Uudisteagregaator

Ajaviiteks... • Re: Rumalad või segased küsimused jms

Biker.ee -

Kas lapse aku-elektrikrossikas oleks mõistlik (ja ohutu) jätta talveks välistemperatuuride käes laadija külge mitmeks kuuks või pigem mitte?
On kenasti kuuris katuse all - eelmine aasta oli mõned nädalad üle -20, siis hoidsin ikka laadijat vahepeal küljes. Nüüd lugenud erinevast kohast hoiatusi, et oht niimoodi putka maha põletada (küll elektriauto kohta). Ratas hiinakas ja sisaldab 3 akut (sealed lead-acid battery e. nö "upsi akud"), mida lahti ühendada ja tuppa viia on liigne keberniit. Laadijale olen suurest plekktahvlist ja telliskivisdest aluse tekitanud, et võimalikul hiina laadija süttimisel oleks lõke vähemalt piiratud alal. On see üldse reaalne oht või mõtlen üle?Pliiakud võid rahulikult nutilaadija taha jätta.

Statistika: Postitatud Postitas mx77 — Eile, 09:58

Ajaviiteks... • Re: Rumalad või segased küsimused jms

Biker.ee -

Sai soetatud alles üks Bosch C-30 laadija ning selle kasutusjuhendis on nii kirjas:
"Winter/AGM mode - For maintaining and extending battery life during seasonal vehicle downtimes and for charging AGM batteries."

Statistika: Postitatud Postitas hmm — Eile, 09:49

Ajaviiteks... • Re: Rumalad või segased küsimused jms

Biker.ee -

Laadimise jaoks on olemas automaat laadijad, millel ka hooldusrežiim - lumehelbe märgiga. See peaks laadima väiksema vooluga ning ka olema ohutu külge jätta. Nii palju kui ma erinevaid laadijaid olen näinud, tähendab lumehelbe märk talvist režiimi, ehk akut laetakse kõrgema pingeni.

Statistika: Postitatud Postitas joel — Eile, 09:29

Mootorrattad ja projektipäevikud • Re: 2024 KTM 500 EXC-F (Adventure-R/Rally)

Biker.ee -

Kaitsmed:
Kerget ratast ju mingi puuriga raskeks ehitama ei hakka ja lisakola tuleb sinna juurde nagunii, aga mõned kaitsvad pudinad tundusid mulle siiski vajalikud.
Lenksule läksid juurde rauaga Barkbuster VPSid, vahva lisa on seal regullitava kõrgusega tuulesuunaja (külmemaga tõstad plasti kõrgemasse asendisse ja palavas võid üldse ära võtta). Reaalsuses jääb ta vast ühte asendisse paika.
Gripid said vahetatud Koso soojendusega gripide vastu. Huskyl olid ka, toimisid hästi ja on piisavalt kuumad (5 eri astet kokku)
Lisaboonuseks on see, et juhtnupp on peenike ja ei tekita lenksule mingit suurt kobakat lisaks. Louisist saab, liiguvad 50€ kandis.
Põhja alla läks AXP Xtrem 8mm plastik mis kaitseb ka veepumpa.
Kuna kollektor on paremal täitsa lahtisena kohe jala ees siis sinna sai valitud UK-st Procarbon-i pikk kate/kaitse, vast ei põleta pükse nüüd vastu leegikat ära.
Radikatele läksid NiceCNC kaitsmed.
Eks paistab kas midagi on veel juurde vaja.
701 kogemus näitab, et ilmselt ei ole.
Torni paigaldus on ka alanud, sellest lähemalt ilmselt uuel korral.
Hetkel on ratas siis sellises komplektsuses.

Statistika: Postitatud Postitas Kox — 15 Dets 2024, 12:41

Mootorrattad ja projektipäevikud • AJP PR7 2023

Biker.ee -

Kuna AJP PR7 on suhteliselt haruldane, siis mõtlesin, et jagan kogemust ja mõtteid.

Enne ratta ostu ammutasin päris palju infot ning tegin sellest ka eraldi teema - Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)

Ratas sai ostetud kasutatuna, esimene omanik oli seda kasutanud aasta ja ca 6000 km. Selle aja jooksul jõudis ta heaperemehelikult vahetada kolm korda õli ning täiustas ratast - lisas Enduristan küljekotid (koos kinnitusega), asendas peeglid, sidurisilindri ja teisi pisividinaid.

AJP-d on juba päris pikalt toodetud (al 2017), kuid tundub olulisem muudatus tuli 2020-2021. Järkjärgult on seda ratast täiustatud pidevalt, väidetavalt läheb väiketegijale korda sõitjate tagasiside. AJP toodetakse Portugalis (alustasid ligi 30.a tagasi krossikate tegemisest), kokku on pandud enam-vähem tuntud juppidest (Sachs amordid, Brembo pidurid), mootor vanem Husky/SWM toodang. Puuduvad mistahes sõiduabid, sh ABS. Tõeliselt arhailine pill, kui välja arvata 10" rudged tahvelarvuti, millele on tootja oma äpi teinud.

Kui seda ratast lähemalt vaadata, siis pole kahtlust, et selle ratta on teinud insenerid. Ei mingit peenutsemist nipsasjade kallal. Süütevõti on sarnane nagu postkastil, kaugtulede lüliti on prosta ja kiilub kinni. Tuled on loomulikult halogeenid, väga palju nendega ei näe sõita ning osaliselt valgustavad ka rallytorni sisu. Sõidaks nagu teeküünaldega. Võimalik, et moodsad ledid/lasertuled on mu ära rikkunud.

Kui sadulasse istuda ja sõitma hakata, siis muutub pilt oliselt paremaks. Sadul on suhteliselt kõrgel ja mugav, ergonoomika minu jaoks kohe sobiv. YT videotest teadsin juba ette, et jalatoed on pikemate kasutajate jaoks veidi liiga kõrgel, kuid mind see esialgu ei häirinud.

Esialgu olen sõitnud selle rattaga kõigest ca tunni, veidi kodukandi põlluteedel, veidi pimedat asfaldit ning osa Männiku ringist, liberaja parklast kuni aiaäärse laskumiseni ja tagasi. Väga vähe, aga piisavalt palju, et aru saada, et see ratas meeldib mulle.

Mootor veab kohe alguses mõnusalt ning powerslide ei nõua erilist pingutust, samuti on mõnusad aeglased singletrackid kus on hea töristada (oma 2T puhul peaks seal juba siduri ja pöördega mängima). Sellele rattale saab veel tellida Doma väljalaske ja ECU tuuningu, mis peaks annab 12hp lisaks, kuid esialgu ma seda tahta veel ei oska. Jõudu võib alati rohkem olla, kuid kindlasti ei tahaks lärmakamat mootorratast. Ühe Akropoviciga olen juba hädas.

Märjal metsateel lehtedel ei saanud arenda erilist kiirust, kuna ees oli veel tehasest anakee wild, millel märja ja poriga erilist pidamist ei ole. Gessu alt on need rehvid tuttavad, Eesti TET-ist üle poole nendega sõidetud. Taga on kulunud endurorehv, mis ei olnud samuti väga hea pidamisega.

Männikul üllatas see ratast mind positiivselt. Kordagi ei tekitanud mammuti tunnet, samuti sai see ratas kenasti "küürude" ja liiva peal hakkama. Amordid tundusid head, samuti on põhja kõrgus piisav. Lühike asfladisõidul tundus ergonoomika hea, tuulekaitse ka piisav ca 80-90 juures.

Esmapilt ostes selline:


Järgmise etapina plaan arvele saada (esimesed vabad TRAM eelkontrolli ajad tavakasutajatele alles uuel aastal) ning lähiajal lähevad ka tuttavad Michelin Trackerid alla.

Statistika: Postitatud Postitas vpu — 14 Dets 2024, 22:44

Vaba teema • Re: Paljas porgand (loe:KTM kõigub)

Biker.ee -

Nii, veidi uudised:
https://www.tourenfahrer.de/nachrichten ... 4CKSNoOYrw

Kokkuvõttest peab nüüd MV Agusta edaspidi üksik toimetama. Pierer grupp ei suuda enam neid vee peale hoida.
MV Agusta laoseis Austriaa (2000 tk.) läheb otse laos müügiks, edaspidi kolivad varem Varesest viidud tootmisüksused tagasi Itaaliasse ja
MV Agusta tahab alates märts 2025 umbes 3000 tsiklid toota.

Minu poolne lisainformatsioon (mujalt tulnud); naised räägivad sauna taga, et MV Agusta rahavoogude plaanid olid kuni 2027 sügav miinusest.
Ma küll ei kujuta ette, kes ostab või majandab nüüd sealt Varesest ja maksab nende arved jätkuvalt kinni?

Statistika: Postitatud Postitas eetarga — 14 Dets 2024, 22:09

Vaba teema • Re: Opeli esitulede süsteem nässus

Biker.ee -

......ja signaali(voolu) sisslülituseks releele saad kuidas? See sama signaal hakkabki tule(can)mooduliga autodel errorit tekitama, kui selle kuidagi üldse releed käivitama saad. Kui autol on led või xenon tulede juhtimiseks (can)moodulid, siis 12V signaali leida võimatu, sest polegi sellist ahelat kus seda leida. Lülitus ja tuli ise töötavad hoopis teiste pingetega kui 12v.
Minu mõlemal isiklikul autol ei saagi sellist voolu leida, sest see voor on kõigest mõne voldine(vist a´5V). 12V ei ole selles süsteemis isegi olemas ja selleks ongi canmoodul. Ja lüliti salongis ja kontrolllamp lisatule kohta ja kõik nõutav samuti hakkab korrektselt tööle ainult canmoodulit kasutades.
Kui sul on auto halogeen kaugtuledega,siis saab seda tulest võtta kuid paljudel autodel hakkabki siis häiret andma. Mul on hetkel 17 autot, millel on lisakaugtuled ja ma tean kuidas need süsteemid töötavad. Canmoodul ei asenda releed ja kõike muud vajalikku

PS Teemaalgatajale öeldi ju töökojast ka,et on vaja canmoodul lisada.Nojah ainuke seletus asjale on see, et +12v tuleb esitulle nagunii, sest ilma selleta ei toimi xenon pirni ballast. Esitule sees olev moodul toimetab can'i pealt ning liigutab bixenoni laba siis canbus signaaliga. Moodulil endal on +12v kindlasti olemas, lihtsalt see 12v läheb otse tule sees sinna väikesele mootorile mis laba liigutab.

Can ei liiguta toidet, can on info liigutamiseks. +12v peab sul kindlasti sinna tulema. Kaasa arvatud kõik need LED tuledega autod. Toide on auto genekalt tulev ning tulede sees võib olla oma moodul mis siis silub toite ledidele söödavaks.

Statistika: Postitatud Postitas renx — 13 Dets 2024, 21:39

FIM X-Triali maailmameistrivõistluse uue hooaja finaaletapp toimub Tallinnas!

EMF -

  FIM X-Triali maailmameistrivõistluste sari on avaldanud uue hooaja kalendri, mille kulminatsiooniks on 26. aprilliks Tallinnasse planeeritud finaaletapp. Kokku peetakse peagi algaval hooajal 8 etappi, mis viib maailma parimad trialisõitjad kuute riiki. Tallinn võõrustas FIM X-Triali MM-etappi esmakordselt tänavu oktoobris. Suurearvulise publiku ees peetud võistlus jättis aga Rahvusvahelisele Mootorrattaspordi Föderatsioonile niivõrd hea mulje, et uueks […]

The post FIM X-Triali maailmameistrivõistluse uue hooaja finaaletapp toimub Tallinnas! appeared first on Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon.

Ajaviiteks... • Re: Rumalad või segased küsimused jms

Biker.ee -

Kas lapse aku-elektrikrossikas oleks mõistlik (ja ohutu) jätta talveks välistemperatuuride käes laadija külge mitmeks kuuks või pigem mitte?
On kenasti kuuris katuse all - eelmine aasta oli mõned nädalad üle -20, siis hoidsin ikka laadijat vahepeal küljes. Nüüd lugenud erinevast kohast hoiatusi, et oht niimoodi putka maha põletada (küll elektriauto kohta). Ratas hiinakas ja sisaldab 3 akut (sealed lead-acid battery e. nö "upsi akud"), mida lahti ühendada ja tuppa viia on liigne keberniit. Laadijale olen suurest plekktahvlist ja telliskivisdest aluse tekitanud, et võimalikul hiina laadija süttimisel oleks lõke vähemalt piiratud alal. On see üldse reaalne oht või mõtlen üle?Pliiakud on üldiselt ohutumad kui liitium-polümer. Väike oht pidavat olema vesiniku eraldumine, et ruum peaks olema ventileeritud ning miinusklemmi asemel soovitav kasutada ratta korpust (sädeme tekkimine kaugemal akust).
Laadimise jaoks on olemas automaat laadijad, millel ka hooldusrežiim - lumehelbe märgiga. See peaks laadima väiksema vooluga ning ka olema ohutu külge jätta. Enamik laadijatel ongi olemas erinevad laadimise võimalused (6 vs 12 volti) , (tavalaadimine vs hoolduslaadimine), (auto vs mootorratta aku).
Igaksjuhuk soovitan lugeda juhendi enne läbi.Pigem on ohtlik sellisel juhul see nn originaal laadija, mis ilmselt ei pruugi olla piisavalt temperatuuri ja ilmastiku kindel. Kuid võib seda ka olla. Happega akud kuuris ei tohiks küll murekoht olla.

Statistika: Postitatud Postitas urmas66 — 13 Dets 2024, 14:37

FIM X-Triali maailmameistrivõistluse uue hooaja finaaletapp toimub Tallinnas!

EMF -

  FIM X-Triali maailmameistrivõistluste sari on avaldanud uue hooaja kalendri, mille kulminatsiooniks on 26. aprilliks Tallinnasse planeeritud finaaletapp. Kokku peetakse peagi algaval hooajal 8 etappi, mis viib maailma parimad trialisõitjad kuute riiki. Tallinn võõrustas FIM X-Triali MM-etappi esmakordselt tänavu oktoobris. Suurearvulise publiku ees peetud võistlus jättis aga Rahvusvahelisele Mootorrattaspordi Föderatsioonile niivõrd hea mulje, et uueks […]

The post FIM X-Triali maailmameistrivõistluse uue hooaja finaaletapp toimub Tallinnas! appeared first on Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon.

Ajaviiteks... • Re: Rumalad või segased küsimused jms

Biker.ee -

Kas lapse aku-elektrikrossikas oleks mõistlik (ja ohutu) jätta talveks välistemperatuuride käes laadija külge mitmeks kuuks või pigem mitte?
On kenasti kuuris katuse all - eelmine aasta oli mõned nädalad üle -20, siis hoidsin ikka laadijat vahepeal küljes. Nüüd lugenud erinevast kohast hoiatusi, et oht niimoodi putka maha põletada (küll elektriauto kohta). Ratas hiinakas ja sisaldab 3 akut (sealed lead-acid battery e. nö "upsi akud"), mida lahti ühendada ja tuppa viia on liigne keberniit. Laadijale olen suurest plekktahvlist ja telliskivisdest aluse tekitanud, et võimalikul hiina laadija süttimisel oleks lõke vähemalt piiratud alal. On see üldse reaalne oht või mõtlen üle?Pliiakud on üldiselt ohutumad kui liitium-polümer. Väike oht pidavat olema vesiniku eraldumine, et ruum peaks olema ventileeritud ning miinusklemmi asemel soovitav kasutada ratta korpust (sädeme tekkimine kaugemal akust).
Laadimise jaoks on olemas automaat laadijad, millel ka hooldusrežiim - lumehelbe märgiga. See peaks laadima väiksema vooluga ning ka olema ohutu külge jätta. Enamik laadijatel ongi olemas erinevad laadimise võimalused (6 vs 12 volti) , (tavalaadimine vs hoolduslaadimine), (auto vs mootorratta aku).
Igaksjuhuk soovitan lugeda juhendi enne läbi.

Statistika: Postitatud Postitas ap_yesjah — 13 Dets 2024, 14:15

Ajaviiteks... • Re: Rumalad või segased küsimused jms

Biker.ee -

Kas lapse aku-elektrikrossikas oleks mõistlik (ja ohutu) jätta talveks välistemperatuuride käes laadija külge mitmeks kuuks või pigem mitte?
On kenasti kuuris katuse all - eelmine aasta oli mõned nädalad üle -20, siis hoidsin ikka laadijat vahepeal küljes. Nüüd lugenud erinevast kohast hoiatusi, et oht niimoodi putka maha põletada (küll elektriauto kohta). Ratas hiinakas ja sisaldab 3 akut (sealed lead-acid battery e. nö "upsi akud"), mida lahti ühendada ja tuppa viia on liigne keberniit. Laadijale olen suurest plekktahvlist ja telliskivisdest aluse tekitanud, et võimalikul hiina laadija süttimisel oleks lõke vähemalt piiratud alal. On see üldse reaalne oht või mõtlen üle?

Statistika: Postitatud Postitas retro — 13 Dets 2024, 11:15

Vaba teema • Re: Opeli esitulede süsteem nässus

Biker.ee -

Xenon tuledel on nõtav kõrgusregulaator ja kui see pekkis siis tuled ei saa töötada. Kas sul oli juba LEDbar ehk lisakaugtuli seal kuidagi ühendatud või sa lihtsalt tahad seda lisada? Kui oli ilma canmoodulita,siis see üks põhjus,miks ka mingid vead võisid tekkida. Kui vaja lihtsalt paigaldada,siis selle saab osta siit. Olen sealt mitmele autole võtnud ja töötavad ning on kvaliteetsed asjad.
https://www.autoextra.ee/et/a/can-kaugt ... l-highbeam

Kuldses börsis kuulutamine on eraisikule tasuta,pane tuled sinna müükiKui ledbar korrektselt ühendada, kasutades releed ning ka salongis lülitit, pole ühtegi moodulit vaja. Kui toppida ledbari otse tulede võrku siis on juba eos täiesti möödalask.......ja signaali(voolu) sisslülituseks releele saad kuidas? See sama signaal hakkabki tule(can)mooduliga autodel errorit tekitama, kui selle kuidagi üldse releed käivitama saad. Kui autol on led või xenon tulede juhtimiseks (can)moodulid, siis 12V signaali leida võimatu, sest polegi sellist ahelat kus seda leida. Lülitus ja tuli ise töötavad hoopis teiste pingetega kui 12v.
Minu mõlemal isiklikul autol ei saagi sellist voolu leida, sest see voor on kõigest mõne voldine(vist a´5V). 12V ei ole selles süsteemis isegi olemas ja selleks ongi canmoodul. Ja lüliti salongis ja kontrolllamp lisatule kohta ja kõik nõutav samuti hakkab korrektselt tööle ainult canmoodulit kasutades.
Kui sul on auto halogeen kaugtuledega,siis saab seda tulest võtta kuid paljudel autodel hakkabki siis häiret andma. Mul on hetkel 17 autot, millel on lisakaugtuled ja ma tean kuidas need süsteemid töötavad. Canmoodul ei asenda releed ja kõike muud vajalikku

PS Teemaalgatajale öeldi ju töökojast ka,et on vaja canmoodul lisada.

Statistika: Postitatud Postitas urmas66 — 13 Dets 2024, 08:48

Pages

Subscribe to mootorratas.ee aggregator