Poroloonõhufiltri puhastamine

Poroloonõhufoltri puhastamine

Andres Grauberg küsis:
Selline küsimus on nagu üles kerkinud-oman motikat, millel on poroloon -või mis ta seal on õhufilter, kudaviisi käib selle hooldamine, millega pesta ja määrida?

Meinz kostab:
Porolloonfiltri hooldamise kohta leiab mõningaid soovitusi näiteks skuutrifanattide kodukalt. Neil valdavalt sihukesed kasutusel: http://www.scooterclub.ru/remzona/airf.html Ega sääl miskit erilist pole kah: bensiiniga hoolikalt puhtaks pesta ja seejärel immutada kergelt vedela õliga.

Mille peale NAPALM pani targa jutu (korrigeeritud):
No nii kui selle asja bensiini pistad sulavad filtri õmblused ilusti mõne aja jooksul ülesse ja tervistav liiv täiendab silindrit omapärase mustriga millele paraku ainult imetlemise väärtus on.
Filtrit õlitatakse siis nii, et paned kätte endale selleks spetsiaalselt varutud kummikindad valad filtrile sinna ja tänna vastavat filtri õli nagu on näiteks Valvoline vms mx ratastele mõeldud õlid, siis pätsutad sellega filtri kokku nii, et kõik sellega läbi imbuks. Mudi korralikult aga mitte nii, et kleebitud õmblused katki ei läheks ega filtri kinnituskohta rebendid ei tekkiks. (Ära unusta raami sest välja võtta filtri seest enne õlitamist ja seda ka puhastada sest sinna peale koguneb liiv mis fitrist läbi läheb).
Siis võta suurem tükk pehemet imavat majapidamis paberit ning kuivata filter parasjagu veel üle, et liigset õli sinna ei jääks sest õli takistab õhu läbivoolu ja filter vajab õhu liivast puhastamiseks väga minimaalset õlikogust.

Meinz:
Kõigis meie hästivarustatud motopoodides on kindlasti müüa spetsiaalset poroloonfiltri õli, mida siis võib filterelemendile pihustada. Häda korral võib filtrit niisutada ka sama õliga mida 2T mootori bensiini sisse segad, mõnes kohas on soovitatud seda õli pisut bensiiniga vedelamaks teha, et õli ühtlasemalt mööda käsna laiali kanduks ja seejäral filtrit õhukäes mõnda aega kuivada lasta. Filter peaks jääma niiskeks - mitte lausa nii märjaks, et kui pigistad, siis nõrgub õli igast otsast välja. Filtri korpus seest loomulikult hoolega puhtaks ja porollooni paigaldamisel muidugi peab jälgima, et õhk ei pääseks kusagilt filtri kõrvalt mööda. Ja muud teemakohast nagu ei tulegi rohkem pähe.

NAPALM:
Kui filtri maha võtad pese seda kas spetsaalse fitri pesemise vedelikuga mida müüakse motopoodides kanistriga. Teine võimalus on kasutada pesupulbri või mingit Fairi tüüpi segu ja pesed nagu pesu, aga nii, et jällegi filtrit puruks ei tõmba ega vääna. Filtrit saab hästi kuivatada õhupüstoliga või siis päkese käes. Spets filtri õli eemaldub tavalise pesuga soojas vees täitsa hästi. Pärast pesemeist võtad suruõhu püstoli ja puhud filtri millimeeter millimeetri haaval püstolit korralikult seest vastu filtri surudes läbi sest filtri sisse jäävad alati väga väikesed teravad liiva osad suures koguses mis ei tule kuidagi seal muud moodi välja ja seda kraami tuleb seal kohe palju muide. Kui sa seda ei tee on see kõik sinu mootoris ühel päeval..... Seda kõike siis enne õlitamist.
Ainult linnas sõites võib filtrit kohe päris kergelt õlitada aga ühtlaselt.

Sildid: