil peetud VLN ringrajasarja 7. etapil enda klassis teisel kohal

Tristan Viidas

Autosportlane Tristan Viidas lõpetas laupäeval Saksamaal Nürburgringil peetud VLN ringrajasarja 7. etapil Mercedes-AMG GT4 autoga SP10 klassis teisel kohal.

Vihmasajus toimunud ajasõidus, kus rohkete avariide ja kollaste lippude tõttu ei õnnestunud neil puhast ringi saada, jäi tulemuseks teine koht.

Sõitu alustas Tim Scheerbarth, kes tõstis märjal rajal auto kohe esimeseks. Pooleteise tunni möödudes alustas Viidas oma vahetust samuti esimeselt kohalt. Kuna suurem osa rajast oli kuivanud, otsustati eestlane saata rajale slikkidega. Paraku saabus Viidase esimese ringi lõpuks raja kohale suur vihmapilv, mis uputas taaskord terve 24-kilomeetrise raja üle. Meeskond polnud paraku aga rehvivahetuseks valmis, mistõttu saadeti Viidas slikkidega läbimärjal rajal uuele ringile. Viimaks boksis vihmarehvid alla saanud, oli Viidas langenud teiseks ning kaotas esimesele autole 40 sekundit, sest Sorg Rennsporti BMW M4 oli juba eelmisel ringil vihmarehvid alla pannud. Iga ringiga muutuvates oludes hoidis Viidas kindlalt teist kohta ning andis tund enne sõidu lõppu auto üle Tobias Müllerile. Rohkem vihma ei tulnud, mistõttu hakkas sakslane vahet liidritega kiiresti vähendama. Viimase ringiga püüdiski Müller esikohal olnud BMW kinni ning tõusis viimases sektoris lausa liidriks. Viimasest kurvist tuligi Müller liidrina välja, BMW tihedalt kannul. Kuna aga AMG jõudu oli hooaja esimeste sõitude edu tõttu kärbitud, suutis BMW kurvist paremini välja kiirendada ning tõusta AMGst sisuliselt fotofinišiga mööda – AMGd jäi liidrikohast lahutama vaid 0.019 sekundit ehk 19 tuhandikku.

„Senise hooaja üks raskeimaid sõite just tänu väga muutuvale ilmale. Kui 80% rajast oli kuiv ja päike säras, siis allesjäänud osal sadas paduvihma. Kuna rada on 24 kilomeetrit pikk ning lookleb mägede vahel, liikus vihmapilv samuti mööda rada edasi-tagasi,“ kommenteeris Viidas. „Pidi nii ennast kui ka meeskonda pidevalt rajaoludega kursis hoidma ning vältima vihmarehvide ülekuumenemist. Viimasel kolmel sõidul oleme kahjuks tänu ebaõnnestunud boksipeatustele olnud põhikonkurentidest tagapool, mistõttu oleme oma hooaja alguses teeninud edu maha mänginud. Ega viimasel kahel sõidul muud eesmärki ei saagi olla kui et konkurentidest ees olla ja mõlemad sõidud võita,“ lausus Viidas motiveeritult.

Viidase, Scheerbarthi ning Mülleri trio hooaja eelviimane sõit toimub 12. oktoobril taaskord Nürburgringil.

Anastassia Kovalenko jäi Misanos poodiumist ainult 0,1 sekundi kaugusele

Anastassia Kovalenko

Nädalavahetusel peeti Misano rajal Itaalia meistrivõistlused Yamaha R3 karikasarjas, kus Eesti motoringrajasõitja Anastassia Kovalenko teenis naiste arvestuses neljanda koha, jäädes konkurendile vaid 0,1 sekundit alla. Üldarvestuses meestega oli Kovalenko 21. kohal 40-st sõitjast.

“Muidugi oli eesmärk tulla naiste arvestuses esikolmikusse. Terve võistluse vältel sõitsime ühes suures grupis ning vahetasime positsioone. Finišisse jõudsime ratas rattas ning kahjuks jäin vaid 0,1 sekundiga alla kolmandale kohale. Ka teine koht oli vaid 0,8 sekundi kaugusel,” kommenteeris Kovalenko.

“Ka üldises meeste arvestuses 21. koht pole sugugi halb, arvestades, et stardis oli 40 sõitjat. Samas tean, et minu potentsiaal on olla top 15 seas. Üldiselt olen nädalavahetusega rahul, kuivõrd sain ratta seadistuse ning tunnetuse palju paremaks. Samuti oli terve nädalavahetuse jooksul väga palju kukkumisi ning avariisid, kuivõrd rada oli suhteliselt libe. Imekombel suutsin kukkumisi vältida,” lisas Kovalenko. “ Kindlasti tegi Itaalia MotoXracing tiim, väga head tööd ning mulle jagati mitmeid soovitusi, mida peaksin oma stiili juures muutma. Samuti olen tänulik oma peasponsor Alexelale, et see sain selle hooaja kaasa sõita väga heas tiimis.”

Siilak ja Pärtelpoeg tõid SuperMoto Euroopa meistrivõistlustelt pronksmedalid

(vasakul) Kristjan Siilak ja Aksel Pärtelpoeg

Läinud nädalavahetusel sõideti Tšehhis Vysoke Mytos SuperMoto S3 ja juunioride masinaklasside Euroopa meistrivõistluste viimane etapp, kus hooaja kokkuvõttes sõitsid end medalitele Kristjan Siilak ja Aksel Pärtelpoeg.

Eelnevalt võtsid meie mehed Euroopa parimatega mõõtu sellel aastal kaks korda Bulgaarias ja ka Tabasalus peetud EM-etappidel. Sarja seis enne finaaletappi oli positiivne mõlema jaoks, kui Siilak hoidis tiitlivõistlustel teist ja Pärtelpoeg kolmandat kohta.

S3 klassis võistleval Kristjan Siilakul (Husqvarna) esimene start õnnestus ja eestlane asus kolmandale kohale, kuid kohe esimesel ringil bulgaarlane Viktor Neychev (KTM) kukkus ja Siilak tõusis teisele kohale. Neychev tegi seejärel meeletut tempot ja enne sõidu lõppu suutis lka eestlasest mööduda ning lõpetas tšehh Denis Fligri (Honda) järel teisena.
Kuna punktivahe oli Siilakul ja Neychevil väga tasavägine, siis ainult Fligri võidu korral saavutanuks Siilak ühe punktiga hõbemedali. Kahjuks seekord õnn eestlast ei soosinud, kui head tempot teinud Fligr kukkus ja Neychev võitis sõidu tšehhi ja Siilaku ees.
Tänu teise sõidu võidule võitis ka finaaletapi Neychev, kes kogus Fligriga võrdselt 47 punkti, Siilak oli 40-ga kolmas. Euroopa meistrivõistlustel võidutses aga Fligr (160 p) Neychevi (147 p) ja Siilaku (145 p) ees.

SM Junior klassis osalenud Aksel Pärtelpoeg (Husqvarna) näitas väga head kiirust sõites kvalifikatsioonis valitseva Euroopa meistri tšehh Jan Ulmaniga (TM) peaaegu ühte aega. Esimeses sõidus kihutas Pärtelpoeg kenasti Ulmanil tuules, kuid liidriks tõusta ei suutnud ning pidi tšehhi järel ja venelase Ivan Mosini (TM) ees teise kohaga leppima. Teises sõidus avaldas Pärtelpoeg Ulmanile kõvasti rohkem survet ja püüdis ka raja krossiosal paar korda mööduda, kuid
tšehh ei eksinud ja suutis ka seekord võidu võtta, aga seda ainult 0,9 sekundilise eduga Pärtelpoja ees. Mosin oli taas kolmas.
Päeva esikolmik oli seega Ulman (50 p), Pärtelpoeg (44 p) ja Mosin (40 p). Euroopa meistrivõistlused võitis kõik etapid ja sõidud võitnud Ulman (200 p) Mosini (164 p) ja Pärtelpoja (157 p) ees. Kusjuures eelmise hooaja esikolmik oli täpselt sama, mis tänavu. Pärtelpoja jaoks oli see ühtlasi viimane aasta juunior klassis sõita ning järgmisel aasta võtab ta Siilakult teatepulga üle ja kihutab S3 klassis.

Soomer sai Magny-Cours’is üheteistkümnenda koha

Hannes Soomer (MPM WILSport Racedays) oli täna Prantsusmaal Magny-Cours’is toimuval Supersport klassi üheteistkümnendal MM-etapil peale paarikuist võistluspausi üheteistkümnes.

„Esimest korda elus jäi parem tulemus täna minu füüsiliste võimete taha,“ ütles Soomer peale võistlussõitu. „Ümberistumised sellel rajal olid rattal kõik sellised, kus tuli suruda vasakule jalarauale ja sõidu lõpus tundsin, et selles jalas lihtsalt jõudu ei ole.“ Samas tõdes ta, et kuu aja eest Portimaos testil saadud vigastusest taastumisel ei oskaks ta midagi teisiti teha ning et ajaliselt ei jõudnud hüppeliigest lihtsalt piisavasse konditsiooni saada.

Tänane võistlussõit, kus oli stardis tavalisest pisut enam, 24 osalejat, peatati peale avakurvi toimunud suurt kukkumist punase lipuga. Esimene start oli Soomeril, kes läks peale kvalifikatsiooni rajale 16. kohalt, enda sõnul parem ja ta võitis paar kohta. Teine start ei läinud sugugi hästi, enda arvates tegi ta koguni valestardi nagu näiliselt veel mitu võistlejat, ega saanud peale seda kohe hästi liikuma.

Esimese ringi lõpus oli Soomer 13. kohal ja suutis enda sõnul esimesed üheksa ringi üsna hästi liidrite tempot hoida, olles vaid 5 sekundit aeglasem. Viimasel kolmel ringil aga andis vigastus tunda ja finišis jäi 11ndana lõpetanud Soomeril vahe võitja Lucas Mahiasega (Kawasaki Pucetti Racing) 8,678 sekundit.

Oma kiirusega on Soomer rahul, ta kiireim ring oli võistlussõidus näiteks parem kui Jules Cluzelil. Ka mootorratta areng läheb tema sõnul õiges suunas ning Pirelli uured rehvid sobivad talle samuti hästi. Täna 5 MM-punkti teeninud Soomer on hooaja kokkuvõttes 33 punktiga 14. kohal, sarja liider on Randy Krummenacher (193 p, Šveits), kes täna katkestas.

Järgmine, 12. MM-etapp toimub 13. oktoobril Argentinas, ja selleks ajaks loodab Soomer paremini taastuda.

Priit Biene lõpetas enduro MM-sarja 12. kohal

Sel nädalavahetusel toimus Prantsusmaal enduro MM-i viimane etapp, kus ainsa eestlasena sarjas kaasa tegev Priit Biene (Yamaha, Johansson MPE RedMoto Racing) lõpetas hooaja oma klassis 12. kohal.

„Läksin Prantsusmaale kahetiste tunnetega,“ võttis Biene Ambert’is toimunud võistluse kogemuse kokku. „Ühest küljest olin indu täis, aga keha tundis, et väsimus on sees. Viimane MM-etapp oli mulle juba viies nädalalõpp järjest võistelda ja kõik need on olnud rasked sõidud.“

Reedesel proloogil oli tunne Bienel enda sõnul hea ja ta sõitis oma klassis Junior 2 välja 11. ja üldarvestuses 16. aja. Laupäevane päev algas aga paari kukkumisega ja ta sai kohe aru, et seekordne rada on tõesti väga raske ja keha väsinud. Ülesõit oli väga pikk ja eriti kurnav, seal oli sees kaks tõusu, kust ei saanud ilma abita keegi üles. „Pühapäeval võeti pärast teist ringi üks tõus trassist välja ja lõpus veel teinegi tõus,“ rääkis Biene. „Sõitsime ülesõitu sama rada mööda, mida karikaarvestuse klassi osalejad ja naised.“

Oma sõiduga ei jäänud Biene seekord rahule, kuid katkestamisele ei mõelnud ta kordagi ja tulemusel polnud samuti viga – ta oli oma klassis esimesel päeval 14. ja teisel päeval 12.

Hooaja kokkuvõttes sai Biene Junior 2 klassis 12. ja Junioride üldarvestuses 30. koha.

Priit Biene tänab kõiki abilisi, pere, tüdruksõpra, kogu Johansson MPE endurotiimi ja tema erilised tänusõnad kuuluvad tiimi juhile Joakim Johanssonile.

Külgvankripaar Pärm – Lipstok Saksa meistrivõistluste etapil poodiumil

Eero Pärm / Lauri Lipstok

Külgvankripaar Eero Pärm / Lauri Lipstok osalevad sel nädalavahetusel Saksa motoringraja meistrivõistluste IDM viimasel etapil Hockenheim Ringil ja tulid eilses esimeses võistlussõidus kolmandaks.

Võistlusel on kohal pisut alla 30 korvitiimi, kelle seas paljud oma ala maailma tipud.

Reedeses, vihmaga sõidetud vabatreeningus näitasid Eero Pärm / Lauri Lipstok (Pärm Racing Team) oma klassis viiendat aega, kusjuures Hockenheimi rajal sõitsid nad esmakordselt. Ajatreeningutes kuival rajal oldi seitsmendad.

Sõiduks vahetas meeskond alla uue rehvijooksu, parandas ringiaega 3 sekundit ning lõpetas 600-kuubikuliste külgvankrite arvestuses suurepärase tulemusega – poodiumikoht Tim Reevesi / Mark Wilkesi (Team Berlin Express, Suurbritannia) ja Pekka Päivärintä / Jussi Veräväineni (44Racing, Soome) järel.

Pühapäeval kell 18:30 toimub teine võidusõit, mida saab TV-vahendusel jälgida lehel http://idm.de/live-tv-stream/ ja live tulemused http://idm.de/live-timing/

Eestlased saavutasid Rahvust krossil neljanda koha!

Harri Kullas (24). Foto: Rauno Kais

Täna sõideti Hollandis kuulsal Asseni ringrajale ehitatud krossirajal 73. Rahvuste motokrossi finaalid. Eestlased võitlesid ekstreemsetes tingimustes peetud maailma suurima motokrossiüritusel taas tugevasti ning said väga kõrge neljanda koha.

Tervet päeva ilmestas juba öösel alanud vihmasadu, mis tegi liivaraja väga raskeks, kus lisaks sõitjate oskusele mängis suurt rolli ka tehnika vastupidamine.

Esimesena asusid eestlastest võistlustulle Rahvuste krossil juba 19ndat korda osalev Tanel Leok (Husqvarna) ja Priit Rätsep (Honda). Leok oli esimestel ringidel kolmanda kümne alguses, kuid seejärel kulges sõit aina üles mäge ning lõpujoone ületas ta 12. kohal. Rätsep alustas sõitu 30. kohal ja ka tema sõit kulges positiivselt ning tema oli lõpuks 21.Sõidu võitis tänavune MXGP klassi maailmameister sloveen Tim Gajser (Honda) hollandlase Jeffrey Herlingsi ja selle aasta MX2 klassi ilmameistri hispaanlase Jorge Prado (mõlemad KTM) ees. Eestile kuulus avasõidu järel 8. koht.

Teises sõidus tegi Harri Kullas (Husqvarna) super stardi võites ka hole shot eriauhinna. Eestlase hea hoog jätkus ka edasipidi ning hoolimata, et mõned kohad tuli ära anda, oli ta lõpuks neljas. Teist sõitu järjest startinud Rätsep võitles taas vapralt ja oli lõpuks 25. Sõidu esikolmiku moodustasid hollandlane Glenn Coldenhoff (KTM), lätlane Pauls Jonass (Husqvarna) ja inglane Shaun Simpson (KTM). Eesti tõusis selle sõiduga neljandaks.

Võistluse viimases sõidus oli Kullas teise kümne keskel ja Leok kolmanda kümne alguses, kuid ka selles sõidus võitlesid eestlased vapralt ning Kullas ületas lõpujoone 12. ja Leok 14. kohal. Sõidu esimene oli taas Coldenhoff Gajseri ja Jonassi ees.

Kui nõrgim tulemus maha arvatud võitis Rahvuste krossi Holland 18 punktiga, teised olid belglased (47 p) ja kolmandad inglased (58 p), Eesti sai 64 punktiga 4. koha, mis on koondisele kolmandaks korraks sellel kohal lõpetada. Individuaalses arvestuses oli Leok MXGP klassis 9., Rätsep MX2s 10. ja Kullas Openis 4.

2020 aasta Rahvuste kross sõidetakse kuulsal Erneé rajal, kus Eesti saavutas oma eelmise neljanda koha.

Eestlased taas kindlalt Rahvust krossi finaalis

(vasakult) Tanel Leok, Priit Rätsep, Lauri Roosiorg ja Harri Kullas. Foto: Rauno Kais

Täna algas Hollandis kuulsal Asseni ringrajale ehitatud krossirajal 73. Rahvuste motokross. Eestlased sõitsid maailma suurima motokrossiürituse kvalifikatsioonides head sõidud ning kindlustasid kohad homsestesse finaalidesse.

Esimesena asus eestlastest stardijoonele Rahvuste krossil juba 19ndat korda osalev Tanel Leok (Husqvarna), kes sai korraliku stardi ja oli kohe esikümne piirimail ning ta heitles enamus sõidust 12-13 koha peal. Sõidu viimases osas möödus eestlane lätlasest Toms Macuksist (KTM) ja oli 12. Sõidu võitis šveitslane Jeremy Seewer (Yamaha) tänavuse maailmameistri sloveen Tim Gajseri ja belglase Jeremy Van Horebeeki (mõlemad Honda) ees.

Järgmises sõidus startis Priit Rätsep (Honda), kes sai tagasihoidliku stardi ning avaringil toimunud kukkumise tõttu langes ta eelviimasele 32. kohale. Sõidu edenedes parandas eestlane aga aina oma kohti ja oli lõpuks 19. Sõidu esikolmiku moodustasid Justin Cooper (Yamaha, USA), Calvin Vlaanderen (Holland) ja Kyle Webster (Honda, Austraalia).

Viimases sõidus tegi Harri Kullas (Honda) väga hea stardi ja oli stardikurvis esikolmikus ning edasi sõitis ta pikalt neljandal kohal, kuid mõned ringid enne lõppu möödust temast britt Shaun Simpson (KTM) ja Kullas lõpetas viiendana. Esimeseks kihutas end selles sõidus lätlane Pauls Jonass (Husqvarna), kes edestas napilt belglast Kevin Strijbosi (Yamaha), kolmandana ületas lõpujoone hollandlane Glenn Coldenhoff (KTM).

Kui nõrgim tulemus maha arvatud võitis kvalifikatsiooni Belgia (5 punkti), teised olid samade punktidega hollandlased ning kolmandad ameeriklased (6 p). Eestile kuulus 17 punktiga 13. koht, kusjuures kohad 5 kuni 13 mahtusid ainult 3 punkti sisse.

Pühapäeval sõidetakse kolm finaalsõitu, kus kõikides osaleb igast riigist kaks sõitjat. Esimesena lähevad meie sõitjatest rajale Leok ja Rätsep ning seda kohaliku aja järgi kell 13:10 (Eestis 14:10).

Tulemustel saab silma peal hoida veebilehel www.mxgp.com.

Speedway hooaeg lõpeb suure mürinaga

Käesoleva nädala lõpul, 29. septembril, lõpetatakse Eesti Speedway hooaeg individuaalsete Eesti Meistrivõistlustega 500cc tsiklitele Ranna Speedway’l Tabasalus.

Võistlusele on registreerunud 20 võistlejat Eestist, Soomest, Lätist ja Venemaalt. Nii suure osalejate arvuga 500cc speedway mootorrataste võistlust pole veel Eestis nähtud-tehtud!
Lisaks Eesti oma poistele (Markus Maximus Lill, Allan Angelstok, Gert Heinvee, Oskar Kelt, Aadam Seermaa), osalevad hooaja viimasel võistlusel mitmed speedway ringkonnas tuntud noored ja edukad sõitjad:
– Artjoms Trofimovs (Läti) – 2019.a. Speedway Euroopa U21 MV 15.koht
– Daniils Kolodinskis (Läti) – 2019.a. Speedway Euroopa U21 MV 10.koht
– Jesse Mustonen – (Soome) – 2019.a. Speedway Soome MV 2.koht, 2019.a. Balti Speedway Liiga meister individuaal arvestuses,
– Nikita Zubarev (Venemaa) – Balti Speedway Liiga 2. koht individuaal arvestuses
– Antti Vuolas (Soome) – 2019.a. Soome Speedway U21 Meister.

Võistluse avamine on pühapäeval 29.septembril kell 13:00.

Mikk Maateni võistluse rikkus uskumatu tehniline äpardus

Mikk Maaten

Eesti autoringrajasõijta Mikk Maateni võimalused tulla teist aastat järjest Balti kestvussõidu meistriks luhtusid juba sarja viimase etapi stardis. Vägeva sõiduga tagas Miku tiim Flash Racing endale siiski lõpuks absoluutarvestuse teise koha.

Mikk Maateni ja tema tiimikaaslaste võimalused nullis viimasel etapil Pärnus Auto24ringil täiesti uskumatuna tunduv tehniline viperus. Juba stardi eel lülitusid Flash Racingu #69 Lamborghini Huracánil välja veojõukontroll ja ABS. Kiire ülevaatusega vea põhjust ei leitud ja Mikk oli sunnitud startima tõrkuval autol. See osutus aga sisuliselt juhitamatuks ja ette tuli võtta pikem boksipeatus. Seal selgus lõpuks vea põhjus – ilmselt oli keegi mehaanikutest auto ettevalmistamisel kogemata puutunud elektroonikasüsteemide tumblerit ja need välja lülitanud. Vea kõrvaldamine käis kiirelt, kuid konkurendid olid saavutanud juba 13 ringi edu. Seda omal jõul kuuetunnise sõiduga tagasi teha oli võimatu, ent Flash Racing alustas siiski meeletut tagaajamist. Vahelduvates ilmaoludes kahandati kuuenda sõidutunni alguseks mahajäämus kuuele ringile, esialgselt 26. kohalt oli #69 Lamborghini tõusnud kuuendaks. Viimast vahetust sõitnud Vilnis Batraks möödus rajal veel ühest konkurendist ja nagu hiljem selgus, kergitas see möödasõit tiimi Balti meistrivõistluste lõppkokkuvõttes kolmandalt kohalt teiseks.

Mikk Maaten: „Kurb muidugi, et nii läks. Tiitlini poleks meid aidanud isegi esikoht Pärnus, aga veel rohkem on kahju sellest, et terve hooaja jooksul ühtegi võitu ei õnnestunud saavutada. Kõrvaltvaataja võib küll arvata, et mis see ilma veojõukontrolli ja ABS-ita sõitmine siis ära on. Veojõukontollita võiks isegi hakkama saada, aga ilma ABS-ita pole see võimalik. Auto on elektroonika baasil üles ehitatud ja ilma ABS-ita puudub igasugune tasakaal. Aga kuna algus läks viltu, sai vähemalt pärast väga kiiresti sõita. Rada oli küll autosid täis ja tegelikult sain ma kolme roolis oldud tunni jooksul teha üheainsa sellise ringi, kui keegi ette ei jäänud – vahetult pärast turvaauto rajalt lahkumist. Siis tuli ringiaeg 1.14,692, aga selles autos on varu veel palju. Tahan tänada kõiki, kes mind sel hooajal aitasid. Tulemused polnud minust mitteolenevatel põhjustel kahjuks sellised nagu loodetud, aga senistest palju kiirema autoga võistlemine arendas mind kui sõitjat märgatavalt ja lubab ka järgmisele aastale lootusrikkalt vastu minna.“

Pärnu võistluse tulemused: https://speedhive.mylaps.com/Sessions/5607204

Pages